ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑΕΙΔΗΣΕΙΣΕΛΛΑΔΑ

Πανηγυρική άφιξη του μετροπόντικα από Αγία Μαρίνα στον Πειραιά

Σε πανηγυρικό κλίμα, εισήλθε στις 29 Νοεμβρίου στον μελλοντικό τερματικό σταθμό της Γραμμής 3 “ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ” ο Μετροπόντικας “Ιππόδαμος” ολοκληρώνοντας την διάνοιξη της σήραγγας από Αγία Μαρίνα και έχοντας περάσει από όλους τους σταθμούς. Παρουσία του Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη και πλήθος πολιτικών και επωνύμων έγινε το παραδοσιακό breakthrough, δηλαδή το σπάσιμο των τελευταίων μέτρων και την είσοδο του ΤΒΜ μέσα στο Σταθμό..

Με την έλευση του “Ιππόδαμου” στο Δημοτικό Θέατρο ολοκληρώνεται η υπόγεια πορεία του μηχανήματος που κράτησε ούτε λίγο ούτε πολύ 4 χρόνια και 2 μήνες. Το ΤΒΜ αναμένεται να τερματίσει την πορεία του 225 μέτρα πιο πέρα στο Φρέαρ Δεληγιάννη μέχρι το τέλος του έτους και στη συνέχεια να αποσυναρμολογηθεί και να βγει από το Πειραϊκό υπέδαφος.

Σημειώνεται ότι με την κατασκευή της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες, ενώ ο συνολικός χρόνος από τι λιμάνι του Πειραιά έως το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» θα διανύεται με το Μετρό σε μόλις 45 λεπτά.

«Ημέρα χαράς» για τον Πειραιά, χαρακτήρισε τη χτεσινή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, κατά την άφιξη του μετροπόντικα στο σταθμό «Δημοτικό Θέατρο», ο οποίος θα ξεκινήσει να λειτουργεί το 2021. Στις δηλώσεις του ο κ. Σπίρτζης τόνισε την προσπάθεια της Αττικό Μετρό, ενώ μίλησε και για την άριστη συνεργασία του υπουργείου με τον δήμο Πειραιά, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Ο Πειραιάς επιτέλους αποκτά αυτό που το άξιζε εδώ και πάρα πολλά χρόνια.»

Ο υπουργός μαζί τη διοίκηση της Αττικό Μετρό ΑΕ, τον πρόεδρο Γιάννη Μυλόπουλο και τον διευθύνοντα σύμβουλο Θόδωρο Παπαδόπουλο παρακολούθησαν την άφιξη του μετροπόντικα, ενώ σε αυτή παραβρέθηκαν ακόμη πολλοί βουλευτές, ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, δήμαρχοι όμορων περιοχών και εκπρόσωποι φορέων.

Σε ερώτηση για το εάν έχουν ξεπεραστεί τα προβλήματα που υπήρχαν στον σταθμό του Πειραιά, ο υπουργός εξήγησε: «Στο λιμάνι τα τεχνικά θέματα που υπήρχαν πιστεύω πως έχουν αντιμετωπιστεί, γι’ αυτό άλλωστε το χρονοδιάγραμμα είναι συγκεκριμένο, ενώ επίσης έχουμε και την τελική χωροθέτηση. Θεωρώ όμως ότι το έργο αυτό όπως και αυτό του τραμ δεν έχουν πλέον τις γκρίζες ζώνες που υπήρχαν στο παρελθόν», διευκρίνισε ο κ. Σπίρτζης.

Σε ακόμη μια ερώτηση για την γραμμή 4 του Μετρό, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε πως η γραμμή 4 μαζί με τις επεκτάσεις που θα γίνουν θα αποτελέσει ένα από τα έργα που θα ολοκληρώνει ένα πλήρες δίκτυο του μετρό για την Περιφέρεια Αττικής. Με αφορμή ωστόσο τα προβλήματα που σημειώθηκαν εξαιτίας των βροχών σε διάφορες περιοχές και σε ερώτηση για το εάν υπάρχει επαρκές αποχετευτικό δίκτυο στους σταθμούς, ο κ. Σπίρτζης απάντησε: « Στους σταθμούς υπάρχει επαρκές αποχετευτικό δίκτυο αφού όπου υπάρχει σχεδιασμός ολοκληρωμένος υπάρχει και αντιπλημμυρική προστασία. Αυτό όμως που δεν υπήρχε στη χώρα και αυτό είναι μέλημα του υπουργείου, είναι να υπάρχουν οι δομές στρατηγικού σχεδιασμού για όλη τη χώρα ιδιαίτερα όταν έχουμε φορείς τις τοπικής αυτοδιοίκησης κυρίως τους δήμους που δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν σε τεχνικό επίπεδο, ανθρώπινο δυναμικό και οικονομικούς πόρους», τόνισε ο υπουργός.

Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος και ο διευθύνων σύμβουλος Θόδωρος Παπαδόπουλος, δήλωσαν με αφορμή το σημερινό γεγονός πως είναι καλύτερη η εικόνα παρά τα λόγια, θέλοντας να τονίσουν πως το σημαντικό αυτό έργο ολοκληρώνεται.

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης σε σχετικές δηλώσεις τόνισε:«Είναι ένα έργο με το οποίο αλλάζει φυσιογνωμία ο Πειραιάς, η λειτουργία της πόλης αλλά και η αναπτυξιακή προοπτική. Αντιλαμβάνεστε τη σημασία του έργου και πως αυτή θα επηρεάσει θετικά την κρουαζιέρα, όταν συνδεθεί το λιμάνι με το αεροδρόμιο», ενώ επεσήμανε πως δημιουργείται ένας σημαντικός ευρωπαϊκός διαμετακομιστικός κόμβος στον Πειραιά με το λιμάνι, τον ΗΣΑΠ, το μετρό και το τραμ.

Σε ότι αφορά τις καθυστερήσεις των έργων, ο κ. Μώραλης ανέφερε πως αυτές δεν είναι ευχάριστες ωστόσο «η καθυστέρηση του μετρό» εξήγησε ο δήμαρχος «δεν δημιουργεί πολλά προβλήματα στη λειτουργία της πόλης αφού τα έργα που εκτελούνται γίνονται υπόγεια», από την άλλη όμως, όπως σημείωσε η καθυστέρηση ολοκλήρωσης του έργου του τραμ έχει διαλύσει τον Πειραιά.

TO ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟΠΟΝΤΙΚΑ
Το ΤΒΜ που ήρθε από την Ιταλία ξεκίνησε τη διάνοιξη από το Φρεαρ υποδοχής στην Αγία Βαρβάρα τον Σεπτέμβριο του 2013 για να διανοίξει 7,6χλμ υπόγειας διπλής τροχιάς σήραγγας . Στον Σταθμό ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ εφτασε στις 16 Ιουνίου 2014, στο σταθμό ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ στις 29 Νοεμβρίου 2014, στο σταθμό ΝΙΚΑΙΑ στις 24 Απριλίου 2015, στις 22 Μαρτίου 2017 στο σταθμό ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, τον Οκτώβριο του 2017 πέρασε χωρίς να έχει διανοιχθεί ο σταθμός ΠΕΙΡΑΙΑΣ και σήμερα 29 Νοεμβρίου έφτασε στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ.

Ο ΣΤΑΘΜΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ
Ένα ακόμα ευχάριστο νέο είναι πως ξεκίνησε στις 9 Νοεμβρίου,  με καθυστέρηση 4 ετών η εκσκαφή για την διάνοιξη του σταθμού ΠΕΙΡΑΙΑΣ. Η καθυστέρηση ήταν αποτέλεσμα πολλών αιτιών με αρχή την εύρεση του κεντρικού αγωγού της ΕΥΔΑΠ, της εύρεσης βόμβας από το Β`παγκόσμιο πόλεμο, γραφειοκρατικών προβλημάτων κ.α. Η διάνοιξη του σταθμού αναμένεται μέσα στο 2018 ενώ θα απαιτηθεί και η διάτρηση της σήραγγας για την σύνδεση των γραμμών με το Σταθμό. Με την λειτουργία του σταθμού θα δημιουργηθεί ο μεγαλύτερος συγκοινωνιακός κόμβος της Αττικής καθώς θα συνυπάρχουν 2 σταθμοί Μετρό (Γραμμή 1, Γραμμή 3), ο τερματικός του Προαστιακού, τερματικός του Τραμ, λεωφορεία, τρόλεϊ και τα πλοία που εξυπηρετούν τις ακτοπλοϊκές γραμμές του Πειραιά.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Η ολοκλήρωση της επέκτασης της Γραμμής 3 προς τον Πειραιά έχει σπάσει στα δύο. Οι σταθμοί ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΝΙΚΑΙΑ εκτιμάται ότι θα λειτουργήσουν προς το τέλος του 2019, καθώς κατασκευαστικά είναι πολύ ώριμοι και ήδη στους σταθμούς πραγματοποιούνται αρχιτεκτονικές εργασίες ενώ ξεκίνησε και η τοποθέτηση της επιδομής.

Οι άλλοι τρεις ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ πιθανόν να λειτουργήσουν το 2021. Ωστόσο θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το έργο έχει μαζέψει μεγάλες καθυστερήσεις καθώς το αρχικό χρονοδιάγραμμα (η σύμβαση υπεγράφη τον Μάρτιο του 2017) προέβλεπε έργα σε βάθος 66 μηνών και λειτουργία στα τέλη του 2017.

Πηγή: ypodomes

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button