Η Δημοτική Συγκοινωνία εδώ και μια δεκαετία έχει νεκρωθεί. Η ατυχής συγκυρία ήταν πως η απαξίωσή της ολοκληρώθηκε τη στιγμή άρχισε τη λειτουργία του ο Σταθμός Αγία Μαρίνα. Δηλαδή όταν τη χρειαζόταν περισσότερο από ποτέ το Χαϊδάρι, δεδομένης της υπολειτουργίας πολύτιμων γραμμών του ΟΑΣΘ (803, 811 κτλ).

Απέναντι σε αυτή την πρόκληση ο συνδυασμός “Χαϊδάρι Ξανά” έστρεψε τον προγραμματικό του λόγο στη σύνδεση της πόλης με το Μετρό. Συγκεκριμένα, έχει εκπονήσει πρόταση που υπόσχεται να βάλει τέλος στην ταλαιπωρία με τρεις γραμμές Δημοτικής Συγκοινωνίας. 

Ο Βαγγέλης Ντηνιακός, παρουσίασε κατά την έναρξη λειτουργίας των γραφείων της παράταξής του την πρόταση υλοποίησης της Δημοτικής Συγκοινωνίας.

Κώστας Κυρίμης

Την αναλύει στο «Χαϊδάρι Σήμερα» ο πολεοδόμος Κώστας Κυρίμης, ένα από τα μέλη της ομάδας που εργάστηκαν για την κατάρτισή της. Στην ομάδα μελέτης μετείχαν νέοι Χαϊδαριώτες επιστήμονες. Ανάμεσα τους η αρχιτέκτων Τζένη Μπέτση και ο πολιτικός μηχανικός – δημοτικός σύμβουλος Βασίλης Καρατζαφέρης. Πέραν των άλλων, παρακολούθησαν με ποιον τρόπο λειτουργεί η Δημοτική Συγκοινωνία σε άλλους Δήμους, εντός και εκτός Ελλάδος. 

Τρεις γραμμές

Το “Χαϊδάρι Ξανά”, λοιπόν, προτείνει Δημοτική Συγκοινωνία σε τρεις ανεξάρτητες γραμμές. Συγκεκριμένα θα εκτελεί δρομολόγια για Γρηγορούσα, Δάσος, Αφαία – Δαφνί, με τελικό προορισμό την Αγία Μαρίνα. Στο σχέδιο υπάρχουν εκτιμώμενοι χρόνοι τέλεσης των δρομολογίων, που έγιναν με ακριβείς μετρήσεις.

Για την υλοποίηση αυτού του σχεδίου μπορούν να ζητηθούν πόροι από πηγές χρηματοδότησης. Συγκεκριμένα: Περιφέρεια Αττικής, Υπουργείο Υποδομών, Αττικό Μετρό, ΔΕΗ. Είναι χαρακτηριστικό πως η τελευταία προγραμματίζει να χορηγήσει πιλοτικά σε κάποιο Δήμο ηλεκτρικά λεωφορεία και σταθμούς για τη φόρτισή τους. Για την εφαρμογή του σχεδίου, λοιπόν θα εξετάσουν και την πιθανότητα παραχώρησης τεσσάρων λεωφορείων από τη ΔΕΗ.

Βαγγέλης Ντηνιακός: “Το Χαϊδάρι είναι μία μεγάλη σε έκταση πόλη και ο Δήμος οφείλει να φροντίζει για την ευχερή εσωτερική μετακίνηση των δημοτών και των επισκεπτών του”.

Ο κ. Κυρίμης μας ανέφερε πως, σύμφωνα με διεθνή μελέτη, το 2030 το 80% των συγκοινωνιών στην Ευρώπη θα κινούνται με ηλεκτροκίνηση. Αυτή, πέρα από την οικονομία, εξασφαλίζει και υγιέστερο περιβάλλον στην πόλη.

Ακόμα, σύμφωνα με την μελέτη, οι στάσεις των λεωφορείων θα είναι τηλεματικές, για την ακριβή ενημέρωση του επιβάτη. Θα λειτουργούν με φωτοβολταϊκά και με μηδαμινή ενεργειακή εξάρτηση. 

Με προορισμούς κύρια σημεία και όλα τα σχολεία

Με βάση την πρόταση, τα λεωφορεία της Δημοτικής Συγκοινωνίας προσανατολίζονται και για τη δωρεάν μετακίνηση των μαθητών. Τα δρομολόγια θα εκτελούνται συνεχώς από τις 7 το πρωί έως τις 10 βράδυ. 

Οι χρονοαποστάσεις σε κύρια σημεία δεν θα ξεπερνούν τα δεκαπέντε λεπτά. Ενδεικτικά, οι εκτιμώμενοι χρόνοι:

– Αθλητικό Κέντρο – Αγία Μαρίνα 13 λεπτά.

– Δαφνί – Αγία Μαρίνα 9 λεπτά.

– Αττικό Νοσοκομείο – Αγία Μαρίνα 8 λεπτά.

– Κολυμβητήριο – Αγία Μαρίνα 5 λεπτά.

«Η πρόταση μας είναι ενδεικτική. Χρήζει περισσότερης βελτίωσης. Όταν η παράταξη μας γίνει δημοτική αρχή θα τη δούμε εκτενέστερα», μας ξεκαθάρισε ο Κυρίμης. Υπογράμμισε ακόμα ότι οι γραμμές είναι φτιαγμένες έτσι ώστε οι στάσεις να έχουν μέση απόσταση 250-300 μέτρα. 

Βαγγέλης Ντηνιακός: «Να γίνει η πόλη μας πιο ελκυστική και ανθρώπινη»

Ο Βαγγέλης Ντηνιακός παραχώρησε δήλωση στο «Χαϊδάρι Σήμερα», με αφορμή την παρουσίαση της πρότασης για τη Δημοτική Συγκοινωνία. Τόνισε πως επίκεντρό της είναι η ευχερής πρόσβαση για όλους τους Χαϊδαριώτες στο σταθμό «Αγία Μαρίνα».

«Η συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των δημοτών μας αποτελεί μία από τις βασικές μας προτεραιότητες. Καταρχήν, με την επέκταση του Μετρό μέσω της Γραμμής 4, που έχουμε ήδη παρουσιάσει, αλλά παραμένει ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο. Άμεσα όμως θα γίνει με την υλοποίηση της παρούσας συγκοινωνιακής μελέτης. Το Χαϊδάρι είναι μεγάλο σε έκταση και ο Δήμος οφείλει να φροντίζει για την ευχερή εσωτερική μετακίνηση. Για να γίνει η πόλη μας πιο ελκυστική και ανθρώπινη για ντόπιους και επισκέπτες», επισημαίνει.

Γιώργος Παπαπαναγιώτου