ΔΗΜΟΤΙΚΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Πως τρέχει η μεγάλη παρέμβαση για τον τριπλό κόμβο Σκαραμαγκά – Γιατί είναι έργο-ανάσα για τα δυτικά

Σε διαδικασία υλοποίησης μπαίνει το έργο για τον τριπλό κόμβο στον Σκαραμαγκά. Μετά την ανάσυρση του έργου στην επιφάνεια από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η δρομολόγηση των απαραίτητων ενεργειών για να δημοπρατηθεί το έργο ξεκίνησε. Σύμφωνα με το ypodomes.gr έχει χαρακτηριστεί ως εθνικής σημασίας και έχει ενταχθεί στον προγραμματισμό του υπουργείου ΥΠΟΜΕ.

Στο επόμενο διάστημα θα προγραμματιστεί η πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου, ο οποίος θα συμβάλει στη ολοκλήρωση της ωρίμανσης του έργου μέχρι την σύνταξη των τευχών δημοπράτησης. Μεγάλος στόχος είναι το έργο να προκηρυχθεί μέχρι τα τέλη του 2022.

Ήδη έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες απαλλοτρίωσης ενώ προχώρησε και η επικαιροποίηση των περιβαλλοντικών όρων καθώς το έργο παραμένει ημιτελές εδώ και αρκετά χρόνια. Η τροποποιημένη περιβαλλοντική μελέτη θα σταλεί προς έγκριση στο ΥΠΕΝ καθώς αποτελεί προαπαιτούμενο για τη δημοπράτηση του έργου.

Μαζί με το Ιωάννινα-Κακαβιά, το Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και το Αμφίπολη-Δράμα αποτελούν το νέο πακέτο έργων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Δείτε και αυτό: Υπερ-κόμβος Σκαραμαγκά – Έχουμε την απάντηση για το “πότε” του μεγάλου οδικού έργου

Το κόστος του έργου με παλαιότερες εκτιμήσεις άγγιζε τα 55 εκατ. ευρώ. Μετά την ολοκλήρωση των μελετών θα οριστικοποιηθεί και επικαιροποιηθεί το σημερινό κόστος του έργου, ειδικότερα με τις μεγάλες αυξήσεις σε υλικά και ενέργεια. Το έργο προορίζεται προς ένταξη στο ΠΕΠ Αττικής στην προγραμματική περίοδο 2021-2027.

Τι περιλαμβάνει το έργο

Το έργο «Σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με την Εθνική Οδό (Ε.Ο.) Αθηνών – Κορίνθου και ολοκλήρωση του Κόμβου Σκαραμαγκά» περιλαμβάνει:

-Ολοκλήρωση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω στο τελευταίο τμήμα της μήκους 1,4 χλμ. μέχρι την Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου με την κατασκευή του ανισόπεδου ημικόμβου (Η/Κ) Σκαραμαγκά.
-Αναβάθμιση του υφιστάμενου Ανισόπεδου Κόμβου (Α/Κ) Σχιστού με κατασκευή ενός ακόμη υπερυψωμένου κλάδου με νέα γέφυρα υπεράνω της Εθνικής Οδού (Ε.Ο.) Αθηνών – Κορίνθου.
-Αναβάθμιση της Ε.Ο. Αθηνών -Κορίνθου στο τμήμα της μεταξύ του Η/Κ Σκαραμαγκά και του Α/Κ Σχιστού με αύξηση και αναδιαμόρφωση των λωρίδων κυκλοφορίας αυτής.
-Κατασκευή του νέου Α/Κ Ναυπηγείων επί της Λεωφόρου Σχιστού ανάντη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά που είναι αναγκαίος για την κατάργηση του ισόπεδου σηματοδοτημένου κόμβου στη διασταύρωση με Λεωφόρο Σχιστού και του Ναυτικού Οχυρού Σκαραμαγκά καθώς και την ολοκλήρωση των απαιτούμενων κυκλοφοριακών απαιτήσεων του οδικού δικτύου της περιοχής. Στα πλαίσια της κατασκευής του εν λόγω Ανισόπεδου Κόμβου αλλά και της αναβάθμισης του Α/Κ Σχιστού προβλέπεται και αναδιαμόρφωση της Λεωφόρου Σχιστού στο μεταξύ των δύο αυτών κόμβων τμήμα αυτής.
-Κατασκευή του απαιτούμενου δικτύου συλλεκτήρων όμβριων της περιοχής που εντάσσεται και εξυπηρετεί και τα παραπάνω οδικά έργα.
-Εργασίες μετατόπισης/προστασίας των δικτύων Ο.Κ.Ω. (Φυσικό Αέριο, Ελληνικά Πετρέλαια, ΕΥΔΑΠ κ.ά).

Έργο-ανάσα για τη Δυτική Αττική

Πρόκειται για έργο-ανάσα για τη Δυτική Αττική. Με την κατασκευή του τριπλού κόμβου θα υπάρχει απευθείας σύνδεση της Εθνικής Οδού με τη Λ.Σχιστού, θα συνδεθεί η ημιδιανοιγμένη στο νότιο άκρο της, Περιφερειακή Αιγάλεω, ενώ θα ολοκληρωθούν και θα λειτουργήσουν και ο διανοιγμένες Σήραγγες “φάντασμα” που είναι στη στροφή προς Σκαραμαγκά και πριν την Λίμνη Κουμουνδούρου.

Παράλληα θα εξεταστεί η κατάσταση των δύο ημιτελών σηράγγων. Αποτελούν μέρος της εργολαβίας και θα πρέπει να διερευνηθεί εξονυχιστικά η σημερινή τους κατάσταση. Ακόμα, θα υπάρξει και ένας κόμβος που θα συνδέει απευθείας τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά με την Λ.Αθηνών.

Με την ολοκλήρωση και λειτουργία του θα βελτιωθεί σημαντικά η καθημερινή κυκλοφοριακή ροή από την Αθήνα προς το βιομηχανικό κέντρο του Ασπροπύργου και την Ολυμπία Οδό και προς Σχιστό και το λιμάνι του Πειραιά.

Στα μελλοντικά σχέδια για το οδικό δίκτυο της περιοχής σχεδιάζεται η διαπλάτυνση της Λεωφόρου Αθηνών στο τμήμα από το Χαϊδάρι μέχρι τον Ασπρόπυργο που σήμερα λειτουργεί με δύο λωρίδες και εμφανώς δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τον καθημερινό όγκο οχημάτων. Για το έργο εκπονείται μελέτη από το υπουργείο ΥΠΟΜΕ και θα αναζητηθούν κονδύλια για την μελλοντική υλοποίηση του.

Πηγή

Παρόμοια Άρθρα

Back to top button