ΚΟΙΝΩΝΙΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Τραγικό τροχαίο με εργαζόμενους της ΕΥΔΑΠ στην Καραϊσκάκη – Έντονες αντιδράσεις του Σωματείου

Τη μεγάλη υποστελέχωση του κλάδου των εργατοτεχνιτών καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι της ΕΥΔΑΠ ως την κρυφή αιτία πρόκλησης του ατυχήματος που συνέβη τα ξημερώματα της Παρασκευής 13/1 στο Χαϊδάρι και είχε ως αποτέλεσμα τον τραυματισμό των 2 εκ των 3 μελών του συνεργείου της εταιρίας που κάλυπτε τη νυχτερινή βάρδια.

Οι δύο εργαζόμενοι τραυματίστηκαν όταν κατά την διάρκεια εργασιών που πραγματοποιούσαν στην Στρατάρχη Καραϊσκάκη, αναβάτης μηχανής έχασε τον έλεγχο, με την μηχανή να σύρεται στο οδόστρωμα και να χτυπάει τους δύο εργαζόμενους. Οι δύο εργαζόμενοι που τραυματίστηκαν ήταν μέλη τριμελούς συνεργείου εργασιών της ΕΥΔΑΠ (ένας εξ αυτών ήταν οδηγός του αποφρακτικού οχήματος). Και οι δύο τραυματίες διακομίστηκαν στο νοσοκομείο, με τον έναν να φέρει συντριπτικά κατάγματα στο δεξί του πόδι και τον άλλο να φέρει κατάγματα στο δεξί γόνατο και στον αριστερό αστράγαλο.

Αν και το συγκεκριμένο ατύχημα ήταν τροχαίο, οι εργαζόμενοι σημειώνουν ότι η βαθύτερη αιτία είναι η εντατικοποίηση της εργασίας, εξαιτίας της οποίας ενίοτε παρατηρείται πλημμέλεια στα μέτρα ασφαλείας που λαμβάνονται.

«Δυστυχώς επαληθεύονται οι καταγγελίες, στις οποίες έχουμε προβεί κατ΄ επανάληψη στο παρελθόν ότι η έλλειψη προσωπικού με τις υποστελεχωμένες υπηρεσίες που υπολειτουργούν θα οδηγούσε με μαθηματική ακρίβεια σε εντατικοποίηση και εργατικά ατυχήματα. Είναι σαφές ότι υπάρχουν ευθύνες οι οποίες αναλογούν στη Γενική Διεύθυνση Ανθρωπίνου Δυναμικού και στη διοίκηση της εταιρείας που αφενός δεν έχουν μεριμνήσει για άμεσες και επαρκείς σε αριθμό προσλήψεις τακτικού προσωπικού, αφετέρου καθυστερούν αδικαιολόγητα και τις λιγοστές προλήψεις της προσαύξησης», επισημαίνει στο «ethnos.gr» ο πρόεδρος του Σωματειου Εργαζομένων στον Τομέα της Αποχέτευσης, Γιωργος Ραντίτσας.

Ο ίδιος σημειώνει ότι πολλές από τις βάρδιες είναι συχνά αδύνατο να επανδρωθούν εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού, ενώ τα συνεργεία ξεκινούν αρκετές φορές από τον τομέα τους έχοντας ήδη από την αρχή της βάρδιας 10 ή και 15 σήματα χωρίς να συμπεριλαμβάνονται έκτακτες κλήσεις που μπορεί να προκύψουν στην πορεία: «Η διοίκηση φαίνεται να μην αντιλαμβάνεται την κρισιμότητα της κατάστασης, ότι οι υπηρεσίες υπολειτουργούν, ότι δεν μπορούν να στελεχώσουν βάρδιες, τις οποίες αφήνουν ακάλυπτες με το βάρος εργασίας να πέφτει στις υπόλοιπες υποστελεχωμένες και με γερασμένο προσωπικο βάρδιες. Το συγκεκριμένο συνεργείο ξεκίνησε έχοντας ήδη 10 σήματα για μια νύχτα».

Οπως σημειώνουν οι εργαζόμενοι, τα προβλήματα στη λειτουργία είναι πλέον εμφανή: «Αν και μερικές υπηρεσίες της ΕΥΔΑΠ πρέπει να στελεχώνονται 24 ώρες το 24ωρο 365 ημέρες το χρόνο, αυτό πλέον είναι αδύνατο και υπάρχουν τομείς, στους οποίους για παράδειγμα δε βγαίνει καθόλου η απογευματινή βάρδια. Κι αυτό έχει άμεση σχέση και με την προστασία της δημόσιας υγείας διότι αυτά είναι τα συνεργεία που επεμβαίνουν σε περιστατικά λυμάτων, σε αποφράξεις αγωγών, σε περιπτώσεις που λύματα γυρίζουν πίσω σε σπίτια. Σε αυτές τις περιπτώσεις δεν μπορείς να περιμένεις ώρες. Πρέπει να ανταποκριθείς αμέσως. Γι΄αυτό και ο κανονισμός ανταπόκρισης ορίζει το πολύ 6 ώρες», εξηγεί ο κ. Ραντίτσας προσθέτοντας πως οι εργαζόμενοι θα προβούν σε κινητοποιήσεις.

Παρόλα αυτά συχνά υπάρχουν σημαντικές καθυστερήσεις στην ανταπόκριση των συνεργείων, ενώ όπως σημειώνουν οι εργαζόμενοι, μόλις πριν λίγες ημέρες υπήρξε αδυναμία ανταπόκρισης σε συντήρηση δεξαμενών, η οποία οδήγησε και στις διακοπές νερού σε αρκετούς δήμους της Αθήνας και συγκεκριμένα στη Νέα Σμύρνη, τον Νέο Κόσμο, τον Αγιο Δημήτριο και τη Δάφνη.

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button