ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Κυκλοφοριακό: Την υστάτη ώρα αλλάζουν όλα στη Δυτική Αθήνα

Η παρούσα απαράδεκτη κατάσταση στο κυκλοφοριακό της δυτικής πύλης του Λεκανοπεδίου αναμένεται να επιδεινωθεί δραματικά με τη δρομολογημένη λειτουργία μεγάλων μονάδων logistics στην περιοχή. Όμως έστω και την υστάτη ώρα ο Τριπλός Κόμβος Σκαραμαγκά “ξεκολλάει”…

Στην τελετή των εγκαινίων της πεζογέφυρας επί της Λ. Αθηνών στο Δάσος (19 Μαΐου), ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, ανακοίνωσε πως ένα μεγάλο κυκλοφοριακό έργο που πρόκειται να δημοπρατηθεί άμεσα είναι η αποπεράτωση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω με αναβάθμιση του Κόμβου Σκαραμαγκά. Αξίζει να αναφερθεί ότι στις 11/10/21 κ. Καραγιάννης, μιλώντας για το ίδιο έργο, το χαρακτήρισε ως “εθνικής σημασίας” και το συνδύασε μάλιστα και με διαπλάτυνση της Λ. Αθηνών στο τμήμα Δαφνί – Ασπρόπυργος, ώστε να μπορεί να εξυπηρετηθεί η αυξημένη κίνηση στον άξονα αυτό.

Όπως σημειώσαμε σε πρόσφατο άρθρο μας, το χρονικό όριο του πρώτου τριμήνου του 2023, που είχε τεθεί από την κυβέρνηση για την έναρξη του διαγωνισμού, χάθηκε. Ωστόσο, με βάση την παραπάνω δήλωση του αρμόδιου υφυπουργού σε “έδαφος Χαϊδαρίου”, φαίνεται ότι στο Υπ. Υποδομών “ζεσταίνονται οι μηχανές” για την επιτάχυνση του κρίσιμου έργου που αφορά το κυκλοφοριακό, με το οποίο θα αλλάξει ριζικά ο χάρτης των μετακινήσεων στη δυτική πλευρά του Λεκανοπεδίου. Το κυκλοφοριακό έργο του Τριπλού Κόμβου Σκαραμαγκά εντάσσεται στο ΠΕΠ Αττικής – προγραμματική περίοδος 2021-2027, με κόστος 70 εκατ. ευρώ (περιλαμβανομένου του ΦΠΑ). Θυμίζουμε ότι η προ πενταετίας εκτίμηση του κόστους ήταν γύρω στα 50 εκατ. ευρώ.

Ήδη έχει γίνει η πρόσληψη Τεχνικών Συμβούλων που σηματοδοτεί την αντίστροφη μέτρηση για το έργο του Τριπλού Κόμβου Σκαραμαγκά. Πιο συγκεκριμένα, δεσμεύτηκε ποσό με ΦΠΑ ύψους 1,1 εκατ. ευρώ για την παροχή υπηρεσιών Συμβούλου για την υποστήριξη της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών (Δ13) στην ωρίμανση των διαδικασιών ανάθεσης που αφορά το κυκλοφοριακό έργο με την ονομασία “Σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με την Ε.Ο. Αθηνών υφιστάμενων κόμβων”. Επίσης ολοκληρώνεται η έγκριση της Περιβαλλοντικής Μελέτης και η σύνταξη των τευχών δημοπράτησης.

Κυκλοφοριακό: Την υστάτη ώρα αλλάζουν όλα στη Δυτική Αθήνα 2

Πρόκειται για παρέμβαση που έπρεπε να έχει υλοποιηθεί εδώ και πολλά χρόνια στο κυκλοφοριακό, καθώς η παρούσα κατάσταση του Κόμβου Σκαραμαγκά ανήκει σε προηγούμενες δεκαετίες και δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να ανταποκριθεί στις κυκλοφοριακές ανάγκες μιας μεγάλης πύλης της Αθήνας. Με την ολοκλήρωση της ημιδιανοιγμένης Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω, που θα συνδέει απευθείας τη Λ. Σχιστού με την Αττική Οδό, και την παράλληλη δημιουργία νέων συνδέσεων με την Εθνική Οδό στην περιοχή, θα βελτιωθεί σημαντικά η προβληματική σήμερα κυκλοφοριακή ροή από την Αθήνα προς τη βιομηχανική ζώνη και την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, αλλά και η κίνηση από και προς το λιμάνι του Πειραιά.

Την ανάγκη εκκίνησης του έργου επιβάλλει και η μετατροπή του Θριασίου σε διαμετακομιστικό κέντρο της Νοτιοανανατολικής Ευρώπης, η οποία χωρίς δραστική παρέμβαση στο κυκλοφοριακό θα προκαλέσει έμφραγμα. Ήδη δίπλα στα ΕΛΠΕ ξεκίνησε η κατασκευή ενός logistic park σε έκταση 300 στρ., ενώ σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται η υλοποίηση δύο ακόμη τεράστιων αντίστοιχων εγκαταστάσεων σε ακίνητα του ΟΣΕ στον Ασπρόπυργο, συνολικού εμβαδού 1450 στρ. (Θριάσιο Ι και Θριάσιο ΙΙ). Αν και βασικός “τροφοδότης” τους σε κοντέινερ θα είναι ο συνδυασμός λιμάνι – τρένο, αναμένεται χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια να διακινούνται προς διάφορες κατευθύνσεις και με φορτηγά. Ας μην ξεχνάμε ότι στην ίδια περιοχή δρομολογείται και η επαναλειτουργία του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά. Όλα αυτά καθιστούν πια επιτακτική και επείγουσα την λειτουργία του Τριπλού Κόμβου Σκαραμαγκά.

Στο εξής το κύριο βάρος στο κυκλοφοριακό θα σηκώνει η απευθείας σύνδεση της Λ. Σχιστού με την Αττική Οδό μέσω της ημιδιανοιγμένης Περιφερειακής Αιγάλεω. Επίσης, πέρα από τις άλλες συνδέσεις που προβλέπονται, θα ολοκληρωθούν και θα λειτουργήσουν και ο διανοιγμένες Σήραγγες στη στροφή προς Σκαραμαγκά και πριν την Λίμνη Κουμουνδούρου.

Τρεις νέοι συνδετήριοι κόμβοι

Χαϊδάρι Σήμερα ΥΠΕΡ-ΚΟΜΒΟΣ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ. Πρώτα ρήμαξαν το τοπίο και μετά πέταξαν (δυο φορές) το έργο στα σκουπίδια 1
Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω

Ήδη έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες απαλλοτρίωσης για τον Τριπλό Κόμβο Σκαραμαγκά, ενώ προχώρησε και η επικαιροποίηση των περιβαλλοντικών όρων καθώς το κυκλοφοριακό έργο παραμένει ημιτελές εδώ και αρκετά χρόνια.

Το κυκλοφοριακό έργο περιλαμβάνει:

  • Ολοκλήρωση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω στο τελευταίο τμήμα της μήκους 1,4 χλμ. μέχρι την Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου με την κατασκευή του ανισόπεδου ημικόμβου (Η/Κ) Σκαραμαγκά.
  • Αναβάθμιση του υφιστάμενου Ανισόπεδου Κόμβου (Α/Κ) Σχιστού με κατασκευή ενός ακόμη υπερυψωμένου κλάδου με νέα γέφυρα υπεράνω της Εθνικής Οδού (Ε.Ο.) Αθηνών – Κορίνθου.
  • Αναβάθμιση της Ε.Ο. Αθηνών -Κορίνθου στο τμήμα της μεταξύ του Η/Κ Σκαραμαγκά και του Α/Κ Σχιστού με αύξηση και αναδιαμόρφωση των λωρίδων κυκλοφορίας αυτής.
  • Κατασκευή του νέου Α/Κ Ναυπηγείων επί της Λεωφόρου Σχιστού ανάντη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά που είναι αναγκαίος για την κατάργηση του ισόπεδου σηματοδοτημένου κόμβου στη διασταύρωση με Λεωφόρο Σχιστού και του Ναυτικού Οχυρού Σκαραμαγκά καθώς και την ολοκλήρωση των απαιτούμενων συνδέσεων στο κυκλοφοριακό του οδικού δικτύου της περιοχής. Στο πλαίσιο της κατασκευής του εν λόγω Ανισόπεδου Κόμβου αλλά και της αναβάθμισης του Α/Κ Σχιστού προβλέπεται και αναδιαμόρφωση της Λεωφόρου Σχιστού στο μεταξύ των δύο αυτών κόμβων τμήμα αυτής.
  • Κατασκευή του απαιτούμενου δικτύου συλλεκτήρων όμβριων της περιοχής που εντάσσεται και εξυπηρετεί και τα παραπάνω οδικά έργα. Τα συγκεκριμένα αντιπλημμυρικά θα απαλλάξουν την περιοχή του Σκαραμαγκά από το πρόβλημα των πλημμυρών.
  • Εργασίες μετατόπισης/προστασίας των δικτύων κοινής ωφέλειας (αγωγός φυσικού αερίου προς Πειραιά, αγωγοί Ελληνικών Πετρελαίων και ΕΥΔΑΠ). Θυμίζουμε ότι τον Μάιο του 2019, ο τότε αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών, Χρήστος Καραμάνος, απαντώντας σε ερώτηση του “Χαϊδάρι Σήμερα”, είχε δηλώσει ότι το έργο “σκοντάφτει” στον μεγάλο αγωγό φυσικού αερίου του ΔΕΣΦΑ (παράλληλα με τη Λ. Σχιστού καταλήγει στον Πειραιά), που κατασκευάστηκε στο μεταξύ στην περιοχή του Σκαραμαγκά και μέχρι να μετακινηθεί δεν μπορεί να ξεκινήσει η κατασκευή του Κόμβου. Για το θέμα αυτό χρειάστηκε νέα μελέτη και αυτή είναι που καθυστέρησε το έργο.
Κυκλοφοριακό: Την υστάτη ώρα αλλάζουν όλα στη Δυτική Αθήνα 5
Για το 25χρονο (!) "σήριαλ" του Κόμβου Σκαραμαγκά, καθώς και αναλυτική παρουσίαση της μελέτης του έργου, εδώ: Υπερ-κόμβος Σκαραμαγκά: Από το 1997 έως το 2020… κατάφεραν δυο τρύπες στο βουνό! 

Ανάσα σε Εθνική Οδό και λεωφόρο Σχιστού

Η σημερινή ανεπαρκής σύνδεση της Λ. Σχιστού με την Εθνική Οδό δημιουργεί πολλά προβλήματα στους οδηγούς που έρχονται από Πειραιά. Μπλοκαρίσματα προκαλεί και το φανάρι των Διυλιστηρίων. Στο εξής μεγάλο μέρος της κίνησης θα απορροφά η απευθείας σύνδεση της Λ Σχιστού με την Αττική Οδό μέσω της ημιδιανοιγμένης Περιφερειακής Αιγάλεω. Επίσης θα ολοκληρωθούν και θα λειτουργήσουν και ο διανοιγμένες Σήραγγες στη στροφή προς Σκαραμαγκά και πριν την Λίμνη Κουμουνδούρου. Η κατάσταση των δύο ημιτελών σηράγγων θα εξεταστεί, καθώς αποτελεί μέρος της εργολαβίας.

Ακόμα, θα υπάρξει και ένας κόμβος που θα συνδέει απευθείας τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά με την Εθνική Οδό.

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button