ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑΔΗΜΟΤΙΚΑΕΙΔΗΣΕΙΣΚΟΙΝΩΝΙΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Ουτοπία η υπογειοποίηση της Λ. Αθηνών; Ίσως όχι, τελικά…

 

Κάθε φορά που γράφουμε για μια παρέμβαση στη Λ. Αθηνών, όπως πρόσφατα σχετικά με την κατασκευή πεζογεφυρών στο Παλατάκι και το Δάσος, ξυπνάει στο διαδίκτυο μια “στοιχειωμένη” επιθυμία της πόλης: Η υπογειοποίηση της μεγάλης Λεωφόρου, που θα έδινε τεράστια ανάσα στο Χαϊδάρι, κυκλοφοριακή και περιβαλλοντική.

Το θέμα αναζοπυρώθηκε κατά τη δημόσια συζήτηση, σε Δημοτικό Συμβούλιο και διαδίκτυο, για τις δύο νέες πεζογέφυρες της Λ. Αθηνών. Κάποιοι θεωρούν ατελέσφορη δαπάνη τις πεζογέφυρες ζητώντας υπογειοποίηση. Από την άλλη, κάποιοι θεωρούν ότι αυτά είναι ανόητα “όνειρα θερινής νυκτός”.

“Να υπογειοποιηθεί και η Λ. Αθηνών που περνά από το Χαϊδάρι και να συνδεθεί με το νέο έργο για τον κόμβο Σκαραμαγκά. Δύο μόνο πεζογέφυρες στη Λ. Αθηνών δεν λύνουν το πρόβλημα. Αυτό άλλωστε ήταν και αίτημα της σημερινής δημοτικής αρχής όταν ήταν αντιπολίτευση”, γράφει ο αναγνώστης μας 

Ωστόσο το Υπουργείο Υποδομών δρομολογεί έργα υπογειοποιήσεων μεγάλων οδικών αρτηριών και συναφών παρεμβάσεων, που αναμένεται να ξεπεράσουν σε κόστος τα 500 εκατ. ευρώ, στο Λεκανοπέδιο της Αττικής τα προσεχή χρόνια.

Συγκεκριμένα θα γίνει, η βύθιση της παραλιακής λεωφόρου Ποσειδώνος σε δύο σημεία, συνολικού μήκους τριών χιλιομέτρων, από το Φάληρο έως το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας. Ακόμη, υπογειοποίηση σχεδιάζεται και σε άλλο ένα τμήμα της παραλιακής λεωφόρου Ποσειδώνος και συγκεκριμένα σε μήκος επίσης της τάξεως των τριών χιλιομέτρων από την παραλία του Αλίμου (μετά τη σύνδεσή της με τη λ. Αλίμου) μέχρι το ύψος του Ελληνικού, στο ύψος της μαρίνας.

Ουτοπία η υπογειοποίηση της Λ. Αθηνών; Ίσως όχι, τελικά... 2

Επιπλέον, αναμένεται να δημοπρατηθεί το έργο για τη σιδηροδρομική σήραγγα Σεπολίων. Πρόκειται για έργο της τάξεως των 110 εκατ. ευρώ, που αφορά την κατασκευή μιας σήραγγας 3,1 χιλιομέτρων, που θα υπογειοποιεί το τμήμα Αθήνα – Τρεις Γέφυρες με τετραπλή σιδηροδρομική γραμμή.

Οι αριθμοί αυτοί δείχνουν ότι για ένα περίπου χιλιόμετρο υπογειοποίησης στη Λ. Αθηνών, με πολύ χοντρικό υπολογισμό χρειάζονται 25-30 εκατ. ευρώ. Αν επιλεγεί η λύση μικρής παρέμβασης σε δύο σημεία (Παλατάκι, Γ. Παπανδρέου), στο πρότυπο του κόμβου Λ. Αθηνών – Θηβών (βλέπε πιο κάτω πρόταση πρόταση του πολεοδόμου Γ. Διαμαντόπουλου), το ποσό θα είναι πολύ μικρότερο.

Ουτοπία η υπογειοποίηση της Λ. Αθηνών; Ίσως όχι, τελικά... 4
Μοσχάτο, όταν ολοκληρωθεί η υπογειοποίηση της Λεωφόρου και η ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου. Στη δυτική Αθήνα;

Και εδώ το ίδιο!

Στόχος των κυβερνητικών σχεδιασμών για Παραλιακή και Σεπόλια είναι να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής και να περιοριστεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις (π.χ. Ελληνικό) τα εν λόγω έργα συνδέονται με νέες μεγάλες παρεμβάσεις αστικής ανάπλασης.

Τους ίδιους ακριβώς λόγους επικαλούνται και όσοι ζητούν υπογειοποίηση της Λ. Αθηνών, η οποία με 8 λωρίδες κυκλοφορίας είναι ένας από τους μεγαλύτερους οδικούς άξονες της Αθήνας και δέχεται πολύ μεγάλους κυκλοφοριακούς φόρτους, ενώ τα θανατηφόρα ατυχήματα είναι πολλά. Το μόνο θεωρητικό κώλυμα είναι ότι εδώ βρισκόμαστε στη δυτική Αθήνα και όχι την παραλιακή.

