ΥΠΟΔΟΜΕΣΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Γιατί παραμένει θεοσκότεινος ο δρόμος του Σχιστού; Αξίζει να το διαβάσεις

Είναι αναμφίβολα ένας από τους πιο δύσκολους δρόμους της περιοχής μας και επιπλέον στερείται φωτισμού. Δεν είναι απλώς κακοφωτισμένος, εντελώς σκοτεινός είναι!

Μιλάμε για το τμήμα από την Ιερά Οδό μέχρι στο Σχιστό Κορυδαλλού, που βρίσκεται εντός των ορίων του Δήμου Χαϊδαρίου. Το πιο απογοητευτικό είναι ότι, ενώ έχει βρεθεί χρηματοδότηση και μάλιστα έχει γίνει και ο διαγωνισμός για την ανάθεση του έργου εγκατάστασης νέου δικτύου φωτισμού, αυτό καθυστερεί επί πολλούς μήνες, με τη γραφειοκρατία και τις «παραξενιές» του συστήματος ανάθεσης δημοσίων έργων να… «παίζουν μπάλα». 

Για την ιστορία, τα προβλήματα φωτισμού στο Σχιστό άρχισαν το 2011, μετά από εργασίες εργολάβου της ΔΕΗ στο δίκτυο του δρόμου. Από κακοτεχνίες που έγιναν τότε ο φωτισμός “πήρε την κάτω βόλτα” και υπήρχαν συνεχείς βλάβες, μέχρι που τα φώτα έσβησαν εντελώς. Έκτοτε οι οδηγοί κινούνται τη νύχτα με την «ψυχή στο στόμα» σε έναν τόσο δύστροπο δρόμο -που και την μέρα είναι επικίνδυνος. Έχουν συμβεί εκτροπές και τρακαρίσματα και τα παράπονα είναι συνεχή.

«Φως στο τούνελ» φάνηκε τον Νοέμβριο του 2021, όταν υπογράφηκε σύμβαση μεταξύ του Δήμου Χαϊδαρίου και της Περιφέρειας Αττικής, με ενέργειες του Δήμου που εισάκουσε τις πολύχρονες εκκλήσεις των χρηστών του δρόμου, για τη χρηματοδότηση από την τελευταία έργου αποκατάστασης του ηλεκτροφωτισμού από την Ιερά Οδό και μέχρι το όριο με τον Δήμο Κορυδαλλού. Όμως στην ελληνική δημόσια διοίκηση τα έργα έχουν τους δικούς τους ρυθμούς. Λόγω συνήθους καθυστέρησης στα έργα της Περιφέρειας, σε σχέση με άλλους φορείς χρηματοδότησης, ο διαγωνισμός άργησε μερικούς μήνες και έγινε τον Απρίλιο του 2022 από τον Δήμο Χαϊδαρίου. Όμως ούτε η ολοκλήρωσή του ήταν αρκετήό για να φτάσουμε στο τέλος! Οι δαιδαλώδεις διατάξεις των δημοσίων έργων δεν είχαν πει την τελευταία τους κουβέντα…

Ας επιχειρήσουμε να ψηλαφήσουμε την πορεία αυτού του έργου μετά τον διαγωνισμό. Αξίζει η προσπάθεια, καθώς -αν και πολύ μικρό (προϋπολογισμός μόλις 176.500 ευρώ)- είναι μια εικόνα όσων συμβαίνουν σε αρκετά ελληνικά δημόσια έργα (σκεφτείτε στα μεγάλα, όπου υπάρχει σκληρός ανταγωνισμός γιγάντων και δικαστικές προσφυγές).

Κατά τον διαγωνισμό λοιπόν, ο πρώτος μειοδότης έδωσε έκπτωση 31,82%, ο δεύτερος 27,18%, ο τρίτος 25%. Υπήρξαν και δύο ακόμη προσφορές με έκπτωση 8%, από εταιρείες που δεν συμμετείχαν περεταίρω. Οι τρεις πρώτες προσφορές ήταν στα όρια των συνήθων εκπτώσεων που δίνουν οι εργολάβοι.

