Η Νίκη Κεραμέως στο 2ο Λύκειο Χαϊδαρίου
Σύμφωνα με πληροφορίες μας από το σχολείο, γύρω λίγο μετά τις 10 το πρωί η υπουργός πέρασε την πόρτα του 2ου Λυκείου. Μπήκε σε δύο αίθουσες, όπου μίλησε με μαθητές της Γ’ Λυκείου. «Πώς αισθάνεστε που ξανάνοιξε το σχολείο σας;», ήταν η πρώτη ερώτηση που έκανε η υπουργός στα παιδιά. Η Υπουργός ρώτησε ακόμα τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς για το πρώτο self-test που διενήργησαν στο σπίτι τους, προκειμένου να προσέλθουν στα σχολείο και την ενημέρωσαν ότι βρήκαν εύκολη και απλή τη διαδικασία. Συζήτησαν, επίσης, για την πορεία της τηλεκπαίδευσης, και τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας της μετέφεραν τις αρχικές προκλήσεις που συνάντησαν κατά την εφαρμογή της, αλλά και την προσαρμογή τους σε αυτήν και τη χρησιμότητά της για όσο διάστημα τα σχολεία μας παραμένουν κλειστά.
Επίσης, σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση από το Υπουργείο, έμφαση κατά το διάλογο δόθηκε στην επόμενη, μετά την πανδημία, ημέρα, και ιδιαίτερα στην αξιοποίηση των ψηφιακών δεξιοτήτων που αποκόμισαν από την εμπειρία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Σε αυτή την κατεύθυνση, το πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα» βάσει του οποίου νέοι 4-24 ετών που φοιτούν σε εκπαιδευτικές δομές αξιοποιούν voucher 200 ευρώ για αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού και το πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών σε περαιτέρω ψηφιακές δεξιότητες, στοχεύουν αμφότερα στη συνέχιση και εμβάθυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού της εκπαίδευσης, χτίζοντας πάνω στο κεκτημένο της τηλεκπαίδευσης.
Ένα ακόμη ζήτημα που απασχόλησε τις συνομιλίες αφορούσε τον εμβολιασμό. Αρκετοί εκπαιδευτικοί είχαν ήδη εμβολιαστεί και οι περισσότεροι αναμένουν τη δική τους σειρά. Η Υπουργός τούς διαβεβαίωσε ότι η Κυβέρνηση καταβάλλει κάθε προσπάθεια ώστε να προχωρήσουν το ταχύτερο δυνατόν οι εμβολιασμοί, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται πλέον και εκπαιδευτικοί.
Εκτός από το 2ο Λύκειο Χαϊδαρίου, η υπουργός επισκέφθηκε και το 3ο ΓΕΛ Ιλίου και το 5ο ΓΕΛ Αιγάλεω
Η κυρία Κεραμέως δήλωσε: «Σήμερα είναι μια μέρα αισιοδοξίας, τα παιδιά μας επιστρέφουν στα Λύκεια με αυξημένα μέτρα προστασίας. Το self-test είναι ένα πολύτιμο εργαλείο που ξεκινά να χρησιμοποιείται τώρα. Είμαστε εδώ να παρακολουθούμε βήμα-βήμα τη διαδικασία, να διορθώνουμε ό,τι τυχόν χρειαστεί, είμαστε δίπλα στα παιδιά μας, στους εκπαιδευτικούς μας. Όλο αυτό το διάστημα που παρέμειναν κλειστά τα σχολεία μας, η εκπαιδευτική διαδικασία μπόρεσε και συνεχίστηκε χάρη στην τεράστια προσπάθεια που κατέβαλλαν οι μαθητές μας, οι οικογένειές τους, οι εκπαιδευτικοί, τα στελέχη εκπαίδευσης. Αν σήμερα βρισκόμαστε εδώ, είναι επειδή συνέβαλαν επίσης πολλοί παράγοντες, όπως τα Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Υγείας, τα φαρμακεία και τα κανάλια προμήθειάς τους, η τοπική αυτοδιοίκηση. Έγινε πολύ μεγάλη, συντονισμένη προσπάθεια για να διανεμηθούν άμεσα τα τεστ σε όλη την επικράτεια και να διατεθούν κατά προτεραιότητα στα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας. Η όλη διαδικασία αυτή είχε και μία άλλη πτυχή: την καλλιέργεια της ατομικής ευθύνης στα παιδιά μας.»