Η “άλλη” Λεωφόρος Θηβών, που θα μεταμορφώσει τα δυτικά προάστια
Η Λεωφόρος Θηβών είναι σημαντικός οδικός άξονας της Αθήνας που συνδέει τον Πειραιά με τη Δυτική Αθήνα, αλλά και τα δυτικά και βορειοδυτικά προάστια μεταξύ τους. Με μήκος 12,5 χιλιόμετρα διασχίζει μεγάλους δήμους όπως ο Πειραιάς, η Νίκαια, το Αιγάλεω, το Περιστέρι και το Ίλιον. Δυστυχώς όμως η σημασία που της έχει δοθεί δεν είναι ανάλογη της επίδρασής της στη ζωή εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων.
Ο Ηρακλής Δρούλιας, υποψήφιος βουλευτής με το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, πολύ έμπειρος μηχανικός – συγκοινωνιολόγος και με προσήλωση στα θέματα της Δυτικής Αθήνας, προτείνει κάτι ριζοσπαστικό για τον άξονα των δυτικών προαστίων, που μπορεί να αλλάξει δραστικά τον τρόπο των μετακινήσεων και να θέσει το θέμα της τοπικής ανάπτυξης σε νέες βάσεις.
Η προώθηση του μέσου σταθερής τροχιάς (τραμ) και του ποδηλάτου θα γίνει σε βάρος του παρκαρίσματος στα δύο ρεύματα, λόγω του οποίου τώρα η Λεωφόρος Θηβών ασφυκτιά. Αντίθετα το τραμ δεν αφαιρεί τίποτε από την κίνηση των αυτοκινήτων, γιατί πάνω στις γραμμές του μπορούν αυτά να κυκλοφορούν κανονικά.
Προσοχή, εδώ δεν μιλάμε για αναπλάσεις πεζοδρομίων, πλακοστρώσεις και παρόμοιες ρηχές και φτηνές παρεμβάσεις, τις οποίες κάποιοι παρουσιάζουν σαν “σπουδαία έργα” στη Δυτική Αθήνα, ενώ στο υπόλοιπο Λεκανοπέδιο γίνονται έργα δισεκατομμυρίων με τεράστιο θετικό αποτύπωμα στην ποιότητα ζωής και την οικονομική ανάπτυξη.
Το ποδήλατο (και το ηλεκτρικό πατίνι) ευνοούνται από τις μικρές κλίσεις και χιλιάδες άνθρωποι θα επωφεληθούν από την ανάπτυξη αυτής της δυνατότητας για τοπικές ή μακρινότερες μετακινήσεις, με προφανή οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη.
Έτσι δημιουργείται μία εντελώς διαφορετική Λεωφόρος Θηβών
Να τι προτείνει ο Ηρακλής Δρούλιας.
- Κατασκευή διπλής γραμμής τραμ, που θα ενώνει τους δήμους της Δυτικής Αθήνας μεταξύ τους, καθώς και με το αντίστοιχο σταθερό δίκτυο σταθερής τροχιάς του Πειραιά και της παραλιακής ζώνης.
- Ποδηλατόδρομο με την ανάλογη λειτουργία, ως Δυτικό Ποδηλατικό Άξονα. Θα είναι πολύτιμος για τοπικές κινήσεις, αλλά και για την αναγκαία σύνδεση της περιοχής μας με τους μεγάλους ποδηλατικούς διαδρόμους που είτε υλοποιούνται είτε σχεδιάζονται την Αθήνα, όπως πχ ο μεγάλος ποδηλατόδρομος της Αθηναϊκής Ριβιέρας ή ο Βόρειος Ποδηλατικός Άξονας Κηφισιά – Γκάζι, μήκους 17,8 χλμ. Σε άλλη πρότασή του ο κ. Δρούλιας αναφέρεται στον Ποδηλατόδρομο κατά μήκος της Αρχαίας Ιεράς Οδού, που μπορεί να είναι ο συνδετήριος κρίκος μεταξύ Δυτικού και Βόρειου Ποδηλατικού Άξονα, τουλάχιστον στην περιοχή του Κέντρου.
Πρέπει να λάβουμε υπόψη μας, λέει ο κ. Δρούλιας, ότι η Λεωφόρος Θηβών είναι άξονας ευθύς και με μικρή κλίση σε όλο του το μήκος, που διευκολύνει τις κινήσεις που αναφέραμε. Επίσης έχει φαρδιά πεζοδρόμια, πράγμα σπάνιο στο Λεκανοπέδιο και πολύ σημαντικό, καθώς επιτρέπουν τη χωροθέτηση ποδηλατόδρομου.
Η προώθηση του μέσου σταθερής τροχιάς (τραμ) και του ποδηλάτου θα γίνει σε βάρος του παρκαρίσματος στα δύο ρεύματα, λόγω του οποίου τώρα η Λεωφόρος Θηβών ασφυκτιά. Αντίθετα το τραμ δεν αφαιρεί τίποτε από την κίνηση των αυτοκινήτων, γιατί πάνω στις γραμμές του μπορούν αυτά να κυκλοφορούν κανονικά.
Το ποδήλατο (και το ηλεκτρικό πατίνι) ευνοούνται από τις μικρές κλίσεις και χιλιάδες άνθρωποι θα επωφεληθούν από την ανάπτυξη αυτής της δυνατότητας για τοπικές ή μακρινότερες μετακινήσεις, με προφανή οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη.
Ο κ. Δρούλιας έχει κάνει έναν πρώτο σχεδιασμό, όπως βλέπετε στην εικόνα, που δείχνει πόσο αληθινά εφικτή είναι η πρότασή του.
Για το αν υπάρχουν τα απαιτούμενα χρήματα για να αναμορφωθεί η Λεωφόρος Θηβών, τα είπαμε εδώ: Πού θα βρεθούν τα χρήματα για τα μεγάλα έργα στη Δυτική Αθήνα; Χρήματα ξοδεύονται σωρηδόν από Κράτος και Περιφέρεια Αττικής, καιρός να έρθουν και στα δυτικά.
Το άλλο που χρειάζεται είναι πολιτική βούληση και καλή εκπροσώπηση, με σοβαρές επιλογές σε κάθε κόμμα. Αυτό είναι δική μας ευθύνη, των ψηφοφόρων.
Μενέλαος Χρόνης
Καλό το όραμα μιας ριζικής αναβάθμισης αλλά όταν στο πλάνο υπάρχει το τρισάθλιο τραμ,τότε το όραμα μετατρέπεται σε εφιάλτη!!!! Όλη η Ευρώπη τα καταργεί και εμείς το θεωρούμε αναβάθμιση………..
Δεν υπάρχει δυτική και κεντροευρωπαϊκή πόλη που να μην στηρίζει μεγάλο μέρος του συγκοινωνιακού της έργου στο τραμ. Μετρό, τραμ, ποδήλατο, λεωφορείο. Αυτό κάνουν κάνουν, για παράδειγμα, με καταπληκτική επιτυχία οι Ολλανδοί. Δεν χρησιμοποιούν καθόλου αυτοκίνητο. Το πώς εφαρμόζεται το τραμ στην Ελλάδα είναι “αλλουνού παπά ευαγγέλιο”. Και κυρίως το γεγονός ότι δεν φτάνουμε στο σημείο να παραμεριστεί το ΙΧ στις αστικές μεταφορές είναι η αιτία της κακοδαιμονίας μας. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να σταματήσει η προσπάθεια.
ΠΩΣ ΣΑΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ Η ΙΔΕΑ, ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΝΑ ΡΕΥΜΑ ΤΗΣ ΘΗΒΩΝ ΝΑ ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΘΕΙ ,