Σε ποια πόλη κάνεις “σλάλομ” για να φτάσεις στο Μετρό;

Από πού πάμε για την “Αγία Μαρίνα”; Οι φωτογραφίες που μάς έστειλε ο αναγνώστης μας κ. Δημήτρης Φανιάς, είναι αποκαλυπτικές της τριτοκοσμικής κατάστασης που αντιμετωπίζει ο πεζός ή ποδηλατιστής Χαϊδαριώτης, στο τελευταίο κομμάτι της διαδρομής προς το Μετρό. Η πλήρης απουσία οδικής ασφάλειας είναι προφανής.  
 
Από πού περνάμε για να πάμε στο Μετρό; Συμβολή Κολοκοτρώνη, Θερμοπυλών, Πλαταιών. Εδώ συγκλίνουν όλες οι οδοί πρόσβασης από το κεντρικό προς την “Αγία Μαρίνα”, με τα πόδια. Όμως το παρκάκι είναι σχεδόν αδιάβατο από σκουπίδια, σπασμένες πλάκες και κάθε λογής εμπόδια.  Πόσο δύσκολη είναι η παρέμβαση, ώστε να γίνει το πάρκο προσπελάσιμο στους πεζούς και διάδρομος προς το Μετρό;
Σκουπίδια, σπασμένες πλάκες, ρίζες δέντρων, σκοτάδι κατά τις βραδινές ώρες, παράνομα παρκαρισμένα αυτοκίνητα όχι μόνο αποτελούν εστίες αισθητικής υποβάθμισης και δυσκολεύουν την προσπέλαση, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις κρύβουν και κινδύνους για την ασφάλεια του διαβάτη.
Σε κανέναν άλλο σταθμό Μετρό της Αθήνας οι γύρω δρόμοι και τα δεν βρίσκονται σε παρόμοια τραγική κατάσταση. Και όμως, χιλιάδες δημότες που κατοικούν στο κεντρικό και νότιο Χαϊδάρι βρίσκονται σε απόσταση αρκετά μικρή, ώστε να φτάσουν στον σταθμό πεζοί. Αλλά από ποια ;
Το πάρκο στο τελευταίο κομμάτι της διαδρομής έχει την εικόνα που αποτυπώνουν οι φωτογραφίες του κ. Φανιά. Ωστόσο και μέχρι να φτάσεις εκεί, κανένας δρόμος (Κολοκοτρώνη, Συνταγματάρχη Γιαννούλη, Πλαταιών κτλ.) δεν εξασφαλίζει καλές συνθήκες βάδισης, καθώς τα πεζοδρόμια είναι εξαιρετικά στενά, κακοφωτισμένα και γεμάτα εμπόδια. Όσοι το δοκιμάζουν καθημερινά για να πάνε στη δουλειά τους έχουν να διηγηθούν ιστορίες γεμάτες προβλήματα. Άλλοι, που αισθάνθηκαν ότι κινδύνευσαν περπατώντας στο οδόστρωμα, καταλήγουν και πάλι στη λύση του ΙΧ, έστω κι αν μένουν πχ στην οδό Ιθάκης, λίγες εκατοντάδες μέτρα από το σταθμό, και τραβούν τα πάνδεινα για να βρουν θέση στάθμευσης, συνήθως παράνομη.
Πόσα χρόνια γνωρίζαμε ότι ο Σταθμός “Αγία Μαρίνα” θα δημιουργηθεί στο σημείο αυτό; Τουλάχιστον δέκα! Αν συνυπολογίσουμε ότι η λειτουργία καθυστέρησε μια ολόκληρη τετραετία, τότε ο καθένας καταλαβαίνει ότι υπήρχε άφθονος διαθέσιμος χρόνος για να γίνει μια σοβαρή μελέτη με στόχο την εύκολη πρόσβαση στο Μετρό με τα πόδια, είτε με πλήρη πεζοδρόμηση κάποιων δρόμων είτε με διαπλάτυνση των πεζοδρομίων είτε με άλλους τρόπους που θα κρίνονταν πιο πρόσφοροι, με τη μικρότερη δυνατή όχληση στις γύρω γειτονιές, οι οποίες φυσικά ήδη υποφέρουν. Ενδεικτικά, η διαπλάτυνση και εξυγίανση των πεζοδρομίων της οδού Κολοκοτρώνη θα μπορούσε να διευκολύνει πολύ ολόκληρη τη δυτική πλευρά της πόλης, ενώ αντίστοιχη παρέμβαση στην οδό Συνταγματάρχου Γιαννούλη και δύο κάθετων προς αυτήν οδών (Λακωνίας – Ακρίτα), θα άνοιγε το δρόμο σε ολόκληρο το κεντρικό Χαϊδάρι.
Η προηγούμενη δημοτική αρχή δεν έκανε τίποτε. Η σημερινή πρέπει να αναλάβει δράση, ώστε να εξασφαλίσει σε χιλιάδες Χαϊδαριώτες γρήγορη και ασφαλή πρόσβαση προς το μετρό με τα πόδια ή το ποδήλατο. Όσο για τη βελτίωση των συγκοινωνιών (Δάσος – Δαφνί – Γρηγορούσα), όπως πρόσφατα γράψαμε δεν υπάρχει αισιοδοξία.