Ωστόσο αυτό δεν μπορεί να αποτελεί επιχείρημα για μια αριστερή κυβέρνηση σαν τη σημερινή και ας μην ξεχνάμε ότι οι πιο θερμοί υποστηρικτές του έργου αυτού ήταν οι Πολίτες σε Δράση, από την εποχή που ηγείτο της παράταξης ο Δημήτρης Βίτσας, κορυφαίο στέλεχος της κυβέρνησης.

Ουτοπία η υπογειοποίηση της Λ. Αθηνών; Ίσως όχι, τελικά... 6
Η πρόταση του πολεοδόμου Γρηγόρη Διαμαντόπουλου για μικρό υπόγειο κόμβο στη Λ. Αθηνών, Παλατάκι. (Από το xpolis.blogspot.gr.)

Χαρακτηριστικά, έγραφε η δημοτική παράταξη στις 30-11-2009:

“Για να επιτευχθεί η ενότητα του χώρου στο Χαϊδάρι απαιτείται υπογειοποίηση της λεωφόρου τουλάχιστον σε ορισµένα κρίσιµα σηµεία όπως το νέο Δηµαρχείο (σύνδεση Γρηγορούσας – Κέντρου), το παλιό Δηµαρχείο, όπου επιτυγχάνεται η ενότητα οικιστικού ιστού µε Στρατόπεδο και Νοσοκοµείο και τέλος στην Γ. Παπανδρέου (επικοινωνία ∆άσους – Κουνελίων). Αντίστοιχη ανάγκη υπάρχει και σε άλλα σηµεία όπως στο ∆αφνί.” (περισσότερα εδώ
 
Αν υπάρχει πολιτική βούληση και χρήμα για υπογειοποίηση 6 χιλιομέτρων στην παραλιακή, γιατί να μην επιμείνουμε για αντίστοιχη μεταχείριση σε μικρότερη κλίμακα στην περιοχή μας; Ίσως το πρώτο που χρειάζεται είναι να πάψουμε να το θεωρούμε εμείς οι ίδιοι σαν ουτοπία και όνειρο θερινής νυκτός. Οι κυβερνητικές προθέσεις μας δείχνουν το δρόμο…
Μενέλαος Χρόνης
ΣΧΕΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ “ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ”
  “Το χιλιόμετρο του θανάτου”. Τα “μαύρα” στατιστικά των τροχαίων στο Χαϊδάρι και τα σημεία καρμανιόλες
Ουτοπία η υπογειοποίηση της Λ. Αθηνών; Ίσως όχι, τελικά... 8
Δυστύχημα στη διασταύρωση Λ. Αθηνών και Γ. Παπανδρέου (φωτό αρχείου)

Παρόμοια Άρθρα

Εγγραφή
Notify of
guest
2 Comments
Παλαιότερα
Νεότερα Δημοφιλέστερα
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα σχόλια
jimAekara
jimAekara
7 χρόνια πριν

….αμα τα δειτε εσεις τα εργα ,εγω θα παω στο διαστημα!!!

lognen vi lever i
lognen vi lever i
7 χρόνια πριν

https://www.efsyn.gr/arthro
Σύμφωνα με το σκεπτικό των διοργανωτών η έκθεση στοχεύει να αναδείξει τον «στενό δεσμό του φημισμένου Ιερού της Ελευσίνας, στην περιφέρεια της αρχαίας Αττικής, με την ίδια την πόλη της Αθήνας, όπου τα Ελευσίνια γιορτάζονταν τις πρώτες τέσσερις μέρες από τις συνολικά εννέα».

Γι’ αυτό η έκθεση θα διαρθρώνεται στις δύο βασικές ενότητες «Ιερά Οδός» και «Ελευσίνα», οι οποίες θα εξαντλούνται μέσα από επτά υποενότητες, αντίστοιχα. Ο επισκέπτης μέσα από τα εκθέματα θα περιηγείται στο «Ελευσίνιο της Αθήνας», στη «Γέφυρα του αθηναϊκού Κηφισού», στο «Ιερό του Απόλλωνα στο Δαφνί», στο «Σπήλαιο του Πανός επί της Ιεράς Οδού», στο «Ιερό της Αφροδίτης και του Ερωτα» κ.α. στην πρώτη ενότητα.
NA H EΥΚΑΙΡΙΑ ,( ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ ΩΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ) ΤΩΡΑ ΚΑΙ Η ΣΕΙΡΑ ΜΑΣ : ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΩΝ ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΑΣ
ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΑΣ-ΕΞΑΛΕΙΨΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ-ΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗ ΠΟΛΗ- ΙΣΟΝΟΜΙΑ –

Back to top button
2
0
Πάρτε μέρος στη συζήτηση!x