Ο πολυαναμενόμενος διαγωνισμός για την ανανέωση του στόλου των αστικών λεωφορείων της Αθήνας επιτέλους δρομολογείται. Αφορά 1.000 οχήματα και θα γίνει σε δύο φάσεις. Ο διαγωνισμός είναι απολύτως απαραίτητος, καθώς στην πρωτεύουσα μέχρι το 2023, το 80% του στόλου θα έχει ξεπεράσει σε ηλικία τα 20 έτη.

Η πρώτη διαγωνιστική διαδικασία θα αφορά την προμήθεια 600 λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη και αναμένεται  να βγει στον αέρα το Φθινόπωρο. Το μείγμα στο οποίο έχουν καταλήξει στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι 200 ηλεκτρικά λεωφορεία, 200 φυσικού αερίου και 200 diesel τελευταίας τεχνολογίας. Το κόστος εκτιμάται ότι θα ανέλθει από 180-200 εκατ. ευρώ.

Μεγάλος στόχος είναι ο διαγωνισμός να ολοκληρωθεί το 2021 και να αρχίσει έξι μήνες μετά τις υπογραφές η σταδιακή άφιξη της νέας γενιάς αστικών λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Σε αυτή την πρώτη φάση από τα 600 λεωφορεία τα περίπου 450 προορίζονται να δρομολογηθούν στην Αθήνα και τα υπόλοιπα 150 στη Θεσσαλονίκη. Η χρηματοδότηση του έργου θα κλειδώσει τόσο από την ΕΤΕπ όσο και από την ανακατανομή κονδυλίων του ΕΣΠΑ 2014-2020. 

Ο δεύτερος διαγωνισμός, εκτιμάται ότι θα βγει στον αέρα το 2021. Θα αφορά στην προμήθεια 750 επιπλέον αστικών λεωφορείων, τα 550 για την Αθήνα, με πρόθεση να είναι μεγαλύτερο το ποσοστό των ηλεκτρικών λεωφορείων.

Βασικό ρόλο στον σχεδιασμό των λεωφορειακών γραμμών θα παίξει η σταδιακή ανάπτυξη μέχρι το 2023, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, 21 χιλιομέτρων γραμμών Μετρό. Σε αυτό το διάστημα το υπουργείο ΥΠΟΜΕ σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ θα αναδιαρθρώσει τις γραμμές με βασικό κορμό των συγκοινωνιών το δίκτυο Μετρό. Η τελευταία μεγάλη αναδιάρθρωση γραμμών είχε γίνει το μακρινό 2005. Στην Αθήνα η επέκταση του Μετρό προς Πειραιά θα σημάνει το κόψιμο πολλών γραμμών που σήμερα φτάνουν στο κέντρο της πόλης και την έναρξη τοπικών γραμμών που θα καταλήγουν σε σταθμούς Μετρό για να συνεχίσουν το ταξίδι τους. Αυτό έχει συμβεί στο παρελθόν σε όλες τις επεκτάσεις του δικτύου.

ΣΧΕΤΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ

Νέα λεωφορεία αγοράζει ο ΟΑΣΑ