Ειδικά για το Χαϊδάρι, Δήμο με πλούσια περιαστικά Δάση, το θέμα των Δασικών Χαρτών είναι φλέγον. Στην ιστοσελίδα μας έγινε μια συζήτηση εξαιρετικά διαφωτιστική για τον τρόπο που διαχειρίζεται ο Δήμος το ζήτημα, με βάση συγκεκριμένες πρωτοβουλίες που πήρε, όπως πχ η μη ένταξη του Πάρκου Νεολαίας στον Δασικό Χάρτη. Στον διάλογο είχαν την ευκαιρία τόσο ο Προϊστάμενος Πολεοδομικών Εφαρμογών, κ. Κώστας Χονδρογιάννης, όσο και συμπολίτες, να εκθέσουν πολύ ενδιαφέρουσες απόψεις.

Κρίνουμε ότι είναι χρήσιμο να δημοσιεύσουμε όλο αυτό το πολύτιμο υλικό. Ξεκινάμε από το κείμενο του Κίμωνα Φουντούλη που προκάλεσε τη συζήτηση: «Ο Δασικός Χάρτης Χαϊδαρίου και ο «Βαθύς Δήμος»». Ακολουθούν τα σχόλια, επώνυμα και ανώνυμα, με πλούτο νομικών και πολιτικών επιχειρημάτων.

«Ο Δασικός Χάρτης Χαϊδαρίου και ο «Βαθύς Δήμος»»

«ΔΑΣΙΚΟΣ» ΧΑΡΤΗΣ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ: Δασικό πράσινο δίχως πράσινο!

Ο δασικός χάρτης στα όρια του δήμου μας και γύρω από αυτόν δημιουργεί ερωτήματα και ανησυχίες. Οι δήμοι έχουν τη δυνατότητα να παρεμβαίνουν στη σύνταξη του χάρτη για λόγους που προβλέπονται στη νομοθεσία όπως στη περίπτωση υπό εξέλιξη πολεοδομικών μελετών. Ενδεχομένως και άλλοι δημόσιοι φορείς να παρεμβαίνουν.

Στη συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο της 5ης Σεπτεμβρίου 2017, ο γράφων παρουσίασε όσα είχαν ήδη δημοσιευτεί από το περασμένο Μάρτιο. Το Δ.Σ. έχασε πολύτιμο χρόνο και φτάσαμε στο «παραπέντε».

Είναι η ώρα της παρέμβασης για να κλείσει ή όρεξη στις αδηφάγες δυνάμεις που αντιμετωπίζουν και απολαμβάνουν δάση και δασικές εκτάσεις ως φιλέτα.

Η δημοτική αρχή κακώς ενήργησε μέσω των υπηρεσιών το 2016 δίχως πρότερο δημοκρατικό διάλογο τότε. Τώρα και μετά από όσα ανταλλάχθηκαν στο Δ.Σ., έστω και καθυστερημένα, δεν πρέπει να παραβλεφθεί η ανάγκη ένταξης του ΠΑΡΚΟΥ ΝΕΟΛΑΙΑΣ στο δασικό χάρτη  ως δάσος, όπως δηλαδή είναι στη πραγματικότητα. Ευτυχώς παρά τις πολύχρονες προσπάθειες των εκπροσώπων της τοπικής φεουδαρχίας η έκταση δεν εντάχθηκε στο ΓΠΣ και κάθε άλλη νομική κατασκευή δεν υπερισχύει της συνταγματικής τάξης και δασικής νομοθεσίας: ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΔΕΝ ΥΠΑΓΕΤΑΙ ΣΕ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ! Γι’ αυτό και πολλοί «προοδευτικοί» καίγονται να αλλάξει το Σύνταγμα και στο άρθρο 24…Εδώ να επισημάνουμε ότι ο Δήμος ουδεμία δουλεία ή υποχρέωση έχει απέναντι σε συλλόγους για στέγαση σε αυθαίρετα στο δάσος. Αντιθέτως οφείλει να σέβεται τα πενιχρά οικονομικά των δημοτών του και την αυτονομία του περιβαλλοντικού, του αθλητικού, του πολιτιστικού κινήματος…. Αν είναι κινήματα και όχι απορροφητές σε αναζήτηση πατρώνων!

Τα ψυχιατρικά νοσοκομεία, δασοκτήματα που παραχωρήθηκαν για θεραπευτικούς λόγους, δεν πρέπει να χάσουν το δασικό χαρακτήρα τους. Τουλάχιστον όχι με πρωτοβουλία του Δήμου Χαϊδαρίου. Και δυστυχώς η πρωτοβουλία έχει ήδη σχεδιαστεί και διατυπωθεί στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του 1992, όπου προβλέπεται η «σύνδεση του Δαφνιού με τον  υπόλοιπο» (εννοεί οικιστικό)  «ιστό της πόλης, όπως προτείνεται από το δήμο με απομάκρυνση των ψυχιατρικών κέντρων» (ΦΕΚ 372/Δ/1992). Τι άλλο από τσιμέντωμα προοιωνίζεται η παραπάνω διατύπωση του τότε «όλου τοπικού ΠΑΣΟΚ»; Θα αδιαφορήσει το ΚΚΕ στο Χαϊδάρι ή θα αδράξει την ευκαιρία να οχυρώσει τις εκτάσεις των νοσοκομείων και το περιβάλλον τα κτίρια δάσος;

Οι επερχόμενες εξελίξεις σε δημόσια περιουσία μπορεί να σημάνουν εκποίηση του ΨΝΑ ως οικόπεδο! Αυτό θα σημάνει κέρδη για τον επενδυτή και υποβάθμιση για την επένδυση σε κατοικία και εμπόριο στη πόλη. Δηλαδή θα φτωχύνουν περαιτέρω τα νοικοκυριά. Εάν η έκταση αγνοηθεί από τη δημοτική αρχή δεν θα υπάρχει δυνατότητα άμυνας. Επιβάλλεται ΑΜΕΣΗ ενεργοποίηση ανακλαστικών και πρωτοβουλία διόρθωσης.

Αντιστοίχως στο Δρομοκαίτειο, πιθανή «πυρηνική φιλελευθεροποίηση» (με την οικονομική σημασία της λέξης) του Συντάγματος μπορεί να ανατρέψει τα δεδομένα και για τα κληροδοτήματα!.

Οι εργαζόμενοι οφείλουν περιφρούρηση. Πρέπει να  αποδείξουν την έγνοια τους για τη πόλη και τη δουλειά όπου βγάζουν το ψωμί τους

Επίσης ανατολικότερα, εντός Στρατοπέδου στα όρια με Περιστέρι, εξαιρείται δασικό τμήμα (βορειοανατολικά του ΑΤΤΙΚΟΝ). Ποιός παρενέβη, ποιος δικαιούται να παρέμβει εκτός Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου;

Η επέκταση του αστικού χώρου στη συγκεκριμένη Αθήνα και ειδικά στη Δυτική Αθήνα προετοιμάζει ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ. Αντιστοίχως σε Αγία Βαρβάρα και Κορυδαλλό, όπου το δάσος έχασε το πράσινο χρώμα του στο δασικό χάρτη. Είναι άκομψο ένας δήμος να τραβά το αυτί ενός άλλου. Τι κάνουν όμως οι κοινοβουλευτικές δυνάμεις ΚΚΕ και ΣΥΡΙΖΑ; «Κομψότητες», αδιαφορούν, εθελοτυφλούν;

Οι πολίτες που ακόμη πληρώνουν δάνεια ή/και αγωνίζονται να διατηρήσουν τα σπίτια τους πρέπει να παλέψουν για να διατηρήσουν στοιχειώδη ποιότητα ζωής. Δεν υπάρχουν κεκτημένα και η διαφάνεια που λίγοι επιδιώκουμε αντιμετωπίζεται με σιωπή από τον ευρύτατο «βαθύ δήμο». Τα όσα καταθέσαμε προσφάτως για την επαπειλούμενη μείωση προστατευόμενων περιοχών γύρω από το Χαϊδάρι θα έπρεπε να έχουν σημάνει συναγερμό. Ας ελπίσουμε η πρόσφατη συζήτηση στο Δ.Σ. να έχει ουσιαστική συνέχεια και διάρκεια γιατί ο οικοπεδοφαγικός καρκίνος κάνει μεταστάσεις και μεταλλάξεις!

 18 ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΧΟΝΔΡΟΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΟΠΟΓΡΑΦΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΔΗΜΟΥ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ 

    ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΕΣ ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΝΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΑΠΛΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ. ΚΑΙ ΟΙ ΓΝΩΣΕΙΣ ΜΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΟΗΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΣΗ. ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΑΠΛΟΣ ΧΡΗΣΤΗΣ ΙΝΤΕΡΝΕΤ, ΜΠΟΡΕΙ ΣΤΟ GOOGLE NA XTYΠΗΣΕΙ <ΔΑΣΙΚΟΙ ΧΑΡΤΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΚΧΑ, ΝΑ ΜΠΗ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΑΤΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ, ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΕΝΑ ΑΠΛΟ ΠΟΛΥΓΩΝΟ ΣΤΑ 50 ΣΤΡΕΜΜΑΤΑ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΓΗΠΕΔΟ, ΝΑ ΤΟ ΔΕΙ ΩΣ ΕΚΤΟΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΤΑ ΠΡΑΣΙΝΑ ΤΕΤΡΑΓΩΝΑ Γ452 ΚΑΙ Γ453 ΚΑΙ ΧΤΥΠΩΝΤΑΣ ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΝΑ ΔΕΙ ΤΗΝ ΑΕΡΟΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ 1945 ΚΑΙ ΝΑ ΤΣΕΚΑΡΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΠΟΤΕ ΔΑΣΟΣ. ΤΟ ΙΔΙΟ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΣΤΑ ΨΥΧΙΑΤΡΕΙΑ. ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΠΟΤΕ ΔΑΣΟΣ. ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΕΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ ΔΑΣΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΠΟΤΕ. ΑΠΛΩΣ ΠΕΡΝΟΥΝ ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΩΝ ΟΙΚΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΥΠΟ ΠΟΛΕΟΔΟΜΗΣΗ ΟΙΚΙΣΜΩΝ.
    ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ.

  2. Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΕΝΑ ΑΝΑΔΑΣΩΣΕ ΤΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΕΚΤΑΣΗ ΕΝΤΟΣ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟΥ ΤΟΤΕ ( ΤΕΛΗ ΄70). ΟΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΕΔΩΣΑΝ ΑΠΟΤΕΛΈΣΜΑ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΔΗΜΟ, ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΟΜΑΔΑ, ΣΧΟΛΕΙΑ, ΑΣΔΑ. ΕΙΝΑΙ ΔΑΣΟΣ ΚΑΙ ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΔΑΣΟΣ ΔΙΟΤΙ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΑ ΤΕΤΡΑΓΩΝΑ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ. Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΩΝ ΔΑΣΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ ΑΡΧΩΝ, ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ. ΕΜΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΡΟΝΤΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΟΙ, ΑΔΙΣΤΑΚΤΟΙ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΘΕ ΝΟΜΙΜΟΥ ΜΕΣΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΔΗΛΑΔΗ ΤΗΣ ΖΩΗς ΜΑΣ.

  3. » Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΩΝ ΔΑΣΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ ΑΡΧΩΝ, ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ. ΕΜΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΡΟΝΤΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΟΙ, ΑΔΙΣΤΑΚΤΟΙ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΘΕ ΝΟΜΙΜΟΥ ΜΕΣΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΔΗΛΑΔΗ ΤΗΣ ΖΩΗς ΜΑΣ.»

  4. ΧΟΝΔΡΟΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΟΠΟΓΡΑΦΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΔΗΜΟΥ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ 

    ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ: ΑΝΑΔΑΣΩΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΔΑΣΟΥΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΗΚΕ (Π.Χ. ΚΑΗΚΕ). ΔΑΣΑΡΧΕΙΟ: ΧΑΡΤΗΣ 1945, ΒΑΣΕΙ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ: ΔΑΣΟΣ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΣΤΙΣ Α/ΕΣ ΤΟΥ 1945.
    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Ο ΠΑΠΟΥΣ ΜΟΥ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΦΥΤΕΨΕ 100 ΕΛΙΕΣ ΤΟ 1970. ΛΕΣ ΝΑΝΑΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΔΑΣΟΣ; ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΦΤΑΙΝΕ. ΤΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ.

  5. Άρειος Πάγος – Αριθμός απόφασης 1291/2011)

    Έτσι, με τις προαναφερόμενες διατάξεις θεσπίστηκε υπέρ του ελληνικού Δημοσίου μαχητό τεκμήριο κυριότητας επί των δασών, που προϋπήρχαν στα όρια του Ελληνικού Κράτους, κατά το χρόνο ισχύος του ανωτέρω διατάγματος, εφ΄ όσον δεν αναγνωρίστηκε η κυριότητα ιδιώτη κατά τη διαδικασία του ίδιου διατάγματος. Προϋπόθεση όμως του τεκμηρίου τούτου είναι η ύπαρξη δάσους κατά το χρόνο ισχύος του διατάγματος. Δάσος, κατά την έννοια των προαναφερομένων διατάξεων, θεωρείται κάθε έκταση εδάφους, η οποία καλύπτεται ολικά ή μερικά από άγρια ξυλώδη φυτά οποιωνδήποτε διαστάσεων και ηλικίας, τα οποία προορίζονται για την παραγωγή ξυλείας ή και άλλων προϊόντων, σύμφωνα με τον ορισμό του δάσους, που περιέχεται στη διάταξη του άρθ. 1 Ν ΑΧΝ/1888 «Περί διακρίσεως και οριοθεσίας των δασών», η οποία περιελήφθη ως άρθ. 57 στον Ν 3077/1924 «Περί δασικού κωδικός» και βασικά, δεν διαφέρει από τις διατάξεις του άρθ. 3 παρ. 1 και 2 Ν 998/1979. Ειδικότερα, κατά την έννοια των διατάξεων του Ν 998/1979 «ως δάσος νοείται πάσα έκτασις της επιφανείας του εδάφους, η οποία καλύπτεται εν όλω η σποραδικώς υπό αγρίων ξυλωδών φυτών οποιωνδήποτε διαστάσεων και ηλικίας, αποτελούντων ως εκ της μεταξύ των αποστάσεως και αλληλεπιδράσεως οργανικήν ενότητα και η οποία δύναται να προσφέρει προϊόντα εκ των άνω φυτών εξαγόμενα, ή να συμβάλει εις την διατήρησιν της φυσικής και βιολογικής ισορροπίας ή να εξυπηρέτηση την διαβίωσιν του ανθρώπου εντός του φυσικού περιβάλλοντος» (άρθ. 3 παρ. 1) και ως «δασική έκτασις νοείται πάσα έκτασις της επιφάνειας του εδάφους, καλυπτόμενη υπό αραιάς ή πενιχράς, υψηλής ή θαμνώδους ξυλώδους βλαστήσεως, οιασδήποτε διαπλάσεως και δυναμένη να εξυπηρέτηση μίαν ή περισσοτέρας των εν τη προηγουμένη παραγράφω λειτουργιών» (άρθ. 3 παρ. 2). Από τις διατάξεις αυτές προκύπτει, ότι το δάσος είναι οργανικό σύνολο άγριων φυτών με ξυλώδη κορμό επί της επιφανείας του εδάφους, τα οποία μαζί με την εκεί συνυπάρχουσα πανίδα και χλωρίδα αποτελούν, με την αμοιβαία αλληλεξάρτηση και αλληλεπίδρασή τους ιδιαίτερη βιοκοινότητα (δασο-βιοκοινότητα) και ιδιαίτερο φυσικό περιβάλλον (δασογενές). Δασική έκταση υπάρχει και όταν η άγρια ξυλώδης βλάστηση, υψηλή ή θαμνώδης, είναι αραιά. Κρίσιμη επομένως για την έννοια του δάσους και της δασικής έκτασης είναι η οργανική ενότητα της δασικής (δενδρώδους ή θαμνώδους) βλάστησης, η οποία με τη συνύπαρξη της όλης δασογενούς χλωρίδας και πανίδας προσδίδει μόνη σε αυτό την ιδιαίτερη ταυτότητα ως δασικού οικοσυστήματος (ΑΕΔ 27/1997). Επίσης, από τις ίδιες ως άνω διατάξεις προκύπτει ότι στην έννοια του δάσους ή της δασικής έκτασης περιλαμβάνονται και οι εντός αυτών οποιασδήποτε φύσεως ασκεπείς εκτάσεις χορτολειβαδικές ή μη, βραχώδεις εξάρσεις και γενικά, ακάλυπτοι χώροι καθώς και οι πάνω από τα δάση ή τις δασικές εκτάσεις ασκεπείς κορυφές ή αλπικές ζώνες των βουνών και οι άβατες κλυτίες αυτών. Δεν ασκεί εξ άλλου επιρροή στο πραγματικό γεγονός της δασικής μορφής του ακινήτου το ότι ορισμένα τμήματα αυτού κατά καιρούς εμφανίζονται χωρίς δασική βλάστηση. Τέλος, στα δημόσια κτήματα, μεταξύ των οποίων και τα εθνικά δάση, ήταν επιτρεπτή η κτήση κυριότητας από δύναται να προσφέρει προϊόντα εκ των άνω φυτών εξαγόμενα, ή να συμβάλει εις την διατήρησιν της φυσικής και βιολογικής ισορροπίας ή να εξυπηρέτηση την διαβίωσιν του ανθρώπου εντός του φυσικού περιβάλλοντος» (άρθ. 3 παρ. 1) και ως «δασική έκτασις νοείται πάσα έκτασις της επιφάνειας του εδάφους, καλυπτόμενη υπό αραιάς ή πενιχράς, υψηλής ή θαμνώδους ξυλώδους βλαστήσεως, οιασδήποτε διαπλάσεως και δυναμένη να εξυπηρέτηση μίαν ή περισσοτέρας των εν τη προηγουμένη παραγράφω λειτουργιών» (άρθ. 3 παρ. 2).

  6. Επίσης, από τις ίδιες ως άνω διατάξεις προκύπτει ότι στην έννοια του δάσους ή της δασικής έκτασης περιλαμβάνονται και οι εντός αυτών οποιασδήποτε φύσεως ασκεπείς εκτάσεις χορτολειβαδικές ή μη, βραχώδεις εξάρσεις και γενικά, ακάλυπτοι χώροι καθώς και οι πάνω από τα δάση ή τις δασικές εκτάσεις ασκεπείς κορυφές ή αλπικές ζώνες των βουνών και οι άβατες κλυτίες αυτών. Δεν ασκεί εξ άλλου επιρροή στο πραγματικό γεγονός της δασικής μορφής του ακινήτου το ότι ορισμένα τμήματα αυτού κατά καιρούς εμφανίζονται χωρίς δασική βλάστηση. Τέλος, στα δημόσια

  7. όταν οι υπηρεσίες λενε μισες αληθειες

    (https://dasarxeio.com/2017/02/11/1757/
    Αριστείδης Μίχος, Δασολόγος,
    Προϊστάμενος Τμήματος Δασικών Χαρτογραφήσεων της Δ/νσης Δασών Ηλείας

    Οι δασικοί χάρτες καταρτίζονται με την οριοθέτηση των δασικών εκτάσεων από τη φωτοερμηνεία ιστορικών και πρόσφατων αεροφωτογραφιών, σύμφωνα με τις διατάξεις τις δασικής νομοθεσίας.

    Τα αποτελέσματα της οριοθέτησης αυτής εμφανίζονται σε υπόβαθρα (ορθοφωτογραφίες) πρόσφατης απεικόνισης. Στους δασικούς χάρτες εμφανίζονται οι δασικές και οι μη δασικές εκτάσεις δύο περιόδων:
    •της ιστορικής – παλαιότερης περιόδου, (κατά κανόνα είναι του έτους 1945).
    •της σημερινής – πρόσφατης περιόδου, η οποία στηρίζεται στη φωτοερμηνεία των πλέον πρόσφατων αεροφωτογραφιών (οι τελευταίες, μέχρι σήμερα, λήφθηκαν κατά τα έτη 2008 – 2009)•Τα όρια των εκτάσεων που έχουν κηρυχθεί δασωτέες ή αναδασωτέες από την αρμόδια Δασική Υπηρεσία της περιοχής.
    •Τα όρια των τελεσίδικων πράξεων χαρακτηρισμού, που έχουν εκδοθεί από την αρμόδια Δασική Υπηρεσία της περιοχής.
    •Τα όρια των οριοθετημένων οικισμών και εγκεκριμένων πολεοδομικών μελετών και ρυμοτομικών σχεδίων από τις αρμόδιες υπηρεσίες δόμησης (πολεοδομικά γραφεία).
    •Τα όρια των εποικιστικών εκτάσεων (διανομές), από τα τμήματα εποικισμού των διευθύνσεων αγροτικής ανάπτυξης.

    Η πιστοποίηση και ακριβής οριοθέτηση, σύμφωνα με τις προδιαγραφές περί κατάρτισης δασικών χαρτών, των ανωτέρω διοικητικών πράξεων, είναι αποκλειστική ευθύνη των επιμέρους υπηρεσιών όπως περιγράφηκαν παραπάνω. Σε διαφορετική περίπτωση, αν δηλαδή δεν υπάρχει η πιστοποίηση και η οριοθέτηση, τα όρια αυτά δεν λαμβάνονται υπ’ όψιν κατά τη σύνταξη του δασικού χάρτη και για μια συγκεκριμένη περιοχή εμφανίζεται μόνο η φωτοερμηνευτική απόδοση.)

  8. Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης το Προεδρικό Διάταγμα 32/2016 όπου καθορίζονται τα επιστημονικά κριτήρια και τα συνεκτιμώμενα στοιχεία για την υπαγωγή εκτάσεων στις κατηγορίες δάσος, δασική έκταση, χορτολιβαδικές και βραχώδεις-πετρώδεις εκτάσεις.

    Σύμφωνα με τη παρ. 1 του άρθρου 3 ν. 998/79, όπως ισχύει, ως δάσος ή δασικό οικοσύστημα νοείται το οργανικό σύνολο άγριων φυτών με ξυλώδη κορμό πάνω στην αναγκαία επιφάνεια του εδάφους, τα οποία, μαζί με την εκεί συνυπάρχουσα χλωρίδα και πανίδα, αποτελούν μέσω της αμοιβαίας αλληλεξάρτησης και αλληλοεπίδρασής τους, ιδιαίτερη βιοκοινότητα (δασοβιοκοινότητα) και ιδιαίτερο φυσικό περιβάλλον (δασογενές). Με την παρ. 2 ορίζεται ότι δασική έκταση υπάρχει όταν στο παραπάνω σύνολο η άγρια ξυλώδης βλάστηση, υψηλή ή θαμνώδης, είναι αραιά. Ενώ η παρ. 5 αναφέρεται στις (α) χορτολιβαδικές, (β) βραχώδεις ή πετρώδεις εκτάσεις των ημιορεινών, ορεινών και ανώμαλων εδαφών που υπάγονται στις προστατευτικές διατάξεις της δασικής νομοθεσίας.

    Σκοπός του Π.Δ. 32/2016, το οποίο εκδόθηκε κατ’ επιταγή του ν. 4280/2014, είναι ο προσδιορισμός των κριτηρίων για την υπαγωγή εκτάσεων, σύμφωνα με το άρθρο 14 του ν. 998/1979, στις διατάξεις των παραγράφων 1, 2 και 5 του άρθρου 3 του ν. 998/79.

    Κριτήρια προσδιορισμού οργανικής ενότητας

    Κριτήριο 1ο: “Αναγκαία επιφάνεια εδάφους”, ως τέτοια επιφάνεια δίδεται, ενδεικτικά, η έχουσα μέγεθος λόχμης με ελάχιστο εμβαδόν επτακόσια τετραγωνικά μέτρα (700 τ.μ.).

    Κριτήριο 2ο: Ύπαρξη ιδιαίτερης βιοκοινότητας (δασοβιοκοινότητα) και ιδιαίτερου φυσικού περιβάλλοντος (δασογενές). Κατά την εξέταση του κριτηρίου αυτού λαμβάνονται υπόψη τα στοιχεία της δασικής οικολογίας, όπως:

    Η φυόμενη επί της εκτάσεως άγρια ξυλώδης βλάστηση (υψηλή ή θαμνώδης).
    Η ύπαρξη άγριας ζωής ως στοιχείο της δασοβιοκοινότητας
    Η φυτοκοινωνιολογική ζώνη
    Οι εδαφολογικές συνθήκες
    Οι σταθμολογικές συνθήκες
    Το γεωλογικό υπόστρωμα
    Οι κλιματολογικές συνθήκες
    Η θέση της έκτασης σε σχέση με την ευρύτερη περιοχή
    Αραιά δασική βλάστηση

    Θεωρείται αραιά η δασική βλάστηση εφόσον μεταξύ των διακένων των δασικών ατόμων δύναται να παρεμβληθεί άτομο με κανονική κόμη και εφόσον στο σύνολο της έκτασης ο μέσος βαθμός συγκόμωσης δεν υπερβαίνει το 25% (αραιά συγκόμωση). Το κριτήριο είναι ενδεικτικό και μπορεί η έκταση να αποτελεί δάσος και με μικρότερη συγκόμωση.

    Χορτολιβαδικές, βραχώδεις – πετρώδεις εκτάσεις

    1. Χορτολιβαδικές θεωρούνται οι εκτάσεις που βρίσκονται επί ημιορεινών, ορεινών και ανώμαλων εδαφών και συγκροτούν φυσικά οικοσυστήματα αποτελούμενα από φρυγανική (μη ξυλώδη), ποώδη ή αυτοφυή βλάστηση ή από δασική μεν βλάστηση, που δεν συνιστά όμως δασοβιοκοινότητα.
    2. Βραχώδεις ή πετρώδεις θεωρούνται οι εκτάσεις επί των οποίων κυριαρχούν οι βραχώδεις ή πετρώδεις εξάρσεις επί του εδάφους και βρίσκονται επί ημιορει νών, ορεινών και ανώμαλων εδαφών.
    3. Ως πεδινές χορτολιβαδικές εκτάσεις (μη ορεινές ή ημιορεινές και μη κείμενες επί ανώμαλων εδαφών) θεωρούνται οι εκτάσεις που έχουν τα χαρακτηριστικά των χορτολιβαδικών εκτάσεων και των οποίων, σωρευτικά, το υψόμετρο δεν υπερβαίνει τα 100 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας, η δε μέση κλίση της εδαφικής επιφάνειας δεν υπερβαίνει το 8% και η μέγιστη εδαφική κλίση δεν ξεπερνά το 12% επί του συνόλου της εδαφικής επιφάνειας.

  9. Μπαμπινιώτης: Δασώνω, δενδροφυτεύω περιοχή για να γίνει δάσος (δάσωση).

    Από λόχμες 700 τ.μ. κατ΄ελάχιστο η υπαγωγή εκτάσεων σε δάση.

    Δάση θεωρούνται και αυτά που προέρχονται από δάσωση και όχι μόνο από αναδάσωση.
    Τα πάρκα και άλση εντός πόλεων ή οικιστικών περιοχών που προστατεύονται από τις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας σύμφωνα με το άρθρο 24 του συντάγματος, σε πολλές περιπτώσεις προέρχονται από δάσωση περιοχών που στο παρελθόν δεν ήταν δάση.

    Οι περιοχές αυτές των πάρκων και αλσών παρά το ότι δεν περιλαμβάνονται στους δασικούς χάρτες δεν σημαίνει ότι δεν εξακολουθούν να προστατεύονται από τη δασική νομοθεσία.

    Η φύτευση 100 ελαιόδεντρων οδηγεί σε δημιουργία αγροτικής και όχι δασικής έκτασης.

  10. ΧΟΝΔΡΟΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΟΠΟΓΡΑΦΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΔΗΜΟΥ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ 

    Ρηχές γενικόλογες απόψεις, επαναλήψεις νομοθεσίας και σε 5 σελίδες ούτε λέξη για την ταμπακιέρα, σε απάντηση απλών τεχνικών παρατηρήσεων απο ένα εκπρόσωπο με ονοματεπώνυμο του βαθύύύ, μα πολύ βαθύ δήμου. Τέλος.

  11. ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑ – ΟΧΙ ΝΟΜΙΚΑ: 1. Όταν το ελληνικό Δημόσιο, για να επεκτείνει τα δάση στην Αττική, αποφασίζει να αναδασώσει μια δημόσια έκταση όπως το Αιγάλεω και και το Ποικίλο, (μέσω του Υπ. Γεωργίας) και το Στρατόπεδο Χαϊδαρίου (μέσω του Υπ. Εθνικής Άμυνας) ήδη από τη δεκαετία του 1970 (1979-1980, κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας), ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη ακύρωσης του δάσους σε μια πόλη όπως η σημερινή Αθήνα; Και με ποιο αντικειμενικό σκοπό;
    2. Αν πράγματι ακυρώσει ο Δήμος Χαϊδαρίου τον δασικό χαρακτήρα του Πάρκου Νεολαίας, με ποιο «πρόσωπο» θα ζητήσει νέες παραχωρήσεις από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας ή από άλλο δημόσιο φορέα;

  12. ΧΟΝΔΡΟΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΟΠΟΓΡΑΦΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΔΗΜΟΥ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ 

    Aυτό που δεν θέλεις να καταλάβεις, είναι ότι κανένας δήμος δεν μπορεί να ακυρώσει κάτι που είναι δασικό. Ο δασικός χαρακτήρας είναι υπόθεση των δασαρχείων και του εθνικού κτηματολογίου. Και βάσει του συντάγματος δασικό είναι ότι ήταν δασικό στον ιστορικό χάρτη (αεροφωτογραφίες 1945 έως 1960) για τις εκτός σχεδίου περιοχές. Για τις εντός σχεδίου περιοχές οι εκτάσεις προστατεύονται πολεοδομικά (άλσος Προφήτη Ηλία, πράσινα οικοδομικά τετράγωνα που δεν μπορούν να αποχαρακτηριστούν με το Ν.3044 ΚΛΠ). Το πάρκο νεολαίας στον ιστορικό χάρτη δεν είναι δάσος .Και στα ψυχιατρεία επίσης. Τι να κάνουμε να ακυρώσουμε τον ιστορικό χάρτη του Υπουργείου; Να ανατρέψουμε όλο το Εθνικό Κτηματολόγιο; Μη γινόμαστε γραφικοί. Να είχαμε προτεινει οικιστικές πυκνώσεις όπως η πλειοψηφία των δήμων σε δασικές περιοχές θα είχαμε αντικείμενο συζήτησης. Στο χαιδάρι δεν προτάθηκε καμία οικιστική πύκνωση.

  13. Δασικοί Χάρτες: Πώς χαρακτηρίζεται μια περιοχή δασική
    Αριστείδης Μίχος, Δασολόγος,
    Προϊστάμενος Τμήματος Δασικών Χαρτογραφήσεων της Δ/νσης Δασών Ηλείας

    «Οι δασικοί χάρτες καταρτίζονται με την οριοθέτηση των δασικών εκτάσεων από τη φωτοερμηνεία ιστορικών και πρόσφατων αεροφωτογραφιών, σύμφωνα με τις διατάξεις τις δασικής νομοθεσίας.

    Τα αποτελέσματα της οριοθέτησης αυτής εμφανίζονται σε υπόβαθρα (ορθοφωτογραφίες) πρόσφατης απεικόνισης. Στους δασικούς χάρτες εμφανίζονται οι δασικές και οι μη δασικές εκτάσεις δύο περιόδων:

    της ιστορικής – παλαιότερης περιόδου, (κατά κανόνα είναι του έτους 1945),
    της σημερινής – πρόσφατης περιόδου, η οποία στηρίζεται στη φωτοερμηνεία των πλέον πρόσφατων αεροφωτογραφιών (οι τελευταίες, μέχρι σήμερα, λήφθηκαν κατά τα έτη 2008 – 2009).
    Στην ουσία, έχουμε την οπτικοποίηση – απεικόνιση δύο χρονικών στιγμών. Του 1945 και του 2008.

    Σύμφωνα με τις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας, για να χαρακτηριστεί μία έκταση ως Δασική, θα πρέπει:

    να έχει χαρακτηριστεί ως δάσος τουλάχιστον σε μία από τις δύο περιόδους που εξετάζονται κατά τη σύνταξη των Δασικών Χαρτών, ή να έχει χαρακτηριστεί με τελεσίδικη πράξη χαρακτηρισμού ως «Δασική», ή τέλος, να έχει κηρυχτεί ως αναδασωτέα, με απόφαση της Δασικής Υπηρεσίας της περιοχής».

    … Όπως βλέπετε φυσικά και δεν υπάρχει στη νομοθεσία αυτή η εμφανιζόμενη ως αυστηρή επιλογή των αεροφωτογραφιών του 1945 ή του 1960.
    Φυσικά λαμβάνονται υπόψιν και οι νεώτερες αεροφωτογραφίες.
    Το Πάρκο Νεολαίας είναι δάσος στον πρόσφατο χάρτη.
    Το άλσος του Προφήτη Ηλία όπως όλα τα πάρκα και άλση προστατεύονται (με πολύ μεγάλο αριθμό αποφάσεων, διοικητικών πράξεων κ.λ.π.) από τις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας.
    Αν τις αναφέρουμε εδώ δεν θα μας φθάνουν σελίδες ολόκληρες
    Ακολούθως εδώ και δύο δεκαετίες τρέχουν σε όλη την Ελλάδα επιδοτούμενα Κοινοτικά Προγράμματα δάσωσης γαιών. Αυτά πιστεύετε ότι επιδοτούνται για να έλθει κάποιος και να πει ότι επειδή δεν ήταν δάση το 1945 θα τα εντάξουμε στο στις οικιστικές περιοχές;
    Αγαπητέ τα λεγόμενά σας είναι απολύτως επιλεκτικά.
    Δεν είναι έτσι. Θα αποδειχθεί άλλωστε και στην πορεία.
    Συμφωνώ όμως στο ότι κανένας Δήμος δεν μπορεί να ακυρώσει κάτι που είναι δασικό ακόμα και αν αυτό δεν συμπεριλαμβάνεται στους δασικούς χάρτες.
    Με εκτίμηση

