Σημαντική μέρα για τη Δυτική Αττική: Υπογράφηκε νέα χάραξη στην Παλαιά Εθνική Οδό Αθηνών Θηβών, τμήμα Μάνδρα – Βίλια
Το έργο, συνολικού μήκους 11,06 χλμ., κρίνεται επιτακτικό γιατί πέρα από την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και τη βελτίωση της κυκλοφορίας θα συμβάλει στην αντιπλημμυρική θωράκιση της περιοχής.
Προγραμματική σύμβαση για τη νέα χάραξη και βελτίωση της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών – Θηβών, στο τμήμα Μάνδρα – Ερυθρές, προϋπολογισμού 32,4 εκατ. ευρώ, υπεγράφη από τον περιφερειάρχη Αττικής Νίκο Χαρδαλιά και την ανάδοχη εταιρεία.
Το έργο, συνολικού μήκους 11,06 χλμ., κρίνεται επιτακτικό γιατί πέρα από την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και τη βελτίωση της κυκλοφορίας θα συμβάλει στην αντιπλημμυρική θωράκιση της περιοχής προκειμένου να μην επαναληφθούν ακραία φαινόμενα όπως αυτά του Νοεμβρίου 2017, όπου χάθηκαν στην περιοχή δεκάδες ανθρώπινες ζωές.
Με το συγκεκριμένο έργο αναμένεται να αναβαθμιστεί η οδική ασφάλεια και να βελτιωθεί σημαντικά η κυκλοφορία ενώ θα έχει ολοκληρωθεί εντός των επομένων 42 μηνών.
“Σήμερα σηματοδοτείται μια νέα εποχή για τη Δυτική Αττική. Με το έργο αυτό, χαράσσουμε τους δρόμους που μας φέρνουν στο αύριο. Η τραγωδία του 2017 στη Μάνδρα μας υπενθυμίζει πόσο σημαντικό είναι να λαμβάνουμε έγκαιρα μέτρα για την προστασία των ανθρώπων και των υποδομών”.
Με την περάτωση του:
- Με τη νέα χάραξη δημιουργούνται προοπτικές ανάπτυξης και ενίσχυσης της περιφερειακής οικονομίας.
- Ανεξαρτητοποιείται η οδός από οποιαδήποτε ακραία πλημμυρική συμπεριφορά του ρέματος Σούρες.
- Αποτρέπεται η πιθανότητα απώλειας ανθρώπινων ζωών σε περιπτώσεις ακραίων καιρικών φαινομένων.
- Βελτιώνεται η κυκλοφορία.
- Αναβαθμίζεται η σύνδεση Μάνδρα – Ερυθρές και αυξάνεται το πλάτος οδοστρώματος.
Επιγραμματικά, τα κύρια τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου:
Η νέα χάραξη περιλαμβάνει τρία βασικά τμήματα:
• Τμήμα Α: 3,65 χλμ. (νέα χάραξη, βόρεια της Π.Ε.Ο.Α.Θ.).
• Τμήμα Β: 1,05 χλμ. (διιχνής διατομής ενιαίου οδοστρώματος).
• Τμήμα Γ: 6,36 χλμ. (με 3 ισόπεδους κόμβους και μία γέφυρα).
Επιπλέον στη νέα χάραξη, περιλαμβάνονται:
• Διευθετήσεις των ρεμάτων Σούρες και Σκυλορέματος.
• Κατασκευή 40 υπόγειων εγκαρσίων τεχνικών αποστράγγισης.
• Κατασκευή δύο γεφυρών μήκους 37 μέτρων και πλάτους 13 μέτρων.
• Κατασκευή σήραγγας (cut & cover) μήκους 144 μέτρων.
• Αναδάσωση 408 στρεμμάτων στη θέση «Φίχθι» Μάνδρας.
Η σύμβαση υπεγράφη στο πλαίσιο εκδήλωσης με τίτλο «Δρόμοι που μας φέρνουν στο αύριο», η οποία πραγματοποιήθηκε στην Περιφερειακή Ενότητα Δυτικής Αττικής, στην Ελευσίνα. Ακολούθησε επίσκεψη στο σημείο εκκίνησης του έργου, στην περιοχή Νέα Ζωή του Δήμου Μάνδρας – Ειδυλλίας (Κριεκούκι). Εκεί ο περιφερειάρχης σε σύντομη ομιλία του τόνισε:
«Σήμερα σηματοδοτείται μια νέα εποχή για τη Δυτική Αττική. Με το έργο αυτό, χαράσσουμε τους δρόμους που μας φέρνουν στο αύριο. Η τραγωδία του 2017 στη Μάνδρα μας υπενθυμίζει πόσο σημαντικό είναι να λαμβάνουμε έγκαιρα μέτρα για την προστασία των ανθρώπων και των υποδομών.
Η Παλαιά Εθνική Οδός Αθηνών – Θηβών υπέστη τεράστιες ζημιές τότε, λόγω της τοποθέτησής της μέσα στην κοίτη του χειμάρρου Σούρες. Σήμερα, με μια νέα χάραξη, που είναι πλήρως επικαιροποιημένη και λαμβάνει υπόψη όλα τα σύγχρονα υδρολογικά δεδομένα, επιχειρούμε να διασφαλίσουμε ότι δεν θα ξαναζήσουμε τέτοιες τραγικές στιγμές.
Η Περιφέρεια Αττικής δεσμεύεται να επενδύει σε έργα που προστατεύουν, αναβαθμίζουν και προάγουν τη ζωή και την περιουσία των πολιτών της. Είμαστε εδώ για να κάνουμε πράξη την αντιπλημμυρική θωράκιση και την οδική ασφάλεια, ενισχύοντας ταυτόχρονα τις αναπτυξιακές προοπτικές και την ευημερία της τοπικής κοινωνίας» δήλωσε χαρακτηριστικά ο περιφερειάρχης.
Ο δήμαρχος Μάνδρας – Ειδυλλίας, κ. Αρμόδιος Δρίκος, μεταξύ άλλων, σημείωσε:
“Από τη στιγμή που υπάρχει εξασφαλισμένο το χρηματικό ποσό που απαιτείται για την ολοκλήρωση του έργου, έχουμε αιτηθεί να τηρηθούν πλήρως τα χρονοδιαγράμματα, όχι απλώς να τηρηθούν, έχουμε ζητήσει να προηγηθούμε και από τα χρονοδιαγράμματα και νομίζω σε αυτή την κατεύθυνση θα οδεύσουμε καθώς η ανάδοχος εταιρεία θα βάλει πολλαπλά συνεργεία κατά μήκος του έργου, οπότε θα κερδίσουμε αρκετό χρόνο αλλά θα εξοικονομήσουμε και τους πόρους ούτως ώστε το έργο να γίνει εντός του πλαισίου και να παραδοθεί ως το αργότερο εντός του Ιουνίου του 2028 όπως προβλέπεται».
Το έργο, προϋπολογισμού 32.400.000 ευρώ το οποίο έχει ενταχθεί στο Περιφερειακό Πρόγραμμα «Αττική 2021-2027», συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 42 μήνες.