ΕΛΛΑΔΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Το πρώτο μεγάλο πλοίο θα ναυπηγηθεί στην Ελλάδα μετά από 17 χρόνια

Συμφωνία για ναυπήγηση στις γιάρδες της Ελευσίνας επιβατηγού –οχηματαγωγού πλοίου μήκους 100 μέτρων θα υπογράψουν έως τα τέλη του προσεχή Μαΐου ο όμιλος ΟΝΕΧ και η Attica Group. Αυτό αποκάλυψε χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΝΕΧ, Πάνος Ξενοκώστας σε συνάντηση που είχε με δημοσιογράφους. Παράλληλα, αναμένεται να υπάρξουν και οι πρώτες συμβάσεις κατασκευής ρυμουλκών πλοίων, χωρίς ωστόσο να αποκαλυφθεί ο ενδιαφερόμενος πελάτης.

Πιο συγκεκριμένα ανέφερε:

«To Mνημόνιο συνεργασίας με την Attica Group δουλεύει πάρα πολύ καλά και πιστεύω ότι μέχρι τα τέλη Μαΐου θα έχουμε υπογράψει τη σύμβαση για κατασκευή ενός νέου πλοίου, για πρώτη φορά σε ελληνικά ναυπηγεία μετά από 17 χρόνια. Θα είναι μήκους 100 μέτρων και θα έχει δυνατότητα διπλού καυσίμου, μάλλον μεθανόλη. Θα είναι στη φιλοσοφία των Blue Star αλλά σε μοντέρνο και πιο προχωρημένο σχέδιο από ελληνικό γραφείο. Μάλλον θα προορίζεται για ενδοκυκλαδικά δρομολόγια».

Για το αν η ΟΝΕΧ μπορεί να ναυπηγήσει μεγαλύτερου μήκους επιβατηγά/οχηματαγωγά πλοία απάντησε: «Για να μπορέσουμε να ναυπηγήσουμε πλοία για τις γραμμές της Κρήτης ή της Αδριατικής, μήκους 200-220 μέτρα και να είμαστε και ανταγωνιστικοί πρέπει να κάνουμε επενδύσεις για να μπορέσουμε να πάμε σε κόστος που θα μπορεί να συγκριθεί με αυτό που βρίσκουν κάπου αλλού. Δηλαδή το κόστος σε κινεζικά ναυπηγεία ήταν πριν δύο χρόνια 180 εκατομμύρια δολάρια και τώρα είναι 200-220 επειδή είναι γεμάτες οι γιάρδες. Θα πρέπει να κάνουμε επενδύσεις με ρομποτικά αλλά θα πρέπει να βρούμε μία καλή παραγγελία για να στηρίξει την χρηματοδότηση των επενδύσεων αυτών» και προσέθεσε: «Εστιάζουμε στην αναβάθμιση πλοίων και στις μεγάλες μετασκευές. Και αυτές τις δουλειές κυνηγάμε τώρα περισσότερο».

Επίσης, αποκάλυψε ότι η ΟΝΕΧ βρίσκεται σε συζητήσεις για ναυπήγηση επιβατηγού/οχηματαγωγού πλοίου και με άλλη εταιρεία μη ευρωπαϊκών συμφερόντων.

Εκκρεμεί ακόμη η μεταβίβαση του Ναυπηγείου

Ο όμιλος της Onex έχει πραγματοποιήσει επενδύσεις ύψους 45 εκατ. ευρώ μέχρι σήμερα  στα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Σύμφωνα με τον επικεφαλής του ομίλου Onex, Πάνο Ξενοκώστα, οι εταιρείες του έχουν διαθέσει το προαναφερόμενο ποσό στη διάρκεια των τελευταίων 15 μηνών σε αποζημιώσεις του προσωπικού και σε κεφαλαιουχικές επενδύσεις, χωρίς μάλιστα ακόμη η επιχείρηση να έχει περάσει και τυπικά στην ιδιοκτησία του. Μάλιστα, όπως ανέφερε, το Ναυπηγείο έχει επισκευάσει 75 πλοία μέχρι στιγμής και σήμερα θα εισέλθει στα ναυπηγεία Ελευσίνας το 76ο πλοίο.

«Έχουμε διαθέσει πάρα πολλά εκατομμύρια σε ένα ναυπηγείο, στο οποία ακόμη δεν έχουμε την ιδιοκτησία», είπε χθες ο επικεφαλής του ομίλου Onex κ. Ξενοκώστας, σε συνάντηση με τους δημοσιογράφους. «Το σχέδιο εξυγίανσης δυστυχώς», πρόσθεσε, «με διάφορα γραφειοκρατικά τερτίπια ακόμη, δεν έχει ακόμη εγκριθεί (νομικά)». Όπως είπε, εκκρεμεί μια τριτανακοπή στην απόφαση του δικαστηρίου, που παρόλο με βάσει τις νομικές γνωματεύσεις και εκτιμήσεις δεν δημιουργεί κάποιο κίνδυνο στο σχέδιο εξυγίανσης, εν τούτοις έχει καθυστερήσει την μεταβίβαση των ναυπηγείων στον όμιλο της Onex.

Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων ο κ. Ξενοκώστας ανέφερε ακόμη ότι παρά το γεγονός ότι τα ναυπηγεία Ελευσίνας δεν έχουν ακόμη μεταβιβαστεί στον ίδιο, η δανειακή σύμβαση με την αμερικανική DFC υλοποιείται κανονικά και ήδη έχουν εκταμιευθεί μέρος των 125 εκατ. δολ. ΗΠΑ, που δανείζει η αμερικανική εταιρεία στην Onex.

Συνολικά στην 5ετία, o όμιλος της Onex πρόκειται να επενδύσει πάνω από 250 εκατ. ευρώ.

Εκσυγχρονισμός των φρεγατών ΜΕΚΟ 

Στον αμυντικό τομέα, το μόνο πράγμα που βλέπει η διοίκηση της Onex είναι η αναβάθμιση των φρεγατών ΜΕΚΟ, ένα έργο ύψους 80-100 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία, όπως είπε ο κ. Ξενοκώστας έχει υποβάλει την προσφορά της γερμανική Thyssen, θεωρεί ότι είναι ανταγωνιστική και αναμένει το Πολεμικό Ναυτικό να την καλέσει ώστε να δώσει διευκρινήσεις. «Είναι δεδομένο, ότι εμείς και τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά έχουμε την επάρκεια να το κάνουμε. Εμείς θα είμαστε πολύ χαρούμενοι, ακόμη κι εμείς να μη το αναλάβουμε (το συμβόλαιο) να το αναλάβει τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά», υπογράμμισε ο επικεφαλής της Onex, σημειώνοντας ότι δεν ανταγωνίζεται ελληνικά ναυπηγεία.

Ο κ. Ξεκονώστας σημείωσε ακόμη, ότι παρά τα όσα γράφονται και δημοσιεύονται, οι σχέσεις ναυπηγείων Σκαραμαγκά και Ελευσίνας είναι άριστες και συμπληρωματικές και τίποτε και κανένας δεν μπορεί να τις διαταράξει. Σε αντίθεση με τις ναυπηγικές δραστηριότητες προχωράνε καλύτερα του αναμενομένου, αυτό που καθυστερεί είναι το σχέδιο κατασκευής πλωτών ανεμογεννητριών.

Επίσης, προχωρά κανονικά ο ενεργειακός μετασχηματισμός των ναυπηγείων, με την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών που θα προσφέρουν μεγάλη ενεργειακή κάλυψη, τόσο στα ναυπηγεία Ελευσίνας, όσο και της Σύρου. Σε λίγα χρόνια όπως είπε ο κ. Ξενοκώστας, το μεγαλύτερο μέρος των ενεργειακών αναγκών θα καλύπτονται μέσω ΑΠΕ και το πετρέλαιο θα μείνει μόνον για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης κάλυψης ενεργειακών αναγκών.

Παρόμοια Άρθρα

Εγγραφή
Notify of
guest
0 Comments
Παλαιότερα
Νεότερα Δημοφιλέστερα
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα σχόλια
Back to top button
0
Πάρτε μέρος στη συζήτηση!x