Πού “προσγειώνεται” το όριο ταχύτητας στις πόλεις με τον νέο ΚΟΚ
Στον νέο ΚΟΚ, θα τεθεί σε ισχύ από το φθινόπωρο, προβλέπεται νέα όριο ταχύτητας στην Αθήνα και σε άλλες πόλεις της χώρας μας αλλά και πιο αυστηρές ποινές και πρόστιμα.
Σύμφωνα με όσα έχει αναφέρει η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, το σχέδιο έρχεται 17 χρόνια μετά τον προηγούμενο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Η ίδια τονίζει: «Το 2007 ήταν η τελευταία φορά που ασχολήθηκε η πολιτεία να φτιάξει στο σύνολό του τον ΚΟΚ. Άρα, γίνεται μια δουλειά προς αυτή την κατεύθυνση γιατί η οδική ασφάλεια είναι ύψιστη προτεραιότητα».
Για τις αλλαγές στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, αναφέρει: «Θέλουμε να ξέρουμε ποιες είναι οι παραβάσεις, οι οποίες μπορεί να προκαλέσουν κάποιο τροχαίο δυστύχημα και είναι επικίνδυνες παραβάσεις ή λιγότερο επικίνδυνες παραβάσεις, κάτι που φυσικά το ξέρουμε και για αυτό τις κατηγοριοποιούμε. Βάζουμε επίσης και μια νέα κατηγορία που έχει να κάνει με την αντικοινωνική συμπεριφορά. Για παράδειγμα, δεν μπορεί κάποιος να κλείνει μια ράμπα ΑμεΑ και να μην υπάρχει πρόσβαση σε ένα άτομο με αναπηρία. Αυξάνουμε και τα πρόστιμα εκεί που πρέπει να τα αυξήσουμε, όπως και μειώνουμε κάποια για να είναι πιο εφαρμόσιμες οι ποινές».
Το όριο ταχύτητας που θέτει ο νέος ΚΟΚ
Αναφορικά με την κίνηση των οχημάτων μέσα στις πόλεις, ο νέος ΚΟΚ θα προβλέπει τη μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα, από 50 χλμ./ώρα σήμερα, ενώ έξω από τα σχολεία το ανώτατο όριο ταχύτητας θα είναι το 20 χλμ./ώρα.
Στη φωτογραφία εικονίζεται η Λ. Αθηνών. Το όριο ταχύτητας είναι 60χλμ/ώρα και κρίνεται επαρκές. Δυστυχώς όμως πολλοί την θεωρούν “εθνική οδό” και κινούνται με πολύ υψηλές ταχύτητες, στις οποίες οφείλονται πολλά -ακόμη και θανατηφόρα- συμβάντα. Εδώ ανοίγει το άλλο μεγάλο θέμα που ονομάζεται έλεγχος και αστυνόμευση.