ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ

Ο Προϋπολογισμός και το Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου είναι βαθιά αντιλαϊκός, μακριά από τις σύγχρονες ανάγκες μας

Η αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης, που καταληστεύει το λαϊκό εισόδημα, πριμοδοτεί τις δράσεις του κεφαλαίου και διαλύει τα εργασιακά δικαιώματα, καταδικάζει τα λαϊκά στρώματα να ζουν όλο και χειρότερα, σε μία εποχή που υπάρχουν όλες οι δυνατότητες για βελτίωση της ζωής μας,. Σημαντικές κατακτήσεις των εργαζομένων (εργασιακά, 8ωρο, ασφάλιση κλπ) αφαιρούνται ή υπονομεύονται. Η ανταποδοτικότητα κυριαρχεί παντού, τόσο στις υπηρεσίες όσο και στην παραγωγή έργων. To κράτος βρίσκει 7,5 δις ευρώ για εξοπλιστικές δαπάνες, που δεν αφορούν τις αμυντικές ανάγκες της χώρας αλλά τις ληστρικές επιδρομές του ΝΑΤΟ. 

Σε επίπεδο Τοπικής Διοίκησης, για να προωθείται αποτελεσματικότερα αυτή η πολιτική, υπάρχουν οι μηχανισμοί ασφυκτικού ελέγχου των προϋπολογισμών, στους οποίους πρόθυμα συμμορφώνεται η Διοίκηση του Δήμου, όπως καμαρώνει στην Εισηγητική Έκθεση για τον Προϋπολογισμό του 2022. 

Την ίδια ώρα που στον κεντρικό κρατικό προϋπολογισμό:

  • Έξι νοσοκομεία στην Αττική παραμένουν κλειστά «λόγω κόστους». 
  • Μειώνονται κατά 139 εκ.  η χρηματοδότηση των νοσοκομείων, κατά 52% οι δαπάνες για Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας και κατά 245 εκ. οι παροχές υγείας ενώ χάνονται  σχεδόν 100 άνθρωποι την ημέρα από κορονοϊό. 
  • Πυρόπληκτοι, πλημμυροπαθείς και σεισμόπληκτοι μετράνε ακόμα τις πληγές τους, ενώ δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για έργα προστασίας. 

Σε έναν ακόμα προϋπολογισμό του Δήμου Χαϊδαρίου, οι βασικοί τομείς που κατευθύνονται τα χρήματα είναι:

  • Απευθείας αναθέσεις για τεχνικές μελέτες.
  • Ορισμένες αναπλάσεις που κατευθύνουν ζεστό χρήμα στους εργολάβους
  • Ιδιωτικοποιήσεις.

Αντίθετα, για το λαό του Δήμου ο Προϋπολογισμός προβλέπει φόρους, δημοτικά τέλη, χαράτσια, παράβολα, πρόστιμα και πληρωμές για την «αγορά» των αναγκαίων κοινωνικών υπηρεσιών (ανταποδοτικότητα).

ΜΕΙΩΣΗ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ

ΠΙΟ ΒΑΘΙΑ ΤΟ ΧΕΡΙ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΩΝ ΠΟΛΛΩΝ

Η Διοίκηση Ντηνιακού είναι σε ευθεία γραμμή με τις αντιδραστικές αλλαγές του Κλεισθένη και του Καλλικράτη που επιβάλλουν:

  • Απόλυτη μείωση της χρηματοδότησης των δήμων από τον κρατικό προϋπολογισμό (2,656  δις έναντι 2,772 το 2021), ανταποδοτικότητα παντού, ανατροπή των εργασιακών σχέσεων (με τα 2μηνα, τα 5μηνα και τα 8μηνα να είναι καθεστώς), σύμπραξη με ιδιώτες και ΣΔΙΤ, πάρτι από ΜΚΟ.
  • Τα ίδια έσοδα του Δήμου ανέρχονται στο ποσό των 7.113.038 €. ενώ η κρατική επιχορήγηση υπολείπεται (6.053.020 €.), πέραν των χρημάτων για τα ενταγμένα έργα. Δηλαδή υπάρχει αναλογία 46-54% υπέρ των ιδίων εσόδων. Έτσι κι αλλιώς και αυτά τα χρήματα από τις ΚΑΠ, προέρχονται πάλι από την υπερφορολόγηση του λαού (φόροι εισοδήματος, ΦΠΑ, ΕΝΦΙΑ, ειδικοί φόροι κατανάλωσης κλπ). Αποτέλεσμα: ο λαός ξαναπληρώνει μέσω του δήμου (δημοτικά τέλη, τροφεία, κολυμβητήριο, σχολεία, αθλητισμός, και άλλα πολλά) για υπηρεσίες που έχει ήδη πληρώσει.
  • Είναι χαρακτηριστικό ότι η αναλογία ΚΑΠ (4.992.580) και μισθοδοσίας (9.842.467) είναι τραγική. Δηλαδή η ΚΑΠ είναι μόλις το 50,75% της μισθοδοσίας και αντί η Δημοτική Αρχή να κάνει δημόσια κριτική στη κυβέρνηση και να διεκδικεί την αύξηση των ΚΑΠ, μιλάει για μισθολογικό κόστος, κάνοντας ευθεία επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα, τις ανάγκες για να λειτουργήσουν οι υπηρεσίες. Είναι χαρακτηριστική η κατάσταση στην τεχνική υπηρεσία που στενάζει από έλλειψη προσωπικού και αντί να ενισχυθεί δεκάδες χιλιάδες ευρώ κατευθύνονται σε μελέτες που αναλαμβάνουν τεχνικά γραφεία.
  • Το Μεσοπρόθεσμο (ΜΠΔΣ) για το 2022 προβλέπει ανώτατο ύψος κρατικής χρηματοδότησης (ΚΑΠ) για Δήμους και Περιφέρειες το ποσό των 2.656 εκ ευρώ όπως αποτυπώθηκε και στον κρατικό προϋπολογισμό του 2022 που έφερε η κυβέρνηση. Η χρηματοδότηση του 2021 για τους Δήμους ανήλθε στο ποσό 1.914 εκ ευρω. Την ίδια χρονιά η κυβέρνηση απέδωσε στους Δήμους, λόγω πανδημίας, επιπλέον περίπου 250εκ .

Γενικά μπορούμε να πούμε ότι μέσα στο 2021 οι Δήμοι «κρατήθηκαν» οικονομικά λόγω του ότι:

  • «Πάγωσαν» τα τοκοχρεολύσια στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων για 6 μήνες. Με αυτό τον τρόπο απελευθερώθηκαν μεγάλα ποσά και κάλυψαν άλλες ανάγκες οι οποίες δεν θα καλύπτονταν, δεδομένης της μείωσης των ιδίων εσόδων.
  • Δόθηκαν 4 φορές έκτακτες επιχορηγήσεις
  • Παρέμειναν κλειστές για αρκετούς μήνες βασικές δομές (παιδικοί σταθμοί, ΚΔΑΠ, πολιτιστικά και αθλητικά τμήματα, ΚΑΠΗ κ.λ.π.) οπότε υπήρξε σημαντική εξοικονόμηση πόρων.

Η Δημοτική Αρχή, στη φάση της Πανδημίας, προβάλει συνεχώς την λογική των «χαμένων ιδίων εσόδων» (αφορά σε απώλειες από τέλη τραπεζοκαθισμάτων και σειρά από απαλλαγές που παρείχαν με βάση και την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου). Παρά την αντικειμενική βάση του ζητήματος, το βασικό πρόβλημα εντοπίζεται στην ίδια τη λογική των «ιδίων εσόδων». Αντί να σταθεί στη διαχρονικά μειούμενη κρατική χρηματοδότηση ως στρατηγική επιλογή όλων των κυβερνήσεων, επιμένει στην προσπάθεια να βρει ίδιους πόρους όπως πχ η τιμολογιακή πολιτική για τη χρήση των αθλητικών εγκαταστάσεων που στην πραγματικότητα φορτώνει το βάρος πάλι στους δημότες.

Το ύψος των «ιδίων εσόδων» που προβλέπονταν για το 2021, εν μέσω πανδημίας, ανερχόταν στα 7.113.038€. Είναι τα μόνα έσοδα που αυξάνονται και αυτό ως κατεύθυνση αποτυπώνεται σταθερά στους Προϋπολογισμούς και στο Μεσοπρόθεσμο.

Τα παραπάνω μεγέθη στους προϋπολογισμούς επιβεβαιώνουν ότι το αστικό κράτος και οι περιφερειακοί/τοπικοί θεσμοί του, ευθυγραμμίζονται ενιαία στο βασικό στόχο της απελευθέρωσης κεφαλαίων για την χρηματοδότηση των επιχειρηματικών ομίλων.

Στα παραπάνω, θα πρέπει να συνεκτιμηθούν φυσικά, ο σχεδιασμός και οι προτεραιότητες της κυβέρνησης της ΝΔ σχετικά με το ρόλο που θέλει να παίξει η Τοπική Διοίκηση για τη διευκόλυνση της δράσης των επιχειρηματικών ομίλων, το αφήγημα της «ανάπτυξης για όλους», οι επιδιώξεις και διασυνδέσεις των τοπικών Αρχών με επιχειρηματικά συμφέροντα, τα νέα θεσμικά και χρηματοδοτικά εργαλεία που παρέχονται στην Τοπική Διοίκηση με αιχμή την λεγόμενη «πράσινη» ανάπτυξη και τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Είναι χαρακτηριστική η τοποθέτηση όλων των παρατάξεων για τη δήθεν θετική εξέλιξη με την επένδυση στο Σκαραμαγκά, που στην πραγματικότητα το μόνο που διασφαλίζει είναι τα κέρδη της εταιρίας του Προκοπίου.

  • Τα έσοδα παρελθόντων οικονομικών ετών (ΠΟΕ) ανέρχονται στα 342.359,17€ και αφορούν στην τεράστια πλειοψηφία τους έσοδα από μικροοφειλέτες, που κυριολεκτικά απειλούνται μέχρι και με δεσμεύσεις τραπεζικών λογαριασμών. Τα 11.462.788 εκ ευρώ θεωρούνται ΜΗ εισπράξιμα από τη Διοίκηση του Δήμου, εκ των οποίων το μεγαλύτερο μέρος το οφείλουν συγκεκριμένα ΑΦΜ, μεταξύ των οποίων και τα Ναυπηγεία!!! Είναι γνωστό ότι οι διάφοροι εισπρακτικοί μηχανισμοί απαιτούν με κάθε μέσο (εκβιασμούς, κατασχέσεις κλπ) και την τελευταία δεκάρα που οφείλουν τα λαϊκά νοικοκυριά. Ποιοι μεγαλοοφειλέτες μένουν στο απυρόβλητο; 

ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Στο κομμάτι του Τεχνικού Προγράμματος του Δήμου για το έτος 2022, δεσπόζουν για ακόμη μια φορά οι ανέξοδες υποσχέσεις ενώ οι ζωτικής σημασίας ανάγκες των δημοτών για έργα που θα εξασφαλίζουν ένα επίπεδο ζωής στα πρότυπα των πραγματικών δυνατοτήτων και αναγκών, «παραπέμπονται στις καλένδες». Πιο συγκεκριμένα:

  • Από ίδιους πόρους για νέα έργα υπάρχει πρόβλεψη για το αστρονομικό ποσό των 3.827€. Πέρυσι που είχε πιάσει το ΤΖΟΚΕΡ ο Α/ρχος Καρατζαφέρης μοίραζε εκατομμύρια σε έργα που θα έκαναν το Χαϊδάρι – Παρίσι.
  • Η  εγγραφή των νέων «εμβληματικών έργων», μαζί με τα παλιά, διαμορφώνουν ένα ποσό ύψους 9.607.059 εκ ευρώ, εξαγγελίες οι οποίες είναι φυσικά πλασματικές καθώς οι εγγραφές πιστώσεων, στο μεγαλύτερο  μέρος, για την έναρξη τους το 2022 είναι συμβολικές (1ευρώ!!! το κάθε έργο). Με τον ίδιο τρόπο εξαγγέλλονται έργα και μεταφέρονται στο τεχνικό πρόγραμμα από χρονιά σε χρονιά απλώς για να μεγαλώνει η λίστα για προπαγανδιστικούς σκοπούς. Δηλαδή, όπως κάθε χρόνο, εγγράφουν και περιγράφουν “φαραωνικά” έργα που μένουν μόνο στη φαντασία τους. Τα μοναδικά έργα που τρέχουν στην πόλη είναι όσα κληρονόμησαν από τη Διοίκηση της Λαϊκής Συσπείρωσης όπως η κατασκευή των παιδικών χαρών ή οι αναπλάσεις στη Γρηγορούσα μέσω της ΟΧΕ/ΒΑΑ.
  • Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αποτελούν τα αντιπλημμυρικά έργα, που αφορούν κυριολεκτικά τις άμεσες ανάγκες του λαού και τα οποία, με τους χειρισμού της σημερινής Δημοτικής Αρχής, οδηγούνται στην απένταξη. 
  • Όσον αφορά στις απαλλοτριώσεις, ενώ η διοίκηση Ντηνιακού γνωρίζει ότι με Νόμο έχει αλλάξει πλέον η διαδικασία και πρέπει να υπάρχει εγγεγραμμένο το ποσό στον προϋπολογισμό, βάζει απαλλοτριώσεις με 1 ευρώ(!!!), άρα φανταστικές απαλλοτριώσεις. Στην πραγματικότητα, η εξασφαλισμένη χρηματοδότηση αφορά μόνο 2 απαλλοτριώσεις.
  • ΔΕΝ ΕΓΓΡΑΦΕΤΑΙ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΚΟΝΔΥΛΙ ΓΙΑ αντιπυρικό ή αντισεισμικό έργο παρά μόνο μπαλώματα.  
  • Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως η Δημοτική Αρχή δεν ανέφερε ούτε ένα στοιχείο σχετικά με το ποσοστό εκτέλεσης των έργων που είχαν ενταχθεί στον Τεχνικό Προγραμματισμό του προηγούμενου έτους…

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟ

Αντίστοιχη παραμένει η κατάσταση και για την κάλυψη των στοιχειωδών αναγκών των εργαζομένων του Δήμου. Από τα 17,7 εκατομμύρια ευρώ που προβλέπονται για μισθοδοσίες, εργοδοτικές εισφορές και Μέσα Ατομικής Προστασίας των εργαζομένων, το κράτος καλύπτει μόνο τα 14,8 εκατομμύρια ευρώ. Δηλαδή, μόνο για τους εργαζόμενους του Δήμου, το κράτος δίνει σχεδόν 3 εκατομμύρια ευρώ λιγότερα. Από την άλλη, συνεχίζεται η παραχώρηση μεγάλων ποσών σε εργολάβους στο πράσινο και αρκετές άλλες υπηρεσίες. 

Η Διοίκηση Ντηνιακού συνεχίζει την απαξίωση υπηρεσιών που σιγά-σιγά τις προωθεί σε εργολάβους και σπεύδει πρώτη να υλοποιήσει τις ελαστικές σχέσεις εργασίας, την 3ωρη εργασία και τις απολύσεις. Υπάρχει πλέον πολύ σοβαρό θέμα στις σχέσεις μεταξύ της Δημοτικής Αρχής και των εργαζόμενων καθώς η αυταρχικότητα και η τρομοκρατία έχει φτάσει σε άλλα επίπεδα. Τελευταίο επεισόδιο αποτελεί το ζήτημα με τις άδειες τις μέρες των Χριστουγέννων που εντελώς αυθαίρετα κόπηκαν (πχ στον αθλητισμό). Δεκάδες ρεπό, άδειες και υπερωρίες έχουν «κλαπεί» από τους εργαζόμενους.

ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Για τη συντήρηση των σχολείων προβλέπεται το εκπληκτικό ποσό των 159.000 ευρώ, μικρότερο ακόμη και από το 2021, το οποίο παρέμεινε μόνο πρόβλεψη αφού η Διοίκηση απορρόφησε ελάχιστα χρήματα για τη μόνωση στο 4Ο Λύκειο. Και αυτό ενώ σε πολλά σχολεία η κατάσταση είναι άθλια έως επικίνδυνη για μαθητές και εκπαιδευτικούς. 

H Διοίκηση του Δήμου έχει ήδη, το 2020, παρακρατήσει χρήματα από την κρατική επιχορήγηση των σχολείων ακόμα και για τις αυξημένες λειτουργικές ανάγκες τους, επικαλούμενη μέχρι και τα έξοδα για αγορά αντισηπτικών και μέσων ατομικής προστασίας, παρά την επιπλέον έκτακτη κρατική χρηματόδηση που έλαβε για την κάλυψη αυτών των αναγκών!

Για άλλη μια φορά ΔΕΝ υπάρχει πρόβλεψη για ΆΜΕΣΗ εγκατάσταση του φυσικού αερίου μέσα στα σχολεία ενώ οι αγωγοί έχουν φτάσει ήδη απ’ έξω, γιατί όπως είπε η αρμόδια Α/ρχος δεν υπάρχουν τα κονδύλια.

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΟΜΙΔΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ

Την ώρα που μπροστά μας έχουμε την παραπέρα ιδιωτικοποίηση στη διαχείριση και αποκομιδή απορριμμάτων, η απόδοση στον ΕΔΣΝΑ ύψους 1.108.861,01€ προκαλεί οργή.

Οι εκλεκτοί του κ. Πατούλη στην Εκτελεστική Επιτροπή του ΕΔΣΝΑ και μέσα στην πανδημία, συνεχίζουν ακάθεκτοι το έγκλημα για την κατασκευή της νέας χωματερής στη Φυλή. Κάθε μέρα, πρόσθετες ποσότητες αποβλήτων προστίθενται στις υπάρχουσες. Επεκτείνεται το Εργοστάσιο Ανακύκλωσης Κομποστοποίησης. Εγκρίνεται το ανενεργό λατομείο “Μουσαμά” ως κατάλληλος χώρος για ΧΥΤΥ και ξαναμπαίνει στο “παιχνίδι” η κατασκευή δύο εργοστασίων  σκουπιδιών. Και για αυτά τα εγκλήματα για την υγεία των κατοίκων του Χαϊδαρίου και όλης της Δυτικής Αθήνας η Δημοτική αρχή δεν βγάζει κουβέντα.

  • Η Διοίκηση Ντηνιακού όσο απολιτίκ και να εμφανίζεται, υλοποιεί κατά γράμμα τις εντολές της κυβέρνησης.
  • Είναι το καλό παιδί των “από πάνω” και δεν πρόκειται να διεκδικήσει τίποτα για την προστασία και την διασφάλιση καλύτερων όρων ζωής, του Χαϊδαριώτικου λαού.
  • Μόνο ο αγώνας μέσα από τους Μαζικούς Φορείς μπορεί να απαιτήσει και να πετύχει λύσεις που θα καλυτερεύουν τη ζωή μας.
  • Η Λαϊκή Συσπείρωση για όλους τους παραπάνω λόγους, καταψήφισε τόσο το τεχνικό πρόγραμμα όσο και τον προϋπολογισμό της Διοίκησης Ντηνιακού.