Αστική σήραγγα 3 χλμ., 500 εκατ. ευρώ στην Αθήνα
Η αστική σήραγγα που θα καταργήσει την υπάρχουσα διχοτομική διαδρομή της Λ. Αθηνών στο Χαϊδάρι είναι ένα παλιό, διαπαραταξιακό αίτημα. Δυστυχώς παραμένει πολύ μακρινό, παρόλο που την ίδια ώρα προχωρούν όμοιες μεγάλες παρεμβάσεις στο Λεκανοπέδιο.
Σε φάση ωρίμανσης είναι και επίσημα το μεγάλο έργο υποδομής για την Αστική Σήραγγα Ηλιούπολης και την ανισοπεδοποίηση της Λεωφόρου Βουλιαγμένης που θα καταφέρει να συνδέσει τον Καρέα με το Ελληνικό.
Σύμφωνα με το ypodomes.gr από την μια έχουμε τις μελέτες της Lamda Development που έχει αναλάβει για λογαριασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και από την άλλη τις μελέτες του σχήματος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΑΒΑΞ μέσω της Πρότυπης Πρότασης που έχει κατατεθεί.
Ειδήσεις σαν αυτήν έρχονται να ταρακουνήσουν την επικαιρότητα της Δυτικής Αθήνας και του Χαϊδαρίου, που ψάχνουν για μεγάλα έργα ανάπτυξης και αναβάθμισης, αλλά παίρνουν τα… ψίχουλα που πέφτουν από το πλουσιοπάροχο τραπέζι που έχει στηθεί στο Λεκανοπέδιο. Χαρακτηριστικά, πολύ πρόσφατα είχαμε την ανακοίνωση ένταξης μελέτης στον προγραμματισμό της Περιφέρειας για ανισοπεδοποίηση στον κόμβο Λ. Αθηνών – Γ. Παπανδρέου, ύψους 10-20 εκατ. ευρώ σύμφωνα με τη διοίκηση του Δήμου Χαϊδαρίου, ενώ το πάγιο αίτημα της πόλης είναι η εκτεταμένη υπογειοποίηση στη Λ. Αθηνών.
“Τώρα που έγινε η θάλασσα γιαούρτι” με δρομολόγηση τεράστιων έργων στο Λεκανοπέδιο, εμείς κρατάμε μικρό κουταλάκι.
Για την αστική σήραγγα της Λ. Αθηνών δείτε και αυτά τα άρθρα:
- Υπογειοποίηση της Λ. Αθηνών: Τοπικός ανισόπεδος κόμβος στη Γ. Παπανδρέου ή σήραγγα όση στην Ποσειδώνος, την Ηλιουπόλεως και τη Λ. Κύμης;
- Βασίλης Καρατζαφέρης: Ένα μεγάλο έργο προοπτικής για το Χαϊδάρι και η κρίση “αξιοπιστία” της εφημερίδας σας
Θυμίζουμε ότι όσον αφορά έργα υπογειοποιήσεων λεωφόρων, αυτή την ώρα τρέχει με μεγάλη ταχύτητα έργο στη Λ. Ποσειδώνος (3 χλμ, 500 εκατ.), ενώ προχωρά και η υπόγεια προέκταση της Λ. Κύμης (4,2 χλμ.).
Η άνιση κατανομή κονδυλίων είναι πασιφανής. Όμως σύμφωνα με τη δημοτική αρχή το Χαϊδάρι πρέπει να επιχαίρει για “ένταξη μελέτης” ενός ανισόπεδου κόμβου σαν της Λ. Θηβών. Λες και σημαίνει πολλά η “ένταξη μελέτης”, τη στιγμή που η ίδια εξαγγελία για ποδηλατόδρομο στην Ιερά Οδό “έμεινε από λάστιχο”, ενώ η μελέτη επικαιροποίησης για το μεγάλο αντιπλημμυρικό της Λ. Αθηνών εξαφανίστηκε από το προσκήνιο.
Σε κάθε περίπτωση, είναι ο κατάλληλος χρόνος να διεκδικηθεί η υπογειοποίηση της Λ. Αθηνών.
Ποια είναι η Αστική Σήραγγα Ηλιούπολης
Η αστική σήραγγα Ηλιούπολης θα ξεκινά περίπου από τα στρατόπεδα Σακκέτα και θα καταλήγει στη Λ. Βουλιαγμένης. Για την κατάληξη της εξετάζονται διάφορα σενάρια για το που θα καταλήξει, δηλαδή σε ποιο ύψος της Λεωφόρου Βουλιαγμένης καθώς αυτό εξαρτάται από την τεχνική λύση η οποία θα επιλεγεί βάσει των μελετών που εκπονούνται. Όπου και αν κουμπώσει η σήραγγα, θα είναι με ανισόπεδο κόμβο στην Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Στη συνέχεια το έργο περιλαμβάνει ανισοπεδοποίηση όλων των κόμβων μέχρι το ύψος του Ελληνικού
Η σήραγγα θα έχει μήκος περίπου 3 χιλιόμετρα και θα αποτελείται από δύο διακριτούς κλάδους, έναν για το κάθε ρεύμα κυκλοφορίας. Θα διαθέτει τρεις λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε θέματα οδικής ασφάλειας. Στο project θα εφαρμοσθούν σύγχρονες τεχνικές , όσο και η τεχνολογία BIM, για να συγκρατηθεί το κόστος που σήμερα υπολογίζεται σε περίπου 450-500 εκατ. ευρώ, σε τρέχουσες τιμές.
Εξίσου σημαντική θα μπορούσε να είναι και η σύνδεση του δικτύου του Τραμ με τον σταθμό Μετρό στη Λ.Βουλιαγμένης καθώς θα επιτρέψει την σύνδεση των δύο μεγάλων λεωφόρων που διασχίζουν τον πόλο του Ελληνικού, αποτρέποντας τη χρήση του ι.χ. Εντός του χώρου σχεδιάζεται η μετακίνηση της γραμμής που οδηγεί από την Λ.Ποσειδώνος στο Αμαξοστάστιο του Τραμ, εντός του διαδρόμου του μεγάλου περιπάτου από την Βουλιαγμένης στην Ποσειδώνος.
Με την σύνδεση του Τραμ με το σταθμό Μετρό θα επιτευχθεί η εύκολη μετάβαση εντός των διάφορων περιοχών εντός του Ελληνικού και κυρίως από την περιοχή της Βουλιαγμένης στην τουριστική ζώνη του Αγίου Κοσμά.
Για την αστική σήραγγα της Λ. Αθηνών δείτε και αυτά τα άρθρα:
– Υπογειοποίηση της Λ. Αθηνών: Τοπικός ανισόπεδος κόμβος στη Γ. Παπανδρέου ή σήραγγα όση στην Ποσειδώνος, την Ηλιουπόλεως και τη Λ. Κύμης;
– Βασίλης Καρατζαφέρης: Ένα μεγάλο έργο προοπτικής για το Χαϊδάρι και η κρίση “αξιοπιστία” της εφημερίδας σας