Το Νέο Λύκειο και οι Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2018

Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2018, θα έχουν κάποιες σημαντικές διαφορές σε σχέση με αυτές των δύο προηγούμενων ετών. Τα Επιστημονικά Πεδία από πέντε έγιναν τέσσερα, καθώς οι Παιδαγωγικές Σχολές, είναι πλέον κοινά τμήματα όλων των υπολοίπων Επιστημονικών Πεδίων. Η εξέλιξη αυτή προδιαγράφει μια σχετική άνοδο των βάσεων σε όλα τα Παιδαγωγικά Τμήματα της δημοτικής εκπαίδευσης και της προσχολικής αγωγής ως συνέπεια της αυξημένης ζήτησης, ιδίως από τον Προσανατολισμό των Ανθρωπιστικών Σπουδών. Η κατάργηση του ανεξάρτητου επιστημονικού πεδίου των Παιδαγωγικών Σχολών αφαίρεσε μάλιστα από τον πίνακα των εξεταζομένων μαθημάτων τα Μαθηματικά και την Ιστορία της Γενικής Παιδείας.

Ενημερωτικό άρθρο από τα Φροντιστήρια Πουκαμισά

Μια άλλη σημαντική εξέλιξη στο Εξεταστικό Τοπίο του 2018 είναι η θεαματική μείωση του αριθμού των εξεταζομένων μαθημάτων των Απολυτηρίων της Γ΄ Λυκείου, από δεκατέσσερα σε τέσσερα. Η εξέλιξη αυτή κρίθηκε αναγκαία, καθώς η περσινή εμπειρία έδειξε ότι οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου έφταναν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του Ιουνίου, ύστερα από έναν μαραθώνιο ανούσιων ενδοσχολικών δοκιμασιών. Η αλλαγή αυτή θα δώσει την ευκαιρία μιας μικρής παράτασης και του διδακτικού χρόνου σε όλες τις λυκειακές τάξεις. Αναμένεται οι Ενδοσχολικές Εξετάσεις να πραγματοποιηθούν το τελευταίο δεκαήμερο του Μαΐου και οι Πανελλαδικές Δοκιμασίες το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου. Μια εξεταστική καινοτομία, η οποία φαίνεται ότι θα επικρατήσει γενικώς, είναι η συνεξέταση της Νεοελληνικής Γλώσσας και της Λογοτεχνίας, η οποία θα ισχύσει φέτος για τους μαθητές του ΕΠΑΛ και έχει ήδη καθιερωθεί και στο Γυμνάσιο .

Οι μαθητές της τωρινής Β΄ και Γ΄ Λυκείου γνωρίζουν σε γενικές γραμμές το Δρομολόγιο προς την Ελληνική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Αγωνία συνέχει μόνο τους μαθητές της Α΄ Λυκείου, οι οποίοι αναμένουν την Δομή του Νέου Λυκείου και το σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ. ΟΙ Εισηγήσεις του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, καθώς και πολλών εμπειρογνωμόνων βρίσκονται στο τελικό στάδιο της επεξεργασίας τους.

Το Νέο Λύκειο φιλοδοξεί να εφοδιάζει τους αποφοίτους του με ένα αξιόπιστο Ακαδημαϊκό Απολυτήριο, το οποίο μάλιστα να προσμετράται σε σημαντικό βαθμό στη διαδικασία πρόσβασης. Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις του νέου συστήματος δεν θα διαφέρουν αισθητά από τις προηγούμενες. Ο στόχος των ιθυνόντων της Παιδείας είναι πρωτίστως να αναδιοργανώσουν την Εκπαιδευτική και Παιδαγωγική λειτουργία του Λυκείου.

Η συχνά επαναλαμβανόμενη διαπίστωση του Υπουργού Παιδείας ότι «η Χώρα δεν έχει Λύκειο» δρομολογεί και άλλες αλλαγές. Επί παραδείγματι, αναζητείται αποτελεσματικός τρόπος για να μην εκφυλίζεται η εκπαιδευτική διαδικασία μετά τον Μάρτιο όταν οι μαθητές της τελευταίας τάξης αξιοποιούν στο έπακρο το όριο των απουσιών. Τα σχολεία αδειάζουν, το λύκειο υπολειτουργεί και τα Φροντιστήρια ολοκληρώνουν την προετοιμασία με την διεξαγωγή μάλιστα πολύ σημαντικών Εξετάσεων Προσομοίωσης, οι οποίες είναι άγνωστες στη λυκειακή βαθμίδα.

Η συζήτηση για το νέο Λύκειο έχει ενταθεί, ενώ έγινε ξεκάθαρη η πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας για τη συνεξέταση της Χημείας και της Βιολογίας και τη συνοπτική συγχώνευση της Φυσικής, της Χημείας και της Βιολογίας σε ένα μάθημα, υπό τον γενικό τίτλο Φυσικές Επιστήμες.

Η διεύθυνση σπουδών όλων των μονάδων μας με διάθεση ενημέρωσης και συνεισφοράς, μέσω της Συμβουλευτικής των Μαθητών και των Γονέων θα είναι πάντα στη διάθεση όλων των ενδιαφερομένων για την παροχή έγκυρης πληροφόρησης. Τα Φροντιστήριά μας μάλιστα έχουν ως προτεραιότητα τον Προσανατολισμό Σπουδών και την Επιστημονική μέτρηση της Προσωπικότητας και των Ενδιαφερόντων όλων των Μαθητών στο Χάρτη των νέων επαγγελμάτων.

info

Φροντιστήρια Πουκαμισά, Κέντρο Χαϊδαρίου 

Στρ. Καραϊσκάκη 46 & Μαγνησίας | τ 210 59 80 050