Με βάση τις παραπάνω προσφορές, συμπεριλαμβανόμενων των δύο πιο μικρών εκπτώσεων, ο κανονισμός που διέπει τα δημόσια έργα κατέστησε την προσφορά του πρώτου μειοδότη υψηλότερη του 10% του μέσου όρου των προσφορών, με αποτέλεσμα να είναι υποχρεωτικό να του ζητήσουν οι υπηρεσίες του Δήμου επιπλέον έγγραφα που να την δικαιολογούν. Ο εργολάβος προσκόμισε δικαιολογητικά, που όμως δεν ήταν επαρκή, με αποτέλεσμα να επανέλθει ο Δήμος μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος δημοπρασιών ΕΣΗΔΗΣ, ώσπου στην τελευταία συμπληρωματική αίτηση στοιχείων δεν ανταποκρίθηκε -άγνωστο για ποιους λόγους.

Έτσι, μετά από μια χρονοβόρα διαδικασία, ο διαγωνισμός κατοχυρώθηκε στον δεύτερο μειοδότη, ο οποίος προσκόμισε τα απαραίτητα έγγραφα. ΄

Όμως η υπόθεση δεν έχει φτάσει ακόμη στο τέλος της. Ο φάκελος του έργου βρίσκεται στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση για έγκριση. Η Αποκεντρωμένη δεν έχει απαντήσει μέχρι στιγμής, αλλά σήμερα 22 Μαρτίου παρέρχεται η μηνιαία προθεσμία, οπότε η έγκριση θεωρείται αυτοδίκαιη.

Όλα αυτά αποτελούν δικλείδες ασφαλείας για την σωστή διεξαγωγή των διαγωνισμών, αλλά παράλληλα… καταπίνουν μήνες και καμιά φορά χρόνια, αναλόγως των εμπλοκών.

Η «σιωπηλή» έγκριση της Αποκεντρωμένης θα αποτελέσει το τέλος της «περιπέτειας» του διαγωνισμού, και -καλώς εχόντων των πραγμάτων- μέσα στον Απρίλιο θα εγκατασταθεί ο ανάδοχος και θα ξεκινήσουν οι εργασίες. Εδώ αρχίζει νέο κεφάλαιο, του οποίου τους τίτλους τέλους ελπίζουμε να γράψουμε σύντομα. Γιατί, ακόμη και τα ξεκινημένα έργα, έχουν τη δική τους ιστορία…

…………………………………………………        

Οι εργασίες που προβλέπονται για την αντικατάσταση και επαναλειτουργία του δικτύου ηλεκτροφωτισμού στον δρόμο του «Μικρού Σχιστού» αφορούν, μεταξύ άλλων, στη διάνοιξη τάφρου διέλευσης σωληνώσεων και καλωδίων, στην τοποθέτηση σιδηροϊστών, νέων βάσεων αγκύρωσης, φρεατίων ελέγχου, αντικατάσταση των φωτιστικών με νέα φωτιστικά Led 80 – 110 W, στην αποκατάσταση του οδοστρώματος κλπ. Το συνολικό μήκος του τμήματος της οδού που ανήκει στον Δήμο Χαϊδαρίου είναι 1.250 μέτρα. Η μελέτη εκπονήθηκε από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Χαϊδαρίου και κατατέθηκε στην Περιφέρεια. 

Παρόμοια Άρθρα

Ένα Σχόλιο

  1. ΔΙΑΒΑΣΤΕ και αυτό.Η ασφαλτόστρωση της Λεωφόρου Αμαλίας, μήκους 950 μέτρων στοίχησε 15.000.000 ευρώ.
    Στο Περιστέρι η Σοφοκλή Βενιζέλου μήκους 850 μέτρα 3.000.000 ευρώ περίπου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button