Αν και μόλις λίγες ώρες σε λειτουργία, ο κόσμος που πήρε το τρένο σήμερα ήταν πολύς. Και τα πρόσωπα χαμογελαστά. Δεν είναι και λίγο να έχουμε στη γειτονιά μας έναν όμορφο σταθμό του Μετρό. Βέβαια, η φράση που έρχεται στο στόμα των περισσότερων Χαϊδαριωτών, πλην των κατοίκων της τυχερής Αστυθέας, είναι “αχ και να τον είχαμε λίγο πιο κοντά…”. Αλλά, έστω κι αν το υπόγειο τρένο δεν ήρθε στο Δρομοκαΐτειο ή την Πλατεία Ηρώων ή το Παλατάκι, μπορεί να εξυπηρετήσει την πόλη μας πολύ καλύτερα από τον Άγιο Αντώνιο ή το Αιγάλεω. Αν, μάλιστα, ο Δήμος Χαϊδαρίου καταφέρει να ξαναζωντανέψει τη Δημοτική Συγκοινωνία (τώρα έχει ουσιαστικό ρόλο να παίξει), τα πράγματα θα γίνουν πολύ καλύτερα για τις μακρινές γειτονιές της πόλης.   
Πάνω από τον σταθμό δεσπόζει το Δημαρχείο Αιγάλεω. Για μάς τους Χαϊδαριώτες ακούγεται ειρωνικό, αφού μάς φαίνεται μάλλον εύκολο να είχε ανεβεί 500 μέτρα πιο ψηλά. Ας παρηγορηθούμε όμως διότι, έστω κι έτσι, μπορούμε να φτάσουμε απευθείας στο Αεροδρόμιο!
Εγκαίνια ιγκόγκνιτο!
Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. έκανε τα εγκαίνια χτες Παρασκευή, 13 Δεκεμβρίου. Η τελετή έγινε αθόρυβα, χωρίς πολίτες και παράτες, όπως ακριβώς είχαμε προβλέψει σε προ εβδομάδος δημοσίευμά μας, καθώς η παρουσία κόσμου δεν είναι επιθυμητή για… “τον φόβο των Ιουδαίων” (αποδοκιμασίες σε επίσημους κτλ.). Υπουργός πάντως δεν ήρθε στα μέρη μας. Στην τελική δοκιμαστική λειτουργία του έργου εκτός από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Αττικό Μετρό Α.Ε. Χρήστο Τσίτουρα, παρευρέθηκαν ο υφυπουργός Υποδομών Μιχάλης Παπαδόπουλος, ο δήμαρχος Αγ. Βαρβάρας Γιώργος Καπλάνης, ο δήμαρχος Αιγάλεω Χρήστος Καρδαράς, ο δήμαρχος Χαϊδαρίου Δημήτρης Μαραβέλιας,  ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΚ κ. Ηρακλής Δρούλιας κ.ά.
Η κατασκευή του σταθμού “Αγία Μαρίνα” (αρχικά ονομαζόταν “Χαϊδάρι”, αλλά φρονίμως μετονομάστηκε σε “Αγία Μαρίνα” από την παρακείμενη εκκλησία, καθώς δεν βρίσκεται στα όρια της πόλης μας) κόστισε 250 εκατ. ευρώ, η σήραγγα μέχρι το Αιγάλεω έχει μήκος 1,4 χλμ., ενώ σημαντική θεωρείται η κατασκευή Σταθμού Μετεπιβίβασης / Χώρου στάθμευσης Ι.Χ. αυτοκινήτων 382 θέσεων, ο οποίος θα παραδοθεί προς χρήση το αμέσως επόμενο διάστημα. Επειδή θεωρείται ότι η ζήτηση για θέσεις στάθμευσης θα είναι μεγάλη, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οχήματα από Ελευσίνα, Ασπρόπυργο κτλ. συζητιέται ήδη η δέσμευση χώρου από το Δρομοκαΐτειο Νοσοκομείο για την κατασκευή νέου πάρκινγκ. Με την ίδια σύμβαση κατασκευάστηκε και το Αμαξοστάσιο στην περιοχή του Ελαιώνα, ένα έργο απαραίτητο για τη λειτουργία της Γραμμής 3, συνολικής έκτασης 86.000 τ.μ., το οποίο ήδη λειτουργεί και εξυπηρετεί το δίκτυο του Μετρό.
Η μετακίνηση προς το Σύνταγμα διαρκεί μόλις 9 λεπτά. Ωστόσο η αναφορά του προέδρου της Αττικό Μετρό, Χ. Τσίτουρα, στην τελετή των εγκαινίων, ότι ο σταθμός αυτός εξυπηρετεί και το Αττικό Νοσοκομείο, μάλλον σε σενάριο επιστημονικής φαντασίας παραπέμπει. 

Ωραίος σταθμός, πλην του ογκώδους πάρκινγκ
Στον καλαίσθητο σταθμό “Αγία Μαρίνα” κυριαρχεί το μπλε χρώμα, σε κολώνες και φωτισμό, ενώ έχει και κάποια “γκατζετάκια”, όπως οι αυτόματες κυλιόμενες σκάλες που ενεργοποιούνται με φωτοκύτταρο, για λόγους οικονομίας. Στολίδι της μεγάλης σάλας είναι το έκθεμα του αρχαίου αγωγού ύδρευσης, που βρέθηκε κατά τις εκσκαφές του χώρου στάθμευσης. Αυτή τη στιγμή στο σταθμό απασχολούνται μόνο ο σταθμάρχης και μια καθαρίστρια, αφού γραφείο έκδοσης εισιτηρίων δεν υπάρχει.
Η κάποτε έρημη γειτονιά γέμισε ζωή.  Μεγάλα προβλήματα με την αυξημένη κυκλοφορία δεν αναμένεται να δημιουργηθούν, καθώς οι γύρω δρόμοι είναι φαρδείς και άνετοι, ειδικά προς την περιοχή του Αιγάλεω. Η εξωτερική εικόνα του σταθμού με τις γυάλινες πυραμίδες είναι όμορφη, όμως ο όγκος του τριώροφου Χώρου Στάθμευσης ακυρώνει την δραστική αισθητική αναβάθμιση μιας υποβαθμισμένης περιοχής. Κρίμα… 
Πάντως τα γύρω μαγαζιά ήταν σήμερα γεμάτα, λες και ο κόσμος ήθελε να το δει για να το πιστέψει, ότι δηλαδή ο σταθμός λειτουργεί. Οι μαγαζάτορες ήταν ανακουφισμένοι που είδαν επιτέλους πελάτες, καθώς μερικοί πληρώνουν νοίκια εδώ και πάρα πολλούς μήνες χωρίς “να βλέπουν φως”. Τώρα περιμένουν να βγάλουν τα σπασμένα.

Δημοτική Συγκοινωνία, μακάρι να σε είχα…
Σταθμός του Μετρό σε μια περιοχή σημαίνει, πάνω απ’ όλα, πολύ καλές συγκοινωνίες για την τροφοδοσία του. Αν χρειάζεσαι 9 λεπτά μέχρι το Σύνταγμα, αλλά 45 λεπτά (και βάλε!) για να φτάσεις στην “Αγία Μαρίνα”, τότε το Μετρό είναι “δώρο άδωρο”. Κάποιες γειτονιές της πόλης μας, γύρω από τους δύο μεγάλους οδικούς άξονες, καλύπτονται από αρκετά πυκνή συγκοινωνία που τροφοδοτεί τον σταθμό, κυρίως με τις λεωφορειακές γραμμές του Θριάσιου. Άλλες όμως θα έχουν πρόβλημα, όπως η Γρηγορούσα και το Δάσος, η γραμμή του οποίου (803) είναι υπερβολικά αραιή. Άρα, παίρνεις το αυτοκίνητό σου και φτάνεις στο σταθμό, αν έχεις…

Εδώ θα μπορούσε να παίξει το ρόλο της η τοπική μας συγκοινωνία, η οποία όμως έχει φτάσει σε κατάσταση πλήρους αποσύνθεσης. Ενώ η Δημοτική Συγκοινωνία του Δήμου Χαϊδαρίου ξεκίνησε τη λειτουργία της πριν είκοσι χρόνια  (από τους πρώτους Δήμους στην Ελλάδα) με τρία οχήματα σε κυκλοφορία, σήμερα έχει μείνει μόνο με ένα και αυτό “ιστορικό κειμήλιο της αυτοκίνησης”, που παρουσιάζει ατελείωτες βλάβες, ώστε έχει καταστεί η Δημοτική Συγκοινωνία εντελώς αναξιόπιστη και προβληματική. Κανένας στη δημοτική αρχή δεν είχε την πρόνοια να κυνηγήσει και να ενεργοποιήσει κοινοτικά προγράμματα για την αναβάθμιση του στόλου των αυτοκινήτων  (μήπως το έκαναν για τα πάσης φύσεως φορτηγά και φορτωτές της Καθαριότητας;), με αποτέλεσμα ο Δήμος μας να έχει έναν γερασμένο και προβληματικό εξοπλισμό σε κάθε είδους οχήματα.

Έστω και τώρα, λοιπόν, είναι αναγκαία η αναβάθμιση της Δημοτικής Συγκοινωνίας. Ειδικά τώρα μάλιστα, που αυτή μπορεί να παίξει καλύτερα από κάθε άλλη γραμμή του ΟΑΣΑ τον συνδετήριο κρίκο των συνοικιών της πόλης με το Μετρό. 
Η ειρωνεία είναι ότι η γραμμή της Δημοτικής Συγκοινωνίας μας έφτανε στο νοτιότερο άκρο τής Αστυθέας και περνούσε ακριβώς δίπλα από το σημείο όπου σήμερα βρίσκεται ο Σταθμός. Τώρα που αυτός άνοιξε, δεν έχουμε λεωφορείο για να δρομολογήσουμε. Γ…μώ την ατυχία μου, δηλαδή…

Ποιες λεωφορειακές γραμμές;

Οι κάτοικοι των βόρειων ανατολικών συνοικιών του Χαϊδαρίου κάνουν πολλά παράπονα. Μια ματιά στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης το δείχνει ξεκάθαρα. 
Χαρακτηριστικά, ο αναγνώστης μας Ηλίας Σελέκος χρονομέτρησε 35 λεπτά από το Σταθμό έως τη στάση Μυλωνά (λ. Αθηνών και Κύπρου).   
Απολύτως κατατοπιστικά είναι όσα παρατήρησε ο Γιώργος Αργυρόπουλος
Για γέλια και για κλάματα! Βγαίνοντας από το σταθμό Αγία Μαρίνα και θέλοντας να πάρω το 811 να δω τη νέα διαδρομή που κάνει, παρότι μένω 2 λεπτά από το νέο σταθμό του Μετρό, αίφνης κατάλαβα ότι έξω από τις δύο εξόδους του Σταθμού, στην άνοδο και στην κάθοδο δεν υπήρχε λεωφορείο που να πηγαίνει στο κέντρο του Χαϊδαρίου και κατ’ επέκταση στο Δάσος που είναι το μισό Χαϊδάρι! 
Μετά από λίγο κατάλαβα ότι η στάση ”Αγία Μαρίνα” του 811 είναι 150 μέτρα πιο κάτω από το Σταθμό (!), στη συμβολή Ιεράς Οδού και Δελφών και στην απορία μου αυτή ο οδηγός μου είπε ότι πρέπει να εξυπηρετούνται και οι μέσα περιοχές (που σημειωτέον είναι στο Αιγάλεω). Μάλιστα… Ρωτώντας πώς θα εξυπηρετείται το Δάσος και αν υπάρχει νέα ειδική γραμμή, αφού το 811 πάει μέχρι το ΨΝΑ, μου είπε ότι θα συνεχίζει να εξυπηρετεί το 803, που κάνει διαδρομή Πειραιάς – Δάσος και περνάει από το Μετρό Αιγάλεω, έτσι όπως ήταν και πριν. 
Δηλαδή για να πάει ένας Δασιώτης στο μετρό θα πηγαίνει πάλι στο σταθμό του Αιγάλεω!!! Κι αυτά ενώ έχει ανοίξει σταθμός Μετρό δήθεν Χαιδαρίου. Πώς είπατε; Παραλογισμός; 
Σας έχω και καλύτερο. Η νέα γραμμή 876 Ελευσίνα – Μετρό Αγία Μαρίνα, που έχει στάση έξω από τον Σταθμίο ακριβώς περνάει από την Καραϊσκάκη ολόκληρη και βγαίνει στην Καβάλας για να πάει Ελευσίνα. 
Συν ότι ο Δήμαρχος Αιγάλεω στα εγκαίνια είπε ότι έχουν τρεις σταθμούς ως Δήμος στην περιοχή τους, βάζοντας μέσα και την Αγ. Μαρίνα. Καταλαβαίνουμε όλοι ότι ως Χαϊδάρι κοιμόμαστε. Πού είναι η δημοτική αρχή; Ας τα έχουμε όλα αυτά στο μυαλό μας ενόψει δημοτικών εκλογών!
Ο κ. Πέτρος Μιχόπουλος γράφει: 
Είμαι κάτοικος Δαφνίου και αποφάσισα να κάνω τη δοκιμή του 811 με σκοπό να φτάσω στο Μοναστηράκι μέσω του νέου σταθμού. Μπήκα στην αφετηρία στις 4.30 το μεσημέρι σήμερα Σάββατο που όπως καταλαβαίνουμε όλοι δεν ήταν ούτε ώρα, ούτε μέρα αιχμής. Έβαλα το χρονόμετρο του κινητού και μου έδειξε ότι έκανε 22-23 λεπτά μέχρι να με αφήσει στη στάση + άλλα 3 λεπτά περπάτημα, ήμουν στην αποβάθρα σε 28-30 λεπτά. 
Ο κόσμος στο λεωφορείο (ειδικά την ώρα που βρισκόταν στην Καραϊσκάκη ξέροντας ότι αν απλώς πήγαινε ευθεία και έστριβε αριστερά στην Ιερά Οδό σε 3-4 λεπτά θα είχαμε βρεθεί στο σταθμό) δικαίως γκρίνιαζε ενώ μέχρι και ο οδηγός έλεγε ότι θα έχουμε σοβαρό θέμα με αυτό δρομολόγιο. Παραβλέπω το γεγονός ότι ένα λεωφορείο που λέγεται “Χαϊδάρι” εισέρχεται ουσιαστικά στο Αιγάλεω κάνοντας ένα τεράστιο και χρονοβόρο κύκλο και επισημαίνω το εξής για μένα αισχρό: Να σε αφήνει 150 μέτρα από το σταθμό και να σε αναγκάζει να περπατάς και όταν πας και όταν επιστρέφεις! Δε σκέφτεται κανείς ότι υπάρχουν και ηλικιωμένοι ή άνθρωποι με ειδικές ανάγκες; Ειλικρινά δε νομίζω ότι υπάρχει ανάλογο παράδειγμα σε κανένα σταθμό του δικτύου!
Στην επιστροφή ήμουν τυχερός και πέρασε γρήγορα το λεωφορείο του Ασπροπύργου και έφτασα στο Δαφνί σε 7 λεπτά! Αυτή είναι και η πραγματική απόσταση από το σταθμό την όποια θα καλύπταμε ανετότατα και εμείς εδώ και οι κάτοικοι των Κουνελίων και όσοι μένουν κατά μήκος της Ιεράς Οδού αν κάποιοι “φωστήρες” δεν καταργούσαν το 804 και φυσικά το 802 στο Δάσος!

Και μια και λέμε για το Δάσος, αυτό ουσιαστικά δεν έχει καμία πρόσβαση στο μετρό… Είναι ντροπή και θα πρέπει να αντιδράσουμε σε αυτό το αίσχος στο οποίο έχει τεράστια ευθύνη η εντελώς αδιάφορη δημοτική αρχή της πόλης μας!

Για τις τροποποιήσεις των λεωφορειακών γραμμών, διάβασε εδώ.