«Μαμάδες στο δρόμο»: 12 προτάσεις για ασφαλέστερη κυκλοφορία στο Χαϊδάρι

Πεζοφάναρο Καραϊσκάκη- Ηπείρου.

Οι «Μαμάδες στο δρόμο» – Παράρτημα Χαϊδαρίου δεν εγκαταλείπουν τον αγώνα για ασφαλέστερη μετακίνηση στην πόλη. Σε μια πόλη, σαν το Χαϊδάρι, που έχει πολλά και σοβαρά προβλήματα στον τομέα αυτό, όπως παραδέχονται όλοι, μεταξύ αυτών και η δημοτική αρχή.

Οι «Μαμάδες στο δρόμο» δεν αρκούνται σε γενικόλογα αιτήματα, αλλά προβάλλουν απολύτως συγκεκριμένες προτάσεις, βγαλμένες από την καθημερινή -οδυνηρή- εμπειρία της κυκλοφορίας στους δρόμους της πόλης. Σημειώνουν ότι ο πεζός χρειάζεται ειδική μέριμνα, διότι κινείται χωρίς την προστασία αερόσακου, ζώνης ασφαλείας και κράνους.

Καραϊσκάκη και Π. Μελά.

Οι προτάσεις που ακολουθούν υποβλήθηκαν στον δήμαρχο και το δημοτικό συμβούλιο και στοχεύουν ειδικά στην δημιουργία ασφαλών διαβάσεων πεζών σε επίκαιρα σημεία της πόλης. Συγκεκριμένα:

Από: «Μαμάδες στο Δρόμο» – Παράρτημα Χαϊδαρίου                                                        Προς: Δήμαρχο κ. Μ. Σελέκο και Δημοτικό Συμβούλιο,

 

Θέμα: Επικίνδυνη για τους πολίτες του Δήμου η ανεπάρκεια διαβάσεων

Αγαπητέ κ. Δήμαρχε, κυρίες και κύριοι του Δημοτικού Συμβουλίου,

Κάθε μέρα στους Ελληνικούς δρόμους σκοτώνονται έξι άνθρωποι, ενώ περισσότεροι από 300 τραυματίζονται.[1] Ένα στα πέντε θανατηφόρα τροχαία αφορά παράσυρση πεζού.[2] Σε δρόμους με μεγάλη κίνηση και αυξημένες ταχύτητες, οι κίνδυνοι για ένα σοβαρό δυστύχημα με θύμα πεζό είναι ιδιαίτερα αυξημένοι. Τα φανάρια και οι διαβάσεις πεζών αυξάνουν κατακόρυφα την προσφερόμενη ασφάλεια.[3]

Ασφαλώς κατανοείτε πως όλοι μας είμαστε πεζοί, ακόμη και όσοι οδηγούμε, από τη στιγμή που θα βάλουμε τα κλειδιά του οχήματός μας στην τσέπη.

Όταν κινούμαστε χωρίς την προστασία αερόσακκου, ζώνης ασφαλείας και κράνους, θα έπρεπε να απολαμβάνουμε μεγαλύτερη ασφάλεια. Οι χώροι στους οποίους κινούμαστε θα έπρεπε να είναι επαρκείς, σωστά σχεδιασμένοι και να μας παρέχουν προστασία από τα διερχόμενα οχήματα.

Όμως, μολονότι ο δήμος μας διασχίζεται από σημαντικές οδικές αρτηρίες με βαρύ φόρτο οχημάτων, παρατηρείται ανεπάρκεια σωστών υποδομών για την κίνησή μας και ιδιαίτερα έλλειψη σημείων στα οποία μπορούμε να διασχίσουμε το δρόμο με ασφάλεια.

Για το λόγο αυτό, οι «Μαμάδες στο Δρόμο» και οι φίλοι μας, ζητούμε να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στις διαβάσεις για τους πεζούς στα κεντρικότερα σημεία του δήμου μας.

Συγκεκριμένα ζητούμε:

