ΥΠΟΔΟΜΕΣΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

391 βλάβες και αστοχίες στο νέο δίκτυο Αγία Μαρίνα – Πειραιάς

Ζήτημα ασφάλειας για χιλιάδες επιβάτες.

Μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη άρχισε να διακατέχει ανησυχία τους αρμόδιους για τη λειτουργία του Μετρό, αλλά και η ανάγκη να έχουν στα χέρια τους αποδεικτικά στοιχεία ότι έπραξαν τα δέοντα, σε περίπτωση αναζήτησης ευθυνών για οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει. Μετά το τσουνάμι που ξέσπασε για κυβερνητικές και διοικητικές ευθύνες, η Αττικό Μετρό ζήτησε πλέον επιτακτικά από την κατασκευαστική κοινοπραξία ενημέρωση για τα μέτρα που σχεδιάζει να λάβει για καταγεγραμμένα προβλήματα των γραμμών.

Αποκαλυπτική είναι η έρευνα που δημοσιεύουν οι Data Journalists για το Μετρό Πειραιά και το νέο τμήμα Αγία Μαρίνα – Δημοτικό Θέατρο, καθώς σε υπηρεσιακά έγγραφα καταγράφονται 391 βλάβες και αστοχίες στα νέα τμήματα της γραμμής 3 (Αγία Μαρίνα-Πειραιάς), τα οποία εγκαινιάστηκαν πανηγυρικά τον περασμένο Οκτώβριο.

Σύμφωνα με το άρθρο, 22 βλάβες αφορούν το τμήμα Πειραιάς-Δημοτικό Θέατρο και πολλές σχετίζονται με την εισροή θαλάσσιων υδάτων, ενώ έντονες οξειδώσεις και διαβρώσεις στις τροχιές, καψίματα στην ηλεκτροφόρο τροχιά, λασκαρισμένοι σύνδεσμοι και άλλες αστοχίες εμφανίζονται και στα υπόλοιπα τμήματα προς τους σταθμούς Μανιάτικα, Νίκαια, Κορυδαλλό, Αγία Βαρβάρα και Αγία Μαρίνα. Το έργο κόστισε συνολικά 470 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς να περιλαμβάνεται ο ΦΠΑ.

Καταγράφεται ένας μακρύς κατάλογος βλαβών, που από μόνες τους μπορεί να θεωρηθούν ρουτίνας αλλά όταν εμφανίζονται σωρευτικά μπορεί να προκαλέσουν σοβαρότερα λειτουργικά προβλήματα: Αισθητήρες που δεν λειτουργούν, οθόνες μόνιτορ για τους οδηγούς με «παγωμένη εικόνα», πόρτες ασφαλείας που βγάζουν «ψευδή συναγερμό», αστοχίες στα επικοινωνιακά δίκτυα, στην ηλεκτρική τροφοδοσία, στα συστήματα πυρανίχνευσης, στις κάμερες ασφαλείας, στον φωτισμό, τον κλιματισμό, τις κυλιόμενες σκάλες ακόμη και στα ρολόγια για ενημέρωση των επιβατών.

Κατασκευάστρια της επέκτασης προς Πειραιά είναι η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM. Πρόκειται για την ίδια κοινοπραξία που κατασκευάζει την νέα γραμμή 4 του Μετρό (Άλσος Βεΐκου – Γουδή) ενώ η ALSTOM συμμετέχει και στην υλοποίηση της “στοιχειωμένης” σύμβασης 717 της ΕΡΓΟΣΕ για το σύστημα τηλεδιοίκησης-σηματοδότησης που υπεγράφη το 2014, με πολλούς να εκτιμούν πως εάν είχε παραδοθεί, μπορεί να είχε προληφθεί το δυστύχημα των Τεμπών.

Διαβάστε εδώ ολόκληρο το αποκαλυπτικό άρθρο του Άρη Χατζηγεωργίου για το Data Journalists:

https://www.datajournalists.co.uk/2023/03/19/apokalyptiki-ekthesi-gia-to-metro-diapistothikan-391-vlaves-kai-eisroi-thalassinoy-neroy-apo-to-limani-toy-peiraia-sti-nea-grammi/

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button