  14. 13 Σεπτεμβρίου 2017
    ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α.Ε. Εθν.Μακαρίου & Φαληρέως 2
    ΕΛΛΑΔΑ
    Πόλεις και δάση χωρίς ακριβή όρια.
    Αξιοσημείωτο είναι ότι σε πολλές περιοχές είναι σημαντικές οι εκτάσεις που ακολούθησαν την αντίστροφη διαδρομή, δηλαδή δεν ήταν δασικές το 1945 και σήμερα εμφανίζονται να έχουν δασική βλάστηση (επομένως προστατεύονται πλέον από τη δασική νομοθεσία). Οι μεγαλύτερες εκτάσεις είναι στη Μεσσηνία (294.955 στρ.) και ακολουθεί η Λακωνία (221.709 στρ.), η Εύβοια (221.079 στρ.), η Αχαΐα (183.549 στρ.). Στη Θεσσαλονίκη, όπου αναρτήθηκε δασικός χάρτης 3 εκατ. στρεμμάτων, οι εκτάσεις που δασώθηκαν είναι διπλάσιες από αυτές που εκχερσώθηκαν (88 χιλιάδες στρ. έναντι 44 χιλιάδες στρ.).

    …Είδατε που δεν είναι έτσι.
    Με εκτίμηση

    • Όπως φαίνεται από τον παραπάνω διάλογο, το Χαϊδάρι συνεισφέρει μια μεγάλη υπηρεσία στην νομική σκέψη, καθώς σταδιακά γίνεται αντιληπτό ότι εδώ αναπτύσσεται μια νέα νομική έννοια: «Παράνομο Δημόσιο Δάσος». Κατόπιν αυτού, πρέπει να οδηγηθεί ο προβληματισμός μας σε νέους δρόμους: Πρέπει να ασκηθεί δίωξη κατά των ιδιοτελών που τόλμησαν να δασώσουν το πάρκο Νεολαίας το 1979, ενώ το 1945 δεν ήταν δάσος; Από πού κι ως πού αποφασίζει αυθαίρετα μια κυβέρνηση (Κ. Καραμανλής ο πρεσβύτερος) να κάνει δάσος αντί οικιστικό ιστό μια δημόσια έκταση δίπλα στο Δάσος; Με ποιο τρόπο πρέπει να αποκατασταθεί η ιδιοτελής πευκοφύτευση στο Πάρκο Νεολαίας, ώστε να αποκατασταθεί η αεροφωτογραφία του 1945; Ευρύτερα: Τι θα γίνει με το απαράδεκτο πρασίνισμα του Ποικίλου, το οποίο οι παλιές φωτογραφίες το δείχνουν υπέροχο – απολύτως καραφλό; Ως πότε η δασική νομοθεσία θα δυναστεύει τους Δήμους που έχουν όνειρα για τις περιαστικές εκτάσεις; Επειδή οι δημοτικές παρατάξεις τηρούν «σιγή αυρμάτου» -ως συνήθως στα σοβαρά θέματα- θα ζητήσουμε να τοποθετηθούν όλοι επί των ανωτέρω ερωτημάτων.

  15. ΚΑΙ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΑΝΙΔΕΟ ΠΟΛΙΤΗ-ΕΜΕΝΑ-
    ΟΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΑΔΑ (ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ) ΠΟΥ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΥΠΟΨΗ ΚΑΙ ΑΕΡΟΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΕΤΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΟΥ 1945 -ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ; -ΤΟ ΧΑΙΔΑΡΙ ΔΕΝ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΑΣΩΝ ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ;

    ADA Ω59ΞΟΡ1Κ-846 Δ/ΝΣΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ & ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ ΔΑΣΩΝ
    ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΑΣΩΝ ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ
    ΔΑΣΑΡΧΕΙΟ ΑΙΓΑΛΕΩ Αιγάλεω 8 – 8 -2017
    Αρ. Πρωτ. 64740/2491
    12. Την από 1-8-17 εισήγηση της Δασολόγου της Υπηρεσίας μας κ. Οικονόμου Βασιλικής
    (που έλαβε αρ. πρωτ. 64740/2491/1-8-17) τεκμηριωμένη από φωτοερμηνεία Α/Φ ετών
    λήψεως 1945, 1960, 1969, 1979 & 1992 που αφορά εκτάσεις εκείνες που βρίσκονται εκτός του αναρτημένου δασικού χάρτη, συνοδευόμενη από τοπογραφικό επί αποσπασμάτων χαρτών ΓΥΣ (6442/2) κλιμ 1:5000 όπως αυτό συντάχθηκε από την ίδια με συντεταγμένες κορυφών βασιζόμενες στο Εθνικό Γεωδαιτικό Σύστημα Αναφοράς ΕΓΣΑ 87
    ΑΔΑ Β8Ξ1ΟΡ1Ι-ΧΘΑ
    ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
    ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΙΓΑΙΟΥ
    ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΔΑΣΩΝ & ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ
    ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
    Δ/ΝΣΗ ΔΑΣΩΝ ΚΥΚΛΑΔΩΝ
    Ερμούπολη, 14-09-2015
    Αριθμός Πρωτοκόλλου :61982
    11. Την υπ’ αριθ. πρ. 55973/18-08-2015 έκθεση αυτοψίας της Δασοπόνου Γρ. Γκουντουβά, καθώς
    και την από 14-09-2015 έκθεση φωτοερμηνείας της Δρασκίδου Αναστασίας, Δασολόγου της
    Υπηρεσίας, τεκμηριωμένη και με φωτοερμηνεία Αεροφωτογραφιών ετών λήψης 1945 (αρ. 56
    και 61),1960 (αρ. ζεύγους 1403-04), 1988 (αρ. ζεύγους 188196-97), Ο/Χ και εικόνας
    ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΑΕ έτους 2007, η οποία συνοδεύει την πράξη αυτή.
    Χ Α Ρ Α Κ Τ Η Ρ Ι Ζ Ο Υ Μ Ε
    Την

  16. Για να καταλαβω. Καποιοι ζητουν μια εκταση που σημερα ειναι δασικη να παραμεινει δασικη και ο προισταμενος του δημου λεει να μην μεινει δασικη γιατι το 1945 δεν ηταν δασικη. ΜΟΥΡΛΙΑ !!!

    • ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

      1. ποιες ενέργειες εχουν γίνει ή γιατι δεν έγιναν, συμφωνα με εγκυκλιους ΚΑΙ σχετικες οδηγίες , οι πραξεις χαρακτηρισμου εκδίδονται από Δασικη Υπηρεσία μετα από ενέργειες -προτάσεις χαρακτηρισμού των δημοτικων υπηρεσιών ή των ιδιωτών (αποχαρακτηριμοι)
      2. Γιατι δεν εχει διασφαλιστει η έκταση , μετα τη τελικη ημερομηνια25/9 των δασικων χαρτων , δεν θα είναι δασος, τι θα είναι; ΜΉΠΩς θα ζητηθεί μετα οικιστικη πυκνωση, ποιος το διασφαλίζει ;
      » Μη γινόμαστε γραφικοί. Να είχαμε προτεινει οικιστικές πυκνώσεις όπως η πλειοψηφία των δήμων σε δασικές περιοχές θα είχαμε αντικείμενο συζήτησης. Στο χαιδάρι δεν προτάθηκε καμία οικιστική πύκνωση.»
      Αναφέρει ο κος Προιστάμενος , δηλαδή παραδέχεται ότι είναι οντως δασικη περιοχή αλλά ……μετα τις 25/9 δεν θα είναι ΓΙΑ ΤΟ ΔΑΣΟΛΟΓΙΟ ; ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ;

      ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
      Αιγάλεω 10-2-2017
      ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΤΤΙΚΗΣ
      Αριθ. πρωτ. :οικ. 12060/885
      ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΔΑΣΩΝ ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
      Δ/ΝΣΗ ΔΑΣΩΝ ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ
      ΤΜΗΜΑ ΔΑΣΙΚΩΝ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΕΩΝ
      Ταχ. Δ/νση: Παλληκαρίδη 19-21
      Ταχ. κώδικας: 122 43 Αιγάλεω
      Πληροφορίες: Παν. Γιωννάς
      Τηλ.: 210 5908977
      Fax : 210 5316149
      e-mail: ddasonda@gmail.com
      Προς: όπωςΑ
      ΘΕΜΑ: Ανάρτηση δασικού χάρτη των Δήμων: Αγίας Βαρβάρας, Αιγάλεω ,Αγίων Αναργύρων, Καματερού, Ασπροπύργου, Ιλίου, Μάνδρας, Περιστερίου, Πετρούπολης, Χαϊδαρίου Περιφερειακής Ενότητας Δυτ. Αττικής και πρόσκληση για υποβολή αντιρρήσεων κατά τού περιεχομένου του.
      Aντιρρήσεις ειδικά κατά τής παράλειψης να περιληφθεί στο δασικό χάρτη ορισμένη δασικού χαρακτήρα ή χορτολιβαδική ή βραχώδης ή πετρώδης έκταση, μπορεί να υποβάλει κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο και, ιδίως, οι Ο.Τ.Α. πρώτου και δεύτερου βαθμού στα διοικητικά όρια των οποίων υπάγεται η έκταση, οι περιβαλλοντικές οργανώσεις και άλλα νομικά πρόσωπα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, στους σκοπούς τών οποίων περιλαμβάνεται η προστασία τού φυσικού περιβάλλοντος. Η υποβολή των αντιρρήσεων είναι δυνατή μόνον ηλεκτρονικά, στον ειδικό δικτυακό τόπο ανάρτησης δασικών χαρτών και υποβολής αντιρρήσεων, στην ιστοσελίδα της ΕΚΧΑ Α.Ε. (www.ktimatologio.gr/CitizenWebApp/InfoF1_Page.aspx), με την συμπλήρωση σχετικής ηλεκτρονικής φόρμας, με

      Ο κύριος από τον δήμο αναμφίβολα γνωρίζει τη νομοθεσία, αλλά το θέμα είναι: Μπορούμε να μιλάμε για φωτογραφίες 70 ετών; Δηλαδή να πάμε να κόψουμε ότι δέντρο φύτρωσε από τότε; Πλησιάζει ο χειμώνας, όποιος θέλει ξύλα για να ζεσταθεί ας πάει στο Πάρκο Νεολαίας, είναι απολύτως νόμιμο να κόψει όσο θέλει…

      Κύριοι που αμοίβεστε από τον δημότη και τον φορολογούμενο ο ρόλος σας είναι να εξυπηρετείτε το δημόσιο και κοινωνικό συμφέρον. Δυστυχώς για εσάς αργήσατε και δεν προλάβατε να καταστρέψετε τα δάση που έγιναν τσιμέντο, πρόλαβαν άλλοι… Οπότε μην αναζητάτε πάρκα και άλση γιατί θα σας φτύνουν τα ίδια τα παιδιά σας.

      Εσείς θα πρέπει να προστατεύετε το αστικό πράσινο της περιοχής και όχι να είστε τροχοπέδη σε αυτό. Εξάλλου ο κομμουνισμός που ευαγγελίζεστε έχει οικολογικές καταβολές. Ελπίζω-ουμε να το θυμάστε όταν ολιγωρείτε και όταν υπογράφετε.