  • Να επαναβαφούν οι διαγραμμίσεις σε όλες τις υπάρχουσες διαβάσεις, ιδιαίτερα όπου ήδη υπάρχουν «πεζοφάναρα» και διασταυρώσεις, όπως στις οδούς Φαβιέρου, Αγωνιστών Στρ/δου Χαϊδαρίου, Στρ. Καραϊσκάκη, Κύπρου, Γ. Παπανδρέου, Ηρώων Πολυτεχνείου, κ.ά.
  • Να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στις διασταυρώσεις οδών από όπου διέρχονται γραμμές λεωφορείων, όπως π.χ. οι οδοί Δωδεκανήσου και Πλαστήρα.
  • Όπου οι στάσεις βρίσκονται μακριά από διαβάσεις, να δημιουργηθούν διαβάσεις σε λογική απόσταση, ούτως ώστε να περιοριστεί ο αριθμός (και ο κίνδυνος) των παράνομων διασχίσεων.
  • Να δημιουργηθούν άμεσα διαβάσεις για την προστασία των μαθητών κοντά σε όλα τα σχολικά συγκροτήματα, καθώς επίσης και γύρω από νηπιαγωγεία και βρεφονηπιακούς σταθμούς.
  • Να δημιουργηθούν άμεσα διαβάσεις για την προστασία των αθλούμενων αλλά και των φιλάθλων σε όλες τις εισόδους αθλητικών εγκαταστάσεων, όπως το Δημοτικό Κολυμβητήριο στην οδο Αγ. Στρδου Χαϊδαρίου.
  • Να δημιουργηθούν άμεσα διαβάσεις κοντά στις εισόδους παιδικών χαρών και άλλων χώρων αναψυχής, όπως ο Διομήδειος Κήπος.
  • Να προστατευθούν οι διαβάσεις από την παράνομη στάθμευση (που εμποδίζει την ορατότητα ή ακόμη και τη διάσχιση, αυξάνοντας τον κίνδυνο για τους πεζούς) είτε με σταθερά εμπόδια είτε με συνεχή αστυνόμευση.
  • Να διασφαλιστεί η ανεμπόδιστη πρόσβαση στις διαβάσεις, με επισκευή των χαλασμένων πεζοδρομίων και ορθολογικότερη κατανομή του αστικού εξοπλισμού, ώστε να μη δημιουργούνται εμπόδια για ΑΜΕΑ, ηλικιωμένους και παιδικά καροτσάκια.
  • Να τοποθετηθούν μειωτήρες ταχύτητας προ των διαβάσεων, ή άλλα μέσα μείωσης της ταχύτητας των οχημάτων, σύμφωναμε τις διεθνώς εφαρμοζόμενες πρακτικές.[4]
  • Να τοποθετηθεί επαρκής φωτισμός σε κάθε διάβαση.
  • Να καθιερωθεί και στο Δήμο μας το διεθνώς συνιστώμενο όριο ταχύτητας των 30 χιλιομέτρων/ώρα σε περιοχές κατοικίας.[5]
  • Να γίνεται συστηματικός έλεγχος των υπερβάσεων των ορίων ταχύτητας έως τη σταδιακή εξάλειψη του φαινομένου εντός των ορίων του Δήμου.
Καραϊσκάκη, πεζοφάναρο.

Οι «Μαμάδες στο Δρόμο» πιστεύουμε πως οι παραπάνω παρεμβάσεις είναι απαραίτητες για την ασφάλεια όλων των δημοτών και ότι πρέπει να γίνουν άμεσα, πριν κάποιο τροχαίο μας υπενθυμίσει την αναγκαιότητά τους. Ακόμη και μέσα στις παρούσες οικονομικές συγκυρίες, το κόστος τους είναι μικρό σε σύγκριση με το αναμενόμενο όφελος: όχι μόνο θα προωθήσουν θεαματικά την αίσθηση ασφάλειας κάθε δημότη, αλλά, αποτρέποντας την πιθανότητα τροχαίου, είναι πιθανό πως θα σώσουν τις ζωές συμπολιτών μας.

Για τους παραπάνω λόγους, σας ζητούμε να σκύψετε πάνω από το πρόβλημα και να αναλάβετε άμεσα δράση για τη βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας και την προστασία της ζωής όλων των δημοτών.

Ευελπιστούμε πως οι προτάσεις μας θα εισακουστούν και θα οδηγήσουν σε μέτρα με τα οποία ωφεληθούν όλοι οι κάτοικοι του Χαϊδαρίου.

Με τιμή,

Ήλια Ιατρού,

Εκπρόσωπος Τύπου, Μαμάδες στο Δρόμο,

mamastodromo@gmail.com

Ελισάβετ Μπούρα,

Υπεύθυνη Παραρτήματος Χαϊδαρίου

mamastodromo@gmail.com

[1] Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Π. Μυλωνάς», https://www.ioas.gr/uploads/files/2015/11/1191.pdf

[2] Ελληνική Αστυνομία, Στατιστικά Στοιχεία Τροχαίας 2016, http://www.astynomia.gr/index.php?option=ozo_content&perform=view&id=70427&Itemid=86&lang

[3] Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Π. Μυλωνάς», https://www.ioas.gr/uploads/files/2015/11/1191.pdf

[4] Yπουργείο Μεταφορών ΗΠΑ, Federal Highway Administration, Traffic Calming, https://safety.fhwa.dot.gov/ped_bike/univcourse/pdf/swless11.pdf

[5] Π.Ο.Υ., Speed Management, Safety Manual for Decision Makers, 2008, http://apps.who.int/iris/bitstream/10665/43915/1/9782940395040_eng.pdf