ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ

Η Εκτέλεση της Νομιμότητας με τα 45αρια

Ετσι Γινονται οι Δουλειές ;
Στην εφημερίδα ΝΕΑ ΓΝΩΜΗ «αλιεύσαμε» τρεις περιλήψεις διακήρυξης ανοιχτής δημοπρασίας με πρόχειρο διαγωνισμό του Δήμου Χαϊδαρίου.
Η υπ’ αριθμ. 7158/5/3/2009 «Κατασκευή κόμβου στη συμβολή των οδών Ρίμινι και Ηρακλέους – είσοδος Στρατοπέδου», η υπ’ αριθμ. 7328/9/3/2009 «Συναρμογή οδού Πλουτάρχου με την οδό Ηρακλέους» και η υπ΄αριθμ. 7409/9/3/2009 «Κατασκευή τοιχίου αντιστήριξης στον περιβάλλοντα χώρο του Ιερού Ναού του Αγ. Γεωργίου».
Επίσης στο Δημοτικό συμβούλιο της 23/3/2009 ψηφίστηκε το έργο «Ανακατασκευή πεζοδρόμου της Ιερού Λόχου», απόφαση που θα οδηγήσει σε νέο πρόχειρο διαγωνισμό.
Τα τέσσερα αυτά έργα έχουν τα εξής κοινά στοιχεία:

1. Καθ’ ένα απ’ αυτά έχει προϋπολογισμό 45.000 ευρώ, δηλαδή το ανώτερο όριο που επιτρέπει ο νόμος για πρόχειρο και όχι ανοιχτό δημόσιο διαγωνισμό.
2. Και τα τέσσερα έργα αφορούν την ίδια περιοχή ή ακόμη καλύτερα είναι κομμάτια ενός και του αυτού έργου δηλαδή της σύνδεσης του Δάσους με το Αττικό Νοσοκομείο και τις αναγκαίες παρεμβάσεις στην περιοχή.
3. Σε κάθε μία από τις παραπάνω δημοπρασίες γίνονται δεκτές (σύμφωνα με το Δήμο) εργοληπτικές επιχειρήσεις εγγεγραμμένες στο ΜΕΕΠ στην Α1 τάξη και άνω πτυχίων.
Η Α1 τάξη είναι η κατώτερη ή καλύτερα αρχική τάξη πτυχίων και επιπλέον λόγω του ποσού δεν μπορούν να προσκληθούν όλες οι τάξεις, αλλά μόνο μέχρι της 1ης τάξη του ΜΕΕΠ , που δεν έχει ελάχιστο όριο, άρα γιατί αναφέρει «…και άνω» η διακήρυξη τους Δήμου Χαϊδαρίου; Τι θα γίνει αν ο μειοδότης είναι εργολήπτης 2ας τάξης του ΜΕΕΠ, που με βάση την διακήρυξη μπορεί να δώσει προσφορά, ενώ με βάση το νόμο ΟΧΙ;
Στην ουσία με το να διενεργούνται πρόχειροι διαγωνισμοί αντί ενός δημόσιου ανοιχτού διαγωνισμού, τίθεται εύλογα το ερώτημα: Ποιος ωφελείται;
Κατ’ αρχήν ο ανοιχτός διαγωνισμός, για ένα ενιαίο έργο με προϋπολογισμό 180.000€ (ή και παραπάνω αν είχαν συμπεριληφθεί όλα τα απαιτούμενα έργα δηλαδή αν υπάρχει σωστή μελέτη), θα επέβαλε ανώτερης τάξεως πτυχία και σίγουρα όχι την Α1, ευρύτερη δημοσίευση, μεγαλύτερη συμμετοχή εργοληπτών, άρα μεγαλύτερη εμπειρία (σε όλους τους τομείς) και καλύτερη και ποιο ορθή εκτέλεση του έργου.
Στον ανοιχτό διαγωνισμό θα επιτυγχάνονταν πιθανόν μεγαλύτερη συνολική έκπτωση (λόγω του ανταγωνισμού) άρα θα είχαμε οικονομικό όφελος για το Δήμο.
Η μέθοδος της κατάτμησης πέραν του ότι είναι παράνομη, δεν έχει αποδειχτεί ταχύτερη, αντίθετα πολλές φορές οδηγεί σε νέες εργασίες επιδιόρθωσης κακοτεχνιών και σε συνδυασμό με «κακές» ή «πρόχειρες» μελέτες στο μονόδρομο των υπερσυμβατικών εργασιών, που συχνά είναι θέμα προς έγκριση στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Η κατάτμηση «βολεύει» τους εργολήπτες  να μοιράζουν την πίτα μεταξύ τους , επιτυγχάνοντας αφενός μικρότερες εκπτώσεις, αφετέρου μικρό ανταγωνισμό, γρήγορες διαδικασίες επιλογής τους, επανεπιλογή τους, επανεπιλογής τους …. και γιατί ο Δήμος Χαϊδαρίου παρέχει τέτοιες «διευκολύνσεις»;
Δεν θέλουμε καν να σκεφτούμε την τελευταία αυτή πιθανότητα, δηλαδή όλες ή οι περισσότερες εργολαβίες να πάνε στον ίδιο ανάδοχο εργολήπτη, διότι τότε προκύπτει επιπλέον ζήτημα, ιδιαίτερα αν αυτός είναι και «παλιός πελάτης-συνεργάτης» του Δήμου.

scandal-2-1
scandal-2-2
.. επιστροφή στην ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button