ΔΗΜΟΤΙΚΑΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ
Προσφυγόπουλα στα θρανία. Ολόκληρη η καυτή συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Χαϊδαρίου
Μπορεί
το κουδούνι να μην χτύπησε σήμερα σε κάποια σχολεία της χώρας, ύστερα από αντιδράσεις κατοίκων σε
πόλεις που φιλοξενούν προσφυγόπουλα και επρόκειτο να παρακολουθήσουν μαθήματα,
όμως στο Χαϊδάρι πολίτες και οργανώσεις ζητούν την άμεση έναρξη λειτουργίας σχολείων για
τα εκατοντάδες παιδιά που φιλοξενούνται
στο Κέντρο Φιλοξενίας Προσφύγων Σκαραμαγκά. Από τη μεριά της η δημοτική
αρχή θεωρεί πως το συγκεκριμένο ζήτημα
είναι θέμα της κεντρικής διοίκησης και η ίδια προκρίνει την χωριστή εκπαίδευση των προσφυγόπουλων, τουλάχιστον σε πρώτη φάση.
το κουδούνι να μην χτύπησε σήμερα σε κάποια σχολεία της χώρας, ύστερα από αντιδράσεις κατοίκων σε
πόλεις που φιλοξενούν προσφυγόπουλα και επρόκειτο να παρακολουθήσουν μαθήματα,
όμως στο Χαϊδάρι πολίτες και οργανώσεις ζητούν την άμεση έναρξη λειτουργίας σχολείων για
τα εκατοντάδες παιδιά που φιλοξενούνται
στο Κέντρο Φιλοξενίας Προσφύγων Σκαραμαγκά. Από τη μεριά της η δημοτική
αρχή θεωρεί πως το συγκεκριμένο ζήτημα
είναι θέμα της κεντρικής διοίκησης και η ίδια προκρίνει την χωριστή εκπαίδευση των προσφυγόπουλων, τουλάχιστον σε πρώτη φάση.
Κανονικά το κόστος της εκπαίδευσης των παιδιών των προσφύγων πρέπει να αναλάβουν οι αρμόδιοι διεθνείς φορείς, ωστόσο στην πορεία της συζήτησης εκδηλώθηκε η έντονη δυσφορία του δημάρχου για τον ρόλο των ΜΚΟ στον Σκαραμαγκά (που παίρνουν εκατομμύρια). Σημαντική μαρτυρία: Ο ιορδανικής καταγωγής αντιδήμαρχος Χαϊδαρίου, Ναουάφ Δαουάχερ, διαβεβαίωσε την εφημερίδα μας ότι χρειάστηκε μόνο 8 μήνες για να μάθει να μιλάει και να γράφει ελληνικά!
“Η κυβέρνηση θέλει την περιθωριοποίηση των προσφύγων”
Στη συνεδρίαση του Δημοτικού
Συμβουλίου της 28ης Σεπτεμβρίου παραβρέθηκε αντιπροσωπεία
του συντονιστικού σωματείων – φοιτητικών
συλλόγων και συλλογικοτήτων για το
προσφυγικό. Εκ μέρους τους μίλησε η κ. Αθανασία Βέζου. Όπως υποστήριξε,
αυτή τη στιγμή η κυβέρνηση βρίσκεται
σε κρεσέντο ξενοφοβίας και κοινωνικού
αποκλεισμού, χρησιμοποιώντας μια σειρά
αντιδραστικών, συντηρητικών και
αντιπαιδαγωγικών επιχειρημάτων για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων. Χωρίς
κανένα παιδαγωγικό κριτήριο, θέλει να
εντείνει την περιθωριοποίηση και τον
εγκλωβισμό των προσφύγων.
Συμβουλίου της 28ης Σεπτεμβρίου παραβρέθηκε αντιπροσωπεία
του συντονιστικού σωματείων – φοιτητικών
συλλόγων και συλλογικοτήτων για το
προσφυγικό. Εκ μέρους τους μίλησε η κ. Αθανασία Βέζου. Όπως υποστήριξε,
αυτή τη στιγμή η κυβέρνηση βρίσκεται
σε κρεσέντο ξενοφοβίας και κοινωνικού
αποκλεισμού, χρησιμοποιώντας μια σειρά
αντιδραστικών, συντηρητικών και
αντιπαιδαγωγικών επιχειρημάτων για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων. Χωρίς
κανένα παιδαγωγικό κριτήριο, θέλει να
εντείνει την περιθωριοποίηση και τον
εγκλωβισμό των προσφύγων.
Η ανεξάρτητη δημοτική σύμβουλος, Αθηνά Σκαμπά, ανέφερε επίσης πως τη φετινή χρονιά πρόκειται να γραφτούν σε δημοτικά σχολεία και γυμνάσια τα παιδιά από τα Κέντρα Φιλοξενίας. Η κ. Σκαμπά ρώτησε αν γνωρίζει ο Δήμος για πόσα παιδιά μιλάμε και πόσα από αυτά θα γραφτούν στα σχολεία της πόλης μας. Πρόσθεσε πως στο σχέδιο προβλέπεται πως τα επιπλέον έξοδα, καθώς και τη μετακίνηση, αναλαμβάνει ο Διεθνής Οργανισμός Μετανάστευσης. Η κ. Σκαμπά θέλησε να μάθει ποιος αναλαμβάνει την υποχρέωση της μεταφοράς των παιδιών από τον Σκαραμαγκά, η Περιφέρεια ή ο Δήμος.
“Εκπαίδευση
των παιδιών εκτός των δομών του
στρατοπέδου”
των παιδιών εκτός των δομών του
στρατοπέδου”
Όπως είπε η κ. Βέζου, αυτή
τη στιγμή στο Σκαραμαγκά φιλοξενούνται
πάνω από 800 παιδιά και η λύση που
προτείνεται είναι είτε σχολεία εντός καταυλισμού είτε σε δημόσια σχολεία εκτός σχολικού ωραρίου (δηλαδή 2-6
απόγευμα), με μαθήματα που δεν θυμίζουν
σε τίποτα σχολική δομή (λίγο από όλα).
Αντίθετα, οι γονείς αυτών των παιδιών θέλουν να τα γράψουν κανονικά στα πρωινά δημόσια σχολεία.
Κάποιοι μάλιστα έχουν καταθέσει αιτήσεις
στον Προϊστάμενο της Γ΄Διεύθυνσης Αθηνών
και ήδη σε δημοτικά και γυμνάσια της περιοχής
μας φοιτούν τα πρώτα προσφυγόπουλα. (Σε γνώση της εφημερίδας μας είναι μία τουλάχιστον περίπτωση μικρού Ιρακινού, που φοιτά σε γυμνάσιο του Κέντρου Χαϊδαρίου, χωρίς να έχει εκδηλωθεί κανένα πρόβλημα ή αντίδραση από τη σχολική κοινότητα.)
τη στιγμή στο Σκαραμαγκά φιλοξενούνται
πάνω από 800 παιδιά και η λύση που
προτείνεται είναι είτε σχολεία εντός καταυλισμού είτε σε δημόσια σχολεία εκτός σχολικού ωραρίου (δηλαδή 2-6
απόγευμα), με μαθήματα που δεν θυμίζουν
σε τίποτα σχολική δομή (λίγο από όλα).
Αντίθετα, οι γονείς αυτών των παιδιών θέλουν να τα γράψουν κανονικά στα πρωινά δημόσια σχολεία.
Κάποιοι μάλιστα έχουν καταθέσει αιτήσεις
στον Προϊστάμενο της Γ΄Διεύθυνσης Αθηνών
και ήδη σε δημοτικά και γυμνάσια της περιοχής
μας φοιτούν τα πρώτα προσφυγόπουλα. (Σε γνώση της εφημερίδας μας είναι μία τουλάχιστον περίπτωση μικρού Ιρακινού, που φοιτά σε γυμνάσιο του Κέντρου Χαϊδαρίου, χωρίς να έχει εκδηλωθεί κανένα πρόβλημα ή αντίδραση από τη σχολική κοινότητα.)
Το πιο δύσκολο όμως σε αυτή τη
διαδικασία -σύμφωνα πάντα με την κ. Βέζου-
είναι η μεταφορά τους από και προς το
σχολείο, όταν η ηλικία των παιδιών
κυμαίνεται από 6-12 ετών. Για το λόγο αυτό
ρώτησε τι προτίθεται να κάνει η δημοτική
αρχή και αν θα πάρει θέση για την
εκπαίδευση των παιδιών εκτός των δομών του καταυλισμού.
διαδικασία -σύμφωνα πάντα με την κ. Βέζου-
είναι η μεταφορά τους από και προς το
σχολείο, όταν η ηλικία των παιδιών
κυμαίνεται από 6-12 ετών. Για το λόγο αυτό
ρώτησε τι προτίθεται να κάνει η δημοτική
αρχή και αν θα πάρει θέση για την
εκπαίδευση των παιδιών εκτός των δομών του καταυλισμού.
“Να δημιουργηθούν δομές
ανά ηλικία, φύλο και ανά φυλή!”
ανά ηλικία, φύλο και ανά φυλή!”
Ο αντιδήμαρχος Παιδείας, Νίκος Καραγιάννης, αφού χαρακτήρισε
το θέμα ως πολύ σοβαρό, τόνισε πως η
δημοτική αρχή με νηφαλιότητα προσπαθεί όσο μπορεί να βοηθήσει,
πέρα από την αλληλεγγύη και στην
εξασφάλιση των προϋποθέσεων για την ομαλή ένταξη των παιδιών στις δομές. Θεώρησε
πως η εκπαίδευση αυτών των παιδιών, με
τα βιώματα που κουβαλάνε και χωρίς τη
γλωσσική ικανότητα, χρειάζεται πολλαπλή
σκέψη και συζήτηση. Με βάση αυτό το
σκεπτικό, διατύπωσε την άποψη πως το να πάει ένα παιδί σε σχολείο όπου δεν έχει καμία επαφή με τη
γλώσσα, δεν λύνει κανένα πρόβλημα. Το
παιδί θα κοιτάει τον πίνακα και δεν θα
καταλαβαίνει για έξι ώρες τι του γίνεται.
«Πόσο μπορεί να είναι στην ευθύνη του
Δήμου, να το λύσει; Εδώ και μήνες
έπρεπε να είχαν παρθεί τα μέτρα. Δεν
είναι μόνο το ζήτημα της μεταφοράς,
χρειάζονται μεταφραστές και ειδική
στήριξη», είπε χαρακτηριστικά. Ανέφερε
πως βασική προϋπόθεση, κατά τη δημοτική
αρχή, είναι να υπάρξει μέριμνα του κράτους για την υγεία των παιδιών, και να δημιουργηθεί ξεχωριστή δομή εκπαίδευσης,
είτε στον καταυλισμό είτε αξιοποιώντας
τα δημόσια σχολεία της περιοχής μας, σε απογευματινό ωράριο. Μάλιστα είπε και κάτι που ξεσήκωσε έντονες αντιρρήσεις, δηλαδή να δημιουργηθούν
σχολεία για τα προσφυγόπουλα ανά ηλικία, ανά φύλο
και ανά φυλή!
το θέμα ως πολύ σοβαρό, τόνισε πως η
δημοτική αρχή με νηφαλιότητα προσπαθεί όσο μπορεί να βοηθήσει,
πέρα από την αλληλεγγύη και στην
εξασφάλιση των προϋποθέσεων για την ομαλή ένταξη των παιδιών στις δομές. Θεώρησε
πως η εκπαίδευση αυτών των παιδιών, με
τα βιώματα που κουβαλάνε και χωρίς τη
γλωσσική ικανότητα, χρειάζεται πολλαπλή
σκέψη και συζήτηση. Με βάση αυτό το
σκεπτικό, διατύπωσε την άποψη πως το να πάει ένα παιδί σε σχολείο όπου δεν έχει καμία επαφή με τη
γλώσσα, δεν λύνει κανένα πρόβλημα. Το
παιδί θα κοιτάει τον πίνακα και δεν θα
καταλαβαίνει για έξι ώρες τι του γίνεται.
«Πόσο μπορεί να είναι στην ευθύνη του
Δήμου, να το λύσει; Εδώ και μήνες
έπρεπε να είχαν παρθεί τα μέτρα. Δεν
είναι μόνο το ζήτημα της μεταφοράς,
χρειάζονται μεταφραστές και ειδική
στήριξη», είπε χαρακτηριστικά. Ανέφερε
πως βασική προϋπόθεση, κατά τη δημοτική
αρχή, είναι να υπάρξει μέριμνα του κράτους για την υγεία των παιδιών, και να δημιουργηθεί ξεχωριστή δομή εκπαίδευσης,
είτε στον καταυλισμό είτε αξιοποιώντας
τα δημόσια σχολεία της περιοχής μας, σε απογευματινό ωράριο. Μάλιστα είπε και κάτι που ξεσήκωσε έντονες αντιρρήσεις, δηλαδή να δημιουργηθούν
σχολεία για τα προσφυγόπουλα ανά ηλικία, ανά φύλο
και ανά φυλή!
Στις αντιδράσεις της παρευρισκόμενης αντιπροσωπείας ότι αυτό είναι ρατσιστικό, ο αντιδήμαρχος έδωσε την εξής απάντηση: «Όσο
επικίνδυνη είναι η φασιστική λογική τόσο επικίνδυνος είναι και ο τυχοδιωκτισμός.
Όταν λέμε “ανά φυλή”, υπάρχουν άνθρωποι
που έρχονται με δικές τους θρησκευτικές
αντιλήψεις και πεποιθήσεις, ήθη και
έθιμα και αυτά μια πολιτεία πρέπει να
τα λάβει υπόψη της. Για να μην έχεις άλλα ζητήματα να λύσεις». Στη συνέχεια
ο κ. Καραγιάννης τους εξιστόρησε ένα
περιστατικό. «Έχει τύχει σε δημοτικό
σύμβουλο, θέλοντας να βοηθήσει στη
διανομή συσσιτίου, να φάει χαστούκι
από γυναίκα πρόσφυγα, επειδή την
ακούμπησε. Αυτά πρέπει να τα λάβεις
υπόψη σου. Η κυβέρνηση όχι μόνο δεν λύνει
το πρόβλημα, αλλά με τον τρόπο που το
χειρίζεται φέρνει το αντίθετο αποτέλεσμα»,
έκρινε ο αντιδήμαρχος.
επικίνδυνη είναι η φασιστική λογική τόσο επικίνδυνος είναι και ο τυχοδιωκτισμός.
Όταν λέμε “ανά φυλή”, υπάρχουν άνθρωποι
που έρχονται με δικές τους θρησκευτικές
αντιλήψεις και πεποιθήσεις, ήθη και
έθιμα και αυτά μια πολιτεία πρέπει να
τα λάβει υπόψη της. Για να μην έχεις άλλα ζητήματα να λύσεις». Στη συνέχεια
ο κ. Καραγιάννης τους εξιστόρησε ένα
περιστατικό. «Έχει τύχει σε δημοτικό
σύμβουλο, θέλοντας να βοηθήσει στη
διανομή συσσιτίου, να φάει χαστούκι
από γυναίκα πρόσφυγα, επειδή την
ακούμπησε. Αυτά πρέπει να τα λάβεις
υπόψη σου. Η κυβέρνηση όχι μόνο δεν λύνει
το πρόβλημα, αλλά με τον τρόπο που το
χειρίζεται φέρνει το αντίθετο αποτέλεσμα»,
έκρινε ο αντιδήμαρχος.
Για
το λόγο αυτό εξέφρασε τα εξής αιτήματα:
το λόγο αυτό εξέφρασε τα εξής αιτήματα:
-Έκτακτα
κονδύλια και χρηματοδότηση γι’ αυτό το
σκοπό
κονδύλια και χρηματοδότηση γι’ αυτό το
σκοπό
-Μέτρα
της κυβέρνησης στην κατεύθυνση υγείας
και εκπαίδευσης
της κυβέρνησης στην κατεύθυνση υγείας
και εκπαίδευσης
-Λύση
όλων των υπόλοιπων ζητημάτων και της
μεταφοράς των παιδιών στα σχολεία, γιατί πρέπει
να ενταχτούν κανονικά.
όλων των υπόλοιπων ζητημάτων και της
μεταφοράς των παιδιών στα σχολεία, γιατί πρέπει
να ενταχτούν κανονικά.
“Από την αρχή μιλήσαμε για τις
σοβαρές ελλείψεις”
σοβαρές ελλείψεις”
Με
τη σειρά του ο δήμαρχος Μιχάλης Σελέκος
εξέφρασε την άποψη πως είναι υπερήφανοι διότι στο
Δημοτικό Συμβούλιο, αλλά και στο λαό
της πόλης μας, πέρασε η θέση ότι οι
πρόσφυγες και οι μετανάστες είναι
αδέλφια μας. Για το λόγο αυτό, πρέπει
όλοι μας να τους αγκαλιάσουμε και να
κάνουμε οτιδήποτε μπορούμε, για να
φιλοξενηθούν με όσο το δυνατό καλύτερες
συνθήκες. Από την αρχή έθεσε στην Πολιτεία τις σοβαρές ελλείψεις που
υπάρχουν στον Σκαραμαγκά. Καθημερινά, φορείς της πόλης μας,
κάτοικοι και δημοτική αρχή, βοηθούν στο έπακρο. Ο κ. Σελέκος
τόνισε πως όλα τα παιδιά πρέπει να έχουν
δικαίωμα στην εκπαίδευση, στον πολιτισμό,
στον αθλητισμό και σε οποιαδήποτε
δραστηριότητα θα δώσει περιεχόμενο στη
ζωή τους. Τα παιδιά που είναι εγκλωβισμένα
στον Σκαραμαγκά και έχουν βιώσει στο
πετσί τους τον πόλεμο και την προσφυγιά,
πρέπει να έχουν τα ίδια δικαιώματα με
τα δικά μας.
τη σειρά του ο δήμαρχος Μιχάλης Σελέκος
εξέφρασε την άποψη πως είναι υπερήφανοι διότι στο
Δημοτικό Συμβούλιο, αλλά και στο λαό
της πόλης μας, πέρασε η θέση ότι οι
πρόσφυγες και οι μετανάστες είναι
αδέλφια μας. Για το λόγο αυτό, πρέπει
όλοι μας να τους αγκαλιάσουμε και να
κάνουμε οτιδήποτε μπορούμε, για να
φιλοξενηθούν με όσο το δυνατό καλύτερες
συνθήκες. Από την αρχή έθεσε στην Πολιτεία τις σοβαρές ελλείψεις που
υπάρχουν στον Σκαραμαγκά. Καθημερινά, φορείς της πόλης μας,
κάτοικοι και δημοτική αρχή, βοηθούν στο έπακρο. Ο κ. Σελέκος
τόνισε πως όλα τα παιδιά πρέπει να έχουν
δικαίωμα στην εκπαίδευση, στον πολιτισμό,
στον αθλητισμό και σε οποιαδήποτε
δραστηριότητα θα δώσει περιεχόμενο στη
ζωή τους. Τα παιδιά που είναι εγκλωβισμένα
στον Σκαραμαγκά και έχουν βιώσει στο
πετσί τους τον πόλεμο και την προσφυγιά,
πρέπει να έχουν τα ίδια δικαιώματα με
τα δικά μας.
“Με
μπαλώματα δεν λύνεται η κατάσταση”
μπαλώματα δεν λύνεται η κατάσταση”
Κατά τη γνώμη του δημάρχου, πρέπει
να υπάρχει κεντρικός σχεδιασμός από
κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας για
τη σωστή λειτουργία των σχολείων και
την παρακολούθηση των παιδιών. Για να
γίνει πράξη, τα παιδιά δεν πρέπει να
κάνουν μάθημα στο γκέτο, αλλά να
ενσωματωθούν στα σχολεία των γύρω Δήμων. Με μπαλώματα δεν μπορεί να καλυφθεί αυτή η κατάσταση. Κάλεσε
την κυβέρνηση να βγάλει ένα κονδύλι
για όλα τα παιδιά, για τη μεταφορά τους
στα σχολεία. Μέχρι όμως την επόμενη
φάση, που θα ενσωματωθούν στις τάξεις,
θα πρέπει να υπάρχουν ειδικοί δάσκαλοι
και μεταφραστές. Αντίθετα, με το
απασχολούνται μόνο τα παιδιά, αλλάζει
το πράγμα. Πρέπει να λυθούν προβλήματα
όπως η γραφική ύλη, βιβλία σε διάφορες
γλώσσες, καθαρίστριες, φύλαξη. “Σε καμία
περίπτωση να μην στοιβαχτούν σε μια
αποθήκη, απλά για να λένε ότι κάνουν
μάθημα”, τόνισε.
να υπάρχει κεντρικός σχεδιασμός από
κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας για
τη σωστή λειτουργία των σχολείων και
την παρακολούθηση των παιδιών. Για να
γίνει πράξη, τα παιδιά δεν πρέπει να
κάνουν μάθημα στο γκέτο, αλλά να
ενσωματωθούν στα σχολεία των γύρω Δήμων. Με μπαλώματα δεν μπορεί να καλυφθεί αυτή η κατάσταση. Κάλεσε
την κυβέρνηση να βγάλει ένα κονδύλι
για όλα τα παιδιά, για τη μεταφορά τους
στα σχολεία. Μέχρι όμως την επόμενη
φάση, που θα ενσωματωθούν στις τάξεις,
θα πρέπει να υπάρχουν ειδικοί δάσκαλοι
και μεταφραστές. Αντίθετα, με το
απασχολούνται μόνο τα παιδιά, αλλάζει
το πράγμα. Πρέπει να λυθούν προβλήματα
όπως η γραφική ύλη, βιβλία σε διάφορες
γλώσσες, καθαρίστριες, φύλαξη. “Σε καμία
περίπτωση να μην στοιβαχτούν σε μια
αποθήκη, απλά για να λένε ότι κάνουν
μάθημα”, τόνισε.
“Θα τους πάρει και θα τους σηκώσει!”
Στη
συνέχεια κατήγγειλε πως στο Σκαραμαγκά ‘αλωνίζουν’ ΜΚΟ, που λαμβάνουν οικονομικές
ενισχύσεις εκατομμυρίων ευρώ από την
Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα υπέρογκα αυτά ποσά ο δήμαρχος τα χαρακτήρισε ως λεφτά του
ελληνικού λαού. “Δίνονται στις ΜΚΟ για
να αλωνίζουν μέσα στο χώρο, να κάνουν
την πολιτική τους και να δημιουργούν
θέματα. Στο πλευρό τους έχουν δεκάδες
εθελοντές που δεν παίρνουν ούτε ένα
ευρώ! Κοντά σε όλα αυτά μια υπάλληλος του Υπουργείου
Μετανάστευσης έχει το θράσος να
υποστηρίζει ότι ο Δήμος πρέπει να πάρει
άδεια, για να του επιτραπεί η είσοδος
και να μοιράσει τρόφιμα. Θα τους πάρει
και θα τους σηκώσει», φώναξε εξαγριωμένος
ο δήμαρχος.
συνέχεια κατήγγειλε πως στο Σκαραμαγκά ‘αλωνίζουν’ ΜΚΟ, που λαμβάνουν οικονομικές
ενισχύσεις εκατομμυρίων ευρώ από την
Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα υπέρογκα αυτά ποσά ο δήμαρχος τα χαρακτήρισε ως λεφτά του
ελληνικού λαού. “Δίνονται στις ΜΚΟ για
να αλωνίζουν μέσα στο χώρο, να κάνουν
την πολιτική τους και να δημιουργούν
θέματα. Στο πλευρό τους έχουν δεκάδες
εθελοντές που δεν παίρνουν ούτε ένα
ευρώ! Κοντά σε όλα αυτά μια υπάλληλος του Υπουργείου
Μετανάστευσης έχει το θράσος να
υποστηρίζει ότι ο Δήμος πρέπει να πάρει
άδεια, για να του επιτραπεί η είσοδος
και να μοιράσει τρόφιμα. Θα τους πάρει
και θα τους σηκώσει», φώναξε εξαγριωμένος
ο δήμαρχος.
“Θα
αντιδράσουν κάποιοι”
αντιδράσουν κάποιοι”
Κλείνοντας
ο κ. Σελέκος προέβλεψε πως όταν θα
ανοίξουν οι πόρτες των σχολείων και για
τα προσφυγόπουλα θα υπάρξουν αντιδράσεις
από συλλόγους γονέων και μεμονωμένους
γονείς. «Ελπίζω πως θα είναι αντιδράσεις
που θα καμφθούν εύκολα. Δεν θα επιτρέψουμε
να γενικευτούν», κατέληξε ο δήμαρχος.
ο κ. Σελέκος προέβλεψε πως όταν θα
ανοίξουν οι πόρτες των σχολείων και για
τα προσφυγόπουλα θα υπάρξουν αντιδράσεις
από συλλόγους γονέων και μεμονωμένους
γονείς. «Ελπίζω πως θα είναι αντιδράσεις
που θα καμφθούν εύκολα. Δεν θα επιτρέψουμε
να γενικευτούν», κατέληξε ο δήμαρχος.
Όση ώρα απαντούσε ο δήμαρχος, τα μέλη
της αντιπροσωπείας του συντονιστικού
οργάνου κουνούσαν το κεφάλι τους. Με
αυτόν τον τρόπο εξέφραζαν τη διαφωνία
τους στη στρατηγική που ακολουθεί στο πολύπλοκο ζήτημα.
της αντιπροσωπείας του συντονιστικού
οργάνου κουνούσαν το κεφάλι τους. Με
αυτόν τον τρόπο εξέφραζαν τη διαφωνία
τους στη στρατηγική που ακολουθεί στο πολύπλοκο ζήτημα.
Θέμα
λίγων μηνών η εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας
λίγων μηνών η εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας
Το “Χαϊδάρι Σήμερα” επικοινώνησε με τον ιορδανική καταγωγής αντιδήμαρχο
Κοινωνικών Υπηρεσιών, Ναουάφ Δαουάχερ. Ήρθε στην
Ελλάδα το καλοκαίρι του 1973, για να
σπουδάσει Ιατρική. Μέχρι τότε δεν ήξερε
ούτε το ελληνικό αλφάβητο. Σήμερα είναι
ένας διακεκριμένος γιατρός της πόλης
μας και εκλεκτό μέλος της τοπικής μας
κοινωνίας.
Κοινωνικών Υπηρεσιών, Ναουάφ Δαουάχερ. Ήρθε στην
Ελλάδα το καλοκαίρι του 1973, για να
σπουδάσει Ιατρική. Μέχρι τότε δεν ήξερε
ούτε το ελληνικό αλφάβητο. Σήμερα είναι
ένας διακεκριμένος γιατρός της πόλης
μας και εκλεκτό μέλος της τοπικής μας
κοινωνίας.
– Σε
πόσο καιρό μάθατε να διαβάζετε και να
γράφετε τα ελληνικά;
πόσο καιρό μάθατε να διαβάζετε και να
γράφετε τα ελληνικά;
– Σε
οκτώ μήνες.
οκτώ μήνες.
– Πόσο
εύκολο είναι αυτό για έναν αραβόφωνο;
εύκολο είναι αυτό για έναν αραβόφωνο;
– Είναι
θέμα χρόνου και προσαρμογής.
θέμα χρόνου και προσαρμογής.