ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Γιώργος Προκοπίου: Η επένδυσή μου στον Σκαραμαγκά μικρή ανταπόδοση στα όσα μου έχει προσφέρει η χώρα

Ο Έλληνας πλοιοκτήτης και νέος ιδιοκτήτης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στο πλαίσιο των “Βραβείων Ευκράντη” τιμήθηκε για τη Συνολική Προσφορά στην Ελληνική Ναυτιλία. Η εκδήλωση που διοργάνωσαν τα Ναυτικά Χρονικά πραγματοποιήθηκε στη Σχολή Ναυτικών στο Χατζηκυριάκειο του Πειραιά, παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και της υπουργού Ναυτιλίας της Κύπρου, Μαρίνας Χατζημανώλη. 

Στην ομιλία Γιώργου Προκοπίου ο Σκαραμαγκάς είχε κεντρικό ρόλο:

Σαν μικρή ανταπόδοση στα όσα μου έχει προσφέρει η χώρα, ο Πειραιάς και η ναυτιλία θεώρησα την επένδυσή μου στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Ο λόγος της αγοράς τους ήταν η σκέψη και η βεβαιότητα ότι μπορώ να υλοποιήσω το όραμα που είχα να γίνει η πατρίδα μας ανεξάρτητη και αυτάρκης στην προστασία των συνόρων της. Να μην μας βγάζει από την πρίζα κανείς. Λες και ο Θεός ένιωσε τη λαχτάρα μου και όλα έγιναν απλά και γρήγορα. Τώρα έχουμε μπει στο στάδιο της υλοποίησης του οράματος.

Μάλλον το αντίθετο πρέπει να γίνει. Να τιμήσω εγώ τη Γλυφάδα, το Μικρολίμανο, τον Πειραιά, την Ελευσίνα , τον Σκαραμαγκά, την Αττική, τα νησιά μας, την Ελλάδα. Από πολύ μικρός μπολιάστηκα με τη θάλασσα αλλά αντιλήφθηκα την κυκλικότητα της ναυτιλιακής αγοράς.

Ακόμη, ο Έλληνας εφοπλιστής έκανε αναφορά στην παγκοσμιοποίηση και τη μετανάστευση:

Η ναυτιλία είναι παγκοσμιοποιημένη δραστηριότητα. Μαζί με τις επικοινωνίες είναι το εργαλείο με το οποίο υλοποιείται η παγκοσμιοποίηση. Θα σας πω τον δικό μου ορισμό της παγκοσμιοποίησης. Είναι η αγορά πρώτων υλών επεξεργασμένων προϊόντων με μόνο γνώμονα την καλύτερη τιμή και ποιότητα ανεξαρτήτως της αποστάσεως από το μέρος παραγωγής τους. Δηλαδή το κόστος μεταφοράς είναι αμελητέο. Είναι φθηνότερο να μεταφέρεις με πλοίο ένα τόνο σιδηρομετάλλευμμα ή σιτηρά από τη Βραζιλία στον Καναδά, στην Κίνα ή στην Ευρώπη από το να φέρεις αυτόν τόνο από τη Γλυφάδα στον Πειραιά.

Η αλληλεξάρτηση των κρατών γίνεται πιο ορατή και η σχέσεις των λαών έχουν άμεσο αντίκτυπο στο βιωτικό τους επίπεδο. Η σχέση αυτή έγινε με δραματικό τρόπο για άλλη μία φορά αντιληπτή με την επιπόλαιη απόφαση της εισβολής στην Ουκρανία. Όλες οι τιμές μεταβλήθηκαν και όλες οι ισορροπίες δοκιμάστηκαν και δοκιμάζονται. Η ναυτιλία ήταν πάλι το εργαλείο με το οποίο αντιμετώπισε η οικουμένη την ενεργειακή και την επισιτιστική κρίση. Η ναυτιλία μας είναι το αποτρεπτικό μέσο κάθε ακρότητας ή προσπάθειας εκβιασμού.

Δεν μπορούμε με τοίχους ή όπλα να εμποδίσουμε τους λιγότερος τυχερούς αυτού του πλανήτη να μετακινούνται σε ευπορότερα σημεία της γης. Μπορούμε όμως να το πετύχουμε μόνο με ανάπτυξη της πατρίδας τους, με επενδύσεις και μεταφορά τεχνογνωσίας ώστε να μπορέσουν να επιβιώσουν στην πατρίδα τους με ασφάλεια. Τότε μόνο θα σταματήσει το φαινόμενο της προσφυγιάς» και κατέληξε:

Η ελληνόκτητη ναυτιλία είναι το μεγαλύτερο διπλωματικό όπλο της πατρίδας μας. Μπορεί να συμβάλει στην εξομάλυνση των ακραίων συνεπειών των επιθετικών συμπεριφορών.

Παρόμοια Άρθρα

Ένα Σχόλιο

  1. Αν και “Είναι φθηνότερο να μεταφέρεις με πλοίο ένα τόνο σιδηρομετάλλευμμα ή σιτηρά από τη Βραζιλία στον Καναδά, στην Κίνα ή στην Ευρώπη από το να φέρεις αυτόν τόνο από τη Γλυφάδα στον Πειραιά” μήπως είναι ώρα να σταματήσουμε να σκεπτόμαστε μόνο τα λεφτά και να στραφούμε ενεργά και επειγόντως προς μια κοινωνία όπου η προστασία του περιβάλλοντος θα έχει την κυρία θέση στις αποφάσεις μας;
    Μπορεί να είναι φτηνότερα να φέρουμε από την άλλη γωνία του κόσμου τα πάντα αλλά είναι απόλυτη φυσική καταστροφή και είναι καταστροφή για την οικονομία της χώρας οπου μένουμε.
    Άρα ο κύριος Προκοπίου καλό θα ήταν να αρχίσει να σκέπτεται το μέλλον των παιδιών μας και όχι πια την σημερινή του τσέπη.
    Η Δυτική Αττική ήδη απειλείται από τα διυλιστήρια και την τεράστια ρύπανση που έχει μετατραπεί το ” μπαλκόνι του Κόσμου” σε κόλαση στην Γη, θέλει τώρα να μας διηγηθεί παραμύθι πως θελει να Τιμησει την Πατρίδα Του: αν όντως το θέλει αυτό, ας κάνει δωρεές ασθενοφόρων, στα νοσοκομεία, αεροπλανα στην Πυροσβεστική, να φυτέψει χιλιάδες δέντρα, κτλ, κτλ, κτλ… Οι ιδέες και οι ανάγκες δεν λείπουν.
    Ακόμα και η αντίληψη του για την μετανάστευση είναι οπισθοδρομική: αν σήμερα οι μετανάστες αναγκάζονται να έρθουν στην δύση, είναι λόγο της λεηλασίας των πρώτων υλών τις χώρες τους και του αντίκτυπο της κλιματικής αλλαγής εκει.
    Δεν θα φέρει άσπρη μέρα η “οικονομικη” ανάπτυξη των χωρών τους αν δεν είναι με προτεραιότητα η καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, η οποια όλο και περισσότερα εκατομμύρια άτομα θα πεταξει στους δρόμους και για την οποία είναι οι τελευταίοι που φταίνε.
    Και ολ’αυτο το παραμύθι για να μας πείσει για την εγκατάσταση για παράγωγη ηλεκτρικό ρεύμα από φυσικό αέριο: Με τις φωτιές να μας απειλούν κάθε χρόνο και περισσότερα, δεν φτάνουν τα πετρέλαια, θα έχουν και φυσικό αέριο, να ανατιναξει στον αέρα την μισή Αττικη.
    Που μένει ο κύριος Προκοπίου;
    Εμείς πάντως εδώ, δίπλα στις εγκαταστάσεις του, που έχουν καταστρέψει ένα από τα ομορφότερα τοπία της Ελλάδος, ένα τοπίο που οι Αρχαίοι Έλληνες θεωρούσαν ιερό…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button