Προτεινόμενος Λιμένας Ελευσίνας 251.000 μ2

Παραλιακο Μετωπο Ελευσινας

Πρόταση-Διαβούλευση για νέο λιμάνι στην Χαλυβουργική ΑΕ.

Το συγκεκριμένο τμήμα είναι το πιο κομβικό κομμάτι του Παραλιακού Μετώπου. Διότι διαθέτει τον χώρο που με τις κατάλληλες διαβουλεύσεις και συνεργασίες έχει την δυνατότητα να κατασκευαστεί το νέο λιμάνι της πόλης στο τμήμα μπροστά από την ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΙΚΗ. Είναι η πρώτη υπό διερεύνηση θέση για την κατασκευή του νέου λιμένα της πόλης.

Οι εμπλεκόμενοι φορείς οι οποίοι θα πρέπει να διαβουλευθούν -συνεργαστούν για την επίτευξη τού στόχου είναι κατά σειρά προτεραιότητας:

1. Ιδιοκτήτες ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΙΚΗ ΑΕ – (Τράπεζες)
2. Κυβέρνηση- Υπουργείο Ναυτιλίας – ΟΛΕ.
3. Περιφέρεια – Δήμος Ελευσίνας .
4. Εμπλεκόμενοι Φορείς – Κινήσεις Πολιτών.

Στην συγκεκριμένη θέση ήδη υπάρχει η προβλήτα του εργοστασίου με παραχώρηση από τον ΟΛΕ για την λειτουργία της ως Χαλυβουργία. Δραστηριότητα για την οποία, κατά την γνώμη μας, δεν θα επαναλειτουργήσει. Πιστεύουμε ότι τίθενται οι βάσεις για την επίτευξη του στόχου, εάν οι ιδιοκτήτες θελήσουν να συμφωνήσουν με τούς εμπλεκόμενους φορείς ότι θα εκμεταλλευτούν τους χώρους του πρώην εργοστασίου για την δημιουργία κέντρου logistics συνεργαζόμενου με τις λιμενικές εγκαταστάσεις, προσφέροντας τον επιχωματωμένο θαλάσσιο χώρο καθώς και την είσοδο έξοδο των λιμενικών εγκαταστάσεων μέσω της παραχώρησης της έκτασής ανατολικά του Σαραντοπόταμου και της χρήσης του υπάρχοντος κυκλοφοριακού κόμβου των εγκαταστάσεων με την Εθνική Οδό. Για την ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΙΚΗ ΑΕ θεωρούμε ότι είναι μονόδρομος η αλλαγή δραστηριότητας του χώρου της είτε με ίδια εκμετάλλευση είτε με πώληση των εγκαταστάσεων.

Τα πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης θέσης είναι:

• Έχει μεγαλύτερα βάθη από την Βλύχα.
• Η πρόσβαση μέσω Περάματος από Λιμένα Πειραιά είναι άμεση.
• Δεν έχει άμεση γειτονία με χώρο και προβλήτες διυλιστηρίου.
• Άμεση πρόσβαση με εθνικά οδικά δίκτυα
• Ευκολία στην διασύνδεση με σιδηροδρομικό δίκτυο εκτός πόλης.
Παραθέτουμε κάποιες ενδεικτικές φωτογραφίες λιμένων μεγάλων πόλεων, συγκρίνοντας τις επιφάνειες που καταλαμβάνουν οι προβλήτες τους σχετικά με το προσχέδιο για μεταφορά του λιμένα στην Χαλυβουργική, όπου κάνουμε μια πρόχειρη χωροθέτηση για σύγκριση. Ο λιμένας του Βόλου ομοιάζει περισσότερο με την δική μας περίπτωση, επειδή δίπλα στον εμπορευματικό λιμένα εκβάλλει ο ποταμός Κραυσίδωνας. Στην δική μας θέση υπάρχει ο Σαρανταπόταμος.

Λιμένας Βόλου, 245.000 μ2
Λιμένας Πατρών, 225.000 μ2

Το τελευταίο διάστημα, σύμφωνα με πληροφορίες, η νέα δημοτική αρχή έχει δημιουργήσει δίαυλο επικοινωνίας με το Υπουργείο Ναυτιλίας για το θέμα του παραλιακού μετώπου καθώς και την άμεση απομάκρυνση του ανεκδιήγητου Προέδρου και Διευθύνοντα συμβούλου του ΟΛΕ κ. Γαργαρέττα. Ελπίζουμε σε μια θετική για την πόλη συνέχεια.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ “ΧΑΪΔΑΡΙ ΣΗΜΕΡΑ”: Η παραπάνω πρόταση, πέρα από το αναπτυξιακό της περιεχόμενο, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την πόλη της Ελευσίνας, καθώς αποτελεί λύση για τη μεταφορά του υπάρχοντος λιμανιού, ώστε να απελευθερωθεί και αναπλαστεί το Παραλιακό Μέτωπο της πόλης και η Ελευσίνα να γίνει Παραλιακή Πόλη. Παλιότερα είχαν διατυπωθεί σκέψεις το λιμάνι της να μεταφερθεί στον Σκαραμαγκά, που όμως -ευτυχώς- γρήγορα εγκαταλείφθηκαν. Παραλιακή Πόλη δικαιούται να γίνει και το Χαϊδάρι, με την απόδοση του συνόλου ή μέρους των 220 στρεμμάτων που διεκδικεί η πόλη στην Ακτή Σκαραμαγκά. Πριν από λίγο καιρό είχαμε προτείνει στην ανάπλασή της να εμπλακεί και το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (Πράξη δικαιοσύνης: Να επενδύσει το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος στην ακτή Σκαραμαγκά) και υποβάλαμε σχετική ερώτηση στη διοίκησή του. Περιμένουμε το σχόλιό της. 

ΣΧΕΤΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ: “Ούτε λιμάνι ούτε διαλυτήριο στον Σκαραμαγκά” – Αλλά τι;