4ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου – Οι μαθητές εκπαιδεύτηκαν στην παραγωγή δικής τους ταινίας μικρού μήκους

Στις 18 και 19 Απριλίου διοργανώθηκε στο 4ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου εκπαιδευτικό εργαστήριο  από το PLATFORMA Urban Culture Co. και το Διεθνές Φεστιβάλ Κινούμενων Σχεδίων Animasyros. Στόχος να εξοικειωθούν οι μαθητές της Β΄τάξης του σχολείου με δημιουργία της δικής τους ταινίας μικρού μήκους.

Από Χαϊδαριώτες συντελεστές, καλλιτεχνική συνεισφορά στο πρόγραμμα είχε ο σκηνοθέτης  – ηθοποιός Μάνος Πετούσης.

Οι συντελεστές του εργαστηρίου: Ειρήνη Ανδριοπούλου, Βασίλης Καραμητσάνης, Αναστασία Δήμητρα, Μάνος Πετούσης.

Περιγραφή

Το εργαστήρι χωρίστηκε σε δύο μέρη:

α) Να εξοικειωθούν οι φοιτητές με την ψυχαγωγία, ως μορφή οπτικοακουστικής έκφρασης στις τέχνες και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, να διερευνήσουν τους κανόνες και να σχεδιάσουν την έννοια μιας ταινίας μικρού μήκους πάνω σε κινούμενα σχέδια.

β) Να δημιουργήσουν με τον εκπαιδευτή τους την πραγματική ταινία μικρού μήκους, σύμφωνα με το δικό τους σενάριο και τα πρωτότυπα σχέδια.

Ο πρόεδρος της PLATFORMA, Βασίλης Καραμητσάνης, παρουσίασε τις δραστηριότητες και τα εργαστήρια κινούμενων σχεδίων που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια του παγκοσμίου φήμης Φεστιβάλ Animasyros – International Animation Film & Agora, παρατηρώντας ότι αυτή η μορφή δράσης γραμματισμού στα μέσα επικοινωνίας φέρνει πραγματικά τους ανθρώπους μαζί. Η επιστημονική συνεργάτης της MILT, Ειρήνη Ανδριοπούλου, παρουσίασε επίσης τεχνικές για την προώθηση του τελικού προϊόντος τους σε διάφορους μαθητικούς διαγωνισμούς με θέμα την παιδεία στα μέσα επικοινωνίας.

Η εκπαιδευτής Αναστασία Δήμητρα διερεύνησε τις γνώσεις των μαθητών σχετικά με την τέχνη της κινούμενης εικόνας, εισάγοντάς τους στην ιστορία της κινούμενης εικόνας και στους δικούς της κώδικες επικοινωνίας.

Στη συνέχεια, αν και η συμμετοχή σε ομάδες και η προσέγγιση των ερωτηματολογίων, οι μαθητές μπόρεσαν να δημιουργήσουν το δικό τους σενάριο που χρησιμοποιήθηκε για την ταινία μικρού μήκους, τη δεύτερη μέρα. Το σεμινάριο ενθάρρυνε τόσο τη συνεργατική μάθηση όσο και την ανάλυση κειμένων με έναν συνδυασμένο και δημιουργικό τρόπο.

Το εργαστήριο το είδαν με μεγάλο ενθουσιασμό οι μαθητές, που ζήτησαν να το επαναλάβουν ξανά. Η εργασία τους θα παρουσιαστεί τις επόμενες μέρες στους γονείς και την τοπική κοινότητα.

Πηγή