ΕΛΛΑΔΑ

“Το Κριεκούκι θέλει να αυτοκτονήσει με… πεζόδρομο!”

Ο “Μελάμποδας” επιχειρηματολογεί μέσα από τις στήλες του “Χαϊδάρι Σήμερα” εναντίον του πεζόδρομου που σχεδιάζεται στον κεντρικό δρόμο του. Υποστηρίζει ότι το χωριό, μετά την κατασκευή του περιφερειακού δρόμου, υπέστη τεράστιο πλήγμα και απαριθμεί υποδομές η υλοποίηση των οποίων είναι αναγκαία πριν γίνει το βήμα της πεζοδρόμησης.

Είναι εντελώς βλαχοειδής και ρηχή η άποψη ότι το Κριεκούκι θα αποκτήσει ξαφνικά επισκεψιμότητα εάν κλείσει ο κεντρικός δρόμος και γίνει πεζόδρομος! Αυτό δεν έχει συμβεί πουθενά! Κανένα μέρος στην Ελλάδα δεν έχει εξασφαλίσει επισκεψιμότητα με αυτόν τον τρόπο… Όλα τα γνωστά σημεία όπου οι κεντρικοί δρόμοι έγιναν πεζόδρομοι τηρούσαν κάποιες προϋποθέσεις. Ποιες ήταν αυτές; 

Θήβα

Η Θήβα είναι μια πόλη με ιστορία, με αρχαία που αναδείχθηκαν μέσω ανασκαφών, διαθέτει ένα ξεχωριστό μουσείο και, το σημαντικότερο, διέθετε δύο κεντρικούς δρόμους πριν πεζοδρομηθεί ο ένας από τους δύο. Άρα, λοιπόν, το ρίσκο ήταν σχεδόν μηδενικό και η επιτυχία της πεζοδρόμησης σίγουρη.

“Καδμείο” Θήβα

Ερμού, Αθήνα

Η Αθήνα ήταν και είναι ο κατεξοχήν τουριστικός προορισμός στην Ελλάδα. Πριν πεζοδρομηθεί η οδός Ερμού, υπήρχε ήδη μεγάλη τουριστική κίνηση στην περιοχή, αφού σχεδόν δίπλα της βρίσκονται όλα τα σημεία αρχαιολογικού (και όχι μόνο) ενδιαφέροντος που υπάρχουν στην πρωτεύουσα (Ακρόπολη, Σύνταγμα, Στήλες Ολυμπίου Διός, Πλάκα, Μοναστηράκι κ.τ.λ.).

Μπορούμε εύκολα να συμπεράνουμε ότι το οικονομικό ρίσκο για τα μαγαζιά και την αγορά, σε σχέση με τη διαμόρφωση πεζοδρόμησης, ήταν απολύτως μηδενικό! Ακόμη ακόμη και επιτακτική ανάγκη ήταν να πεζοδρομηθεί η συγκεκριμένη οδός.

Αράχωβα

Η Αράχωβα είναι η κλασική περίπτωση που μπορεί να συγκριθεί με τις Ερυθρές Αττικής. Διαθέτει έναν κεντρικό δρόμο, γύρω από τον οποίο έχουν συγκεντρωθεί όλα τα μαγαζιά. Υπάρχουν πεζόδρομοι και πλατείες, αλλά ποτέ δεν κλείνουν τον κεντρικό δρόμο. Υπάρχει πλέον ένας εναλλακτικός δρόμος έξω από την πόλη και ένα πάρκινγκ στην έξοδό της.

Τι εμποδίζει, λοιπόν, τη «Μύκονο» της ορεινής Ελλάδας από το να απαγορεύσει τη διέλευση των οχημάτων, πεζοδρομώντας τον κεντρικό της δρόμο; Μα φυσικά ο ανταγωνισμός!

Κανείς δεν θα περίμενε να ανακάμψει η Αράχωβα μετά από ένα τέτοιο σοκ. Οι πόλεις και τα χωριά που θα κερδίσουν από κάτι τέτοιο είναι πολλά, όπως η Αγόριανη η Πολύδροσος ή το Ζεμενό!

"Το Κριεκούκι θέλει να αυτοκτονήσει με… πεζόδρομο!" 5
Πολύδροσο, Παρνασσός

Προφανώς, η στενότητα του χώρου δεν ενδείκνυται για τέτοια πειράματα, και αυτό οι ντόπιοι το γνωρίζουν καλά. Γι’ αυτό δεν επιτρέπουν εδώ και τόσες δεκαετίες να κλείσει ο κεντρικός δρόμος τους, ούτε καν με ωράριο λειτουργίας. (Τα ωράρια σήμερα τηρούνται, αύριο καταργούνται…)

Αγόριανη Παρνασσός

Η περίπτωση του Κριεκουκίου (Ερυθρές Αττικής)

Το χωριό, μετά την κατασκευή του περιφερειακού δρόμου, υπέστη τεράστιο πλήγμα. Όλα τα αυτοκίνητα που επί δεκαετίες περνούσαν μέσα από το χωριό ξαφνικά σχεδόν υποχρεώθηκαν να κινούνται περιφερειακά.

Υπήρχε μάλιστα και μια βλακώδης πινακίδα μετά τον Άγιο Χριστόφορο, η οποία έδιωχνε τα Ι.Χ. αυτοκίνητα έξω από το χωριό! Πήρε αρκετό καιρό για να καταλάβουν οι ιθύνοντες ότι αυτή η πινακίδα κατέστρεφε περαιτέρω την οικονομική ζωή του τόπου και να την αφαιρέσουν! Άλλωστε, μόνο η πινακίδα που υποχρεώνει τα φορτηγά αυτοκίνητα να χρησιμοποιούν την περιφερειακή οδό ήταν απαραίτητη και νομίμως αποδεκτή.

Φυσικά, ο περιφερειακός δρόμος ήταν απαραίτητος, καθώς ήδη είχαν σημειωθεί πολλά ατυχήματα μέσα στο χωριό.

Ακολούθησε μια μακρά περίοδος μνημονίων, οικονομικής καταστροφής, COVID και καραντίνας, κατά την οποία η οικονομία του χωριού επιβίωσε χάρη στον αγώνα κάποιων επαγγελματιών και στα ποιοτικά προϊόντα που διαθέτει αυτή η κωμόπολη της Αττικής.

Σήμερα, η επισκεψιμότητα, κυρίως από κατοίκους της Αθήνας, έχει ανακτηθεί σε έναν βαθμό.

Πρόσφατα, μάλιστα, πεζοδρομήθηκε η οδός Κύπρου, ένας μικρός δρόμος του χωριού που βρίσκεται σε κεντρικό σημείο και ενώθηκε με δύο διπλανές πλατείες.

Η πεζοδρόμηση του κεντρικού δρόμου, ακόμη και με όρους ή με ωράριο λειτουργίας, πάσχει σε πολλά σημεία!

Καταρχάς, πάλεψαν στο Κριεκούκι να φτιάξουν περιφερειακό δρόμο, ώστε η κίνηση των οχημάτων να γίνεται έξω από το χωριό, και τώρα με την πεζοδρόμηση θα περνούν τα αυτοκίνητα μέσα από τους μικρούς δρόμους; Δηλαδή, τα τροχαία ατυχήματα ή δυστυχήματα θα επιστρέψουν μετά από τόσα χρόνια στους μικρότερους δρόμους του Κριεκουκίου; Πόσο παλαβό είναι αυτό;

Πού είναι τα έργα που θα αναγκάσουν τον κόσμο να επισκεφθεί το Κριεκούκι;

Πού είναι η ανάδειξη της παραδοσιακής βρύσης, που έχει θαφτεί κάτω από μπάζα;

Πού είναι η δημιουργία Ψηφιακού ή Λαογραφικού Μουσείου;

Πού είναι η βελτίωση του γηπέδου (με ταρτάν);

Πού είναι οι αθλητικοί χώροι και τα γήπεδα μπάσκετ;

Πότε θα επανασυσταθεί η ιστορική Δάφνη Ερυθρών;

Πότε θα λειτουργεί σωστά το ΑΤΜ;

Ποια άλλα έργα θα βελτιώσουν τη ζωή των κατοίκων και θα προσελκύσουν επισκέπτες;

Η ιστορική “Βασίλισσα της Βοιωτίας”  Δάφνη Ερυθρών Κυπελλούχος Ελλάδος 1973 (ερ. ποδοσφαίρου)

Όταν όλα αυτά γίνουν, τότε και μόνο τότε θα μπορούσε να ανοίξει ο διάλογος για πεζοδρόμηση του κεντρικού δρόμου.

Και αν κάποτε γίνει πεζόδρομος, ποιος θα εγγυηθεί τη σωστή λειτουργία του και την τήρηση του ωραρίου (αν υπάρχει); Οι διοικήσεις αλλάζουν, και στο Κριεκούκι υπήρχαν στο παρελθόν ανεγκέφαλοι πρόεδροι ή αντιδήμαρχοι, οι οποίοι για εκδηλώσεις που θα ξεκινούσαν στις 6 μ.μ. έκλειναν τον δρόμο με κώνους από τις 9 το πρωί! Έτσι, κατέστρεφαν την οικονομία του χωριού!

Ο πεζόδρομος είναι το «κερασάκι στην τούρτα», που έρχεται μετά… αφού πρώτα δημιουργηθούν οι απαραίτητες υποδομές. Αν επιχειρηθεί χωρίς αυτές, θα σημάνει την οριστική ταφόπλακα για το Κριεκούκι, το οποίο, ας μην ξεχνάμε, ήταν το μοναδικό μέρος στη ΒΔ Αττική που σημείωσε σημαντική μείωση πληθυσμού (από 2.800 -> 2.500 κατοίκους) σύμφωνα με την τελευταία απογραφή!

Παλαιά βρύση Κριεκουκίου

Παρόμοια Άρθρα

Εγγραφή
Notify of
guest
2 Comments
Παλαιότερα
Νεότερα Δημοφιλέστερα
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα σχόλια
Σακελλάρης από Ερυθρες
Σακελλάρης από Ερυθρες
1 μήνας πριν

Και ποιος σας είπε ότι έχει παραληφθεί ο περιφερειακός από το δήμο; Ουδείς τον έχει παραλάβει από την εποχή του Αρκουδιάρη Νομάρχη.

ΓΚΙΟΚΑΣ
ΓΚΙΟΚΑΣ
1 μήνας πριν

Συμφωνώ απόλυτα με την τοποθέτηση. Επίσης να επισημάνουμε την αδυναμία και ανεπάρκεια των τοπικών αρχών να βάλουν τάξη στην παράνομη στάθμευση, επί του κεντρικού δρόμου. Αυτό αποτρέπει πολλούς επισκέπτες να επισκεφθούν και να τονώσουν την τοπική αγορά. Ώς γεγονός για αυτή την άθλια κατάσταση θα αναφέρω και ένα γεγονός που ουδείς έχει σχολιάσει. Την διακοπή διέλευσης του υπεραστικού λεωφορείου ΚΟΡΙΝΘΟΣ -ΘΕΣ/ΝΙΚΗ που περνούσε αδιάλειπτά τα τελευταία πολλά χρόνια. Η αιτιολογία όταν επικοινώνησα δεν μπορεί να περάσει λόγω στενότητας του δρόμου και καθυστερεί το δρομολόγιο .

Back to top button
2
0
Πάρτε μέρος στη συζήτηση!x