ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ

Νέο λιμάνι στην Χαλυβουργική; – Η δυτική πλευρά της Αθήνας χρειάζεται μεγάλες τομές

Παραλιακο Μετωπο Ελευσινας

Πρόταση για νέο λιμάνι στην Χαλυβουργική ΑΕ.

Το συγκεκριμένο τμήμα είναι το πιο κομβικό κομμάτι του Παραλιακού Μετώπου. Διότι διαθέτει τον χώρο που με τις κατάλληλες διαβουλεύσεις και συνεργασίες έχει την δυνατότητα να κατασκευαστεί το νέο λιμάνι της πόλης στο τμήμα μπροστά από την Χαλυβουργική (σσ. η συνολική έκταση της εγκατάστασης είναι περίπου 1.000 στρέμματα).

Οι εμπλεκόμενοι φορείς οι οποίοι θα πρέπει να συνεργαστούν για την επίτευξη τού στόχου είναι κατά σειρά προτεραιότητας:

1. Ιδιοκτήτες ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΙΚΗ ΑΕ – (Τράπεζες)
2. Κυβέρνηση- Υπουργείο Ναυτιλίας – ΟΛΕ
3. Περιφέρεια – Δήμος Ελευσίνας
4. Εμπλεκόμενοι Φορείς – Κινήσεις Πολιτών

Στην συγκεκριμένη θέση ήδη υπάρχει η προβλήτα του εργοστασίου με παραχώρηση από τον ΟΛΕ για την λειτουργία της ως Χαλυβουργία. Δραστηριότητα για την οποία, κατά την γνώμη μας, δεν θα επαναλειτουργήσει. Πιστεύουμε ότι τίθενται οι βάσεις για την επίτευξη του στόχου, εάν οι ιδιοκτήτες θελήσουν να συμφωνήσουν με τούς εμπλεκόμενους φορείς ότι θα εκμεταλλευτούν τους χώρους του πρώην εργοστασίου για την δημιουργία κέντρου logistics συνεργαζόμενου με τις λιμενικές εγκαταστάσεις, προσφέροντας τον επιχωματωμένο θαλάσσιο χώρο καθώς και την είσοδο έξοδο των λιμενικών εγκαταστάσεων μέσω της παραχώρησης της έκτασής ανατολικά του Σαραντοπόταμου και της χρήσης του υπάρχοντος κυκλοφοριακού κόμβου των εγκαταστάσεων με την Εθνική Οδό. Για την ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΙΚΗ ΑΕ θεωρούμε ότι είναι μονόδρομος η αλλαγή δραστηριότητας του χώρου της είτε με ίδια εκμετάλλευση είτε με πώληση των εγκαταστάσεων.

Τα πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης θέσης είναι:

• Έχει μεγαλύτερα βάθη από την Βλύχα.
• Η πρόσβαση μέσω Περάματος από Λιμένα Πειραιά είναι άμεση.
• Δεν έχει άμεση γειτονία με χώρο και προβλήτες διυλιστηρίου.
• Άμεση πρόσβαση με εθνικά οδικά δίκτυα.
• Ευκολία στην διασύνδεση με σιδηροδρομικό δίκτυο εκτός πόλης.

Νέο λιμάνι στην Χαλυβουργική; - Η δυτική πλευρά της Αθήνας χρειάζεται μεγάλες τομές 3
Πρόταση για μεταφορά του λιμανιοού της Ελευσίνας στη Χαλυβουργική (250 στρ).

Παραθέτουμε κάποιες ενδεικτικές φωτογραφίες λιμένων μεγάλων πόλεων, συγκρίνοντας τις επιφάνειες που καταλαμβάνουν οι προβλήτες τους σχετικά με το προσχέδιο για μεταφορά του λιμένα στην Χαλυβουργική, όπου κάνουμε μια πρόχειρη χωροθέτηση για σύγκριση. Ο λιμένας του Βόλου ομοιάζει περισσότερο με την δική μας περίπτωση, επειδή δίπλα στον εμπορευματικό λιμένα εκβάλλει ο ποταμός Κραυσίδωνας. Στην δική μας θέση υπάρχει ο Σαρανταπόταμος.

Νέο λιμάνι στην Χαλυβουργική; - Η δυτική πλευρά της Αθήνας χρειάζεται μεγάλες τομές 5
Λιμένας Βόλου, 245.000 μ2
Νέο λιμάνι στην Χαλυβουργική; - Η δυτική πλευρά της Αθήνας χρειάζεται μεγάλες τομές 7
Λιμένας Πατρών, 225.000 μ2

ΣΗΜΕΙΩΣΗ “ΧΑΪΔΑΡΙ ΣΗΜΕΡΑ”: Η παραπάνω πρόταση, πέρα από το αναπτυξιακό της περιεχόμενο, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την πόλη της Ελευσίνας, καθώς αποτελεί λύση για τη μεταφορά του υπάρχοντος λιμανιού, ώστε να απελευθερωθεί και αναπλαστεί το Παραλιακό Μέτωπο της πόλης και η Ελευσίνα να γίνει Παραλιακή Πόλη. Παλιότερα είχαν διατυπωθεί σκέψεις το λιμάνι της να μεταφερθεί στον Σκαραμαγκά, που όμως -ευτυχώς- γρήγορα εγκαταλείφθηκαν. Παραλιακή Πόλη δικαιούται να γίνει και το Χαϊδάρι, με την απόδοση του συνόλου ή μέρους των 220 στρεμμάτων που διεκδικεί η πόλη στην Ακτή Σκαραμαγκά. Πριν από λίγο καιρό είχαμε προτείνει στην ανάπλασή της να εμπλακεί και το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (Πράξη δικαιοσύνης: Να επενδύσει το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος στην ακτή Σκαραμαγκά). Για να προλάβουμε τα σχόλια, δεν είναι θέμα Δήμου, αλλά πολιτικής βούλησης της κυβέρνησης ή της Περιφέρειας να εξεταστεί ένα τέτοιο πρότζεκτ για τη Δυτική Αθήνα.

ΣΧΕΤΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ: “Ούτε λιμάνι ούτε διαλυτήριο στον Σκαραμαγκά” – Αλλά τι;

(Το παραπάνω άρθρο δημοσιεύτηκε πρώτη φορά τον Σεπτέμβριο του 2019).

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button