Σταθμός "Μανιάτικα"

Συνεχίζονται και σήμερα Δευτέρα 19/9 τα δοκιμαστικά δρομολόγια της Γραμμής 3 και για το λόγο αυτό έκλεισε το τμήμα από την Αγία Μαρίνα μέχρι και τη Νίκαια. Οι εργασίες είναι πυρετώδεις για τις τελευταίες πινελιές, ώστε να είναι όλα έτοιμα για τα εγκαίνια της Γραμμής που θα περιλαμβάνει πια και τους σταθμούς Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο.

Ενδιαφέρον έχουν όμως και τα χρώματα που έχουν επιλεγεί από την Αττικό Μετρό για να ντυθούν οι τρεις νέοι σταθμοί που θα παραδοθούν. Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο έχουν ο κάθε ένας και μια ιδιαίτερη εικόνα και αρχιτεκτονική διάθεση.

Δείτε βίντεο του ΑΠΕ:

Σύμφωνα με το ypodomes.gr, στον σταθμό ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ επικρατεί το κίτρινο χρώμα στην αποβάθρα δίνοντας μια ζωντάνια στο σταθμό. Οι κυρτές επιφάνειες που βλέπουμε στις αποβάθρες με το ζωντανό κίτρινο χρώμα δίνουν μια διαφορετική αίσθηση στην παραμονή του επιβάτη.

Στον σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑΣ έχουμε μια διαφορετική αντίληψη του σταθμού. Ο χώρος έκδοσης εισιτηρίων είναι πολύ μεγάλος και άνετος ενώ λειτουργεί και ως υπόγεια διάβαση από και προς το λιμάνι του Πειραιά. Στην πραγματικότητα είναι ένα ένας φαρδύς παραλληλόγραμμος χώρος που σε οδηγεί από δύο διαφορετικές εισόδους/εξόδους στο σταθμό.

Η αποβάθρα του σταθμού είναι επιβλητική για δύο λόγους. Ο πρώτος είναι η επιλογή στις κολώνες να έχουν κωνικό σχήμα σε χρώμα γκρι σκούρο και όχι το κλασικό καμπύλο ανοξείδωτο. Είναι το σήμα κατατεθέν του σταθμού καθώς αποτελεί μια καινοτομία που δεν την συναντάμε σε κανένα άλλο σταθμό. Εδώ επικρατούν τα πιο σκούρα χρώματα, το γκρι σκούρο, το κόκκινο και το μεταλλικό.

Ο σταθμός ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ είναι ιδιαίτερος και κυριαρχεί το μπλε χρώμα αλλά και ένα εντυπωσιακό φωτιστικό στην περιοχή της έκδοσης εισιτηρίων. Στο φωτιστικό αποτυπώνεται το πολεοδομικό σχέδιο της πόλης του Πειραιά, εύρημα ιδιαίτερα εντυπωσιακό. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η αρχιτεκτονική του χώρου καθώς σου δίνεται η εντύπωση ότι βρίσκεσαι σε υδάτινο στοιχείο με την οροφή να είναι σταδιακά κυματιστή.

Η αποβάθρα πάλι σε μπλε αποχρώσεις αποκαλύπτει έναν ιδιαίτερο σταθμό καθώς κατά τα 2/3 έχει την κλασική μορφή των σταθμών Μετρό της Αθήνας με ψηλές κολώνες με κάλυψη από ανοξείδωτο. Το υπόλοιπο 1/3 είναι με χαμηλο καμπυλωτό τοίχο. Αυτό συμβαίνει λόγω της κατασκευής του σταθμού που σε ένα μέρος του υλοποιήθηκε με υπόγεια κατασκευή (cover and cut). Και εδώ κυριαρχεί το μπλε στοιχείο που είναι εμφανές σε πολλά σημεία της αποβάθρας.

Συρρίκνωση του χρόνου των διαδρομών

Το σημαντικότερο στοιχείο της επέκτασης της γραμμής 3 μέχρι το κέντρο του Πειραιά είναι πως θα αλλάξει τελείως τα κυκλοφοριακά δεδομένα της περιοχής. Η άρρηκτη σύνδεση του Πειραιά με τις περιοχές της Νίκαιας, του Κορυδαλλού, του Κερατσινίου, θα αλλάξει τις συνήθειες των επιβατών.

Σήμερα απαιτούνται έως και 40 λεπτά, πολλές φορές σε πυκνή κίνηση για να μπορέσουν οι επιβάτες να φτάσουν από τις περιοχές αυτές στον Πειραιά. Με την λειτουργία της επέκτασης η πρόσβαση στο λιμάνι και το κέντρο θα είναι υπόθεση 4-5 λεπτών.

Από τη λειτουργία εκτιμάται πως η πόλη του Πειραιά και το γύρω οδικό δίκτυο θα ανακουφιστεί σημαντικά τόσο από τη μείωση των οχημάτων όσο και από την προβλεπόμενη μείωση λεωφορειακών γραμμών που θα σταματήσουν την διαμπερή κίνηση μέχρι τον Πειραιά.

Όπως έγινε και σε άλλες περιπτώσεις πολλές γραμμές θα γίνουν τοπικές και τροφοδοτικές προς τον κοντινότερο σταθμό. Τα αποτελέσματα στην κυκλοφορία του Πειραιά αναμένεται να γίνουν αντιληπτά σταδιακά με την σταδιακή μετάβαση των επιβατών από τα ι.χ. και τα λεωφορεία, στο Μετρό.

Η πρόσβαση προς το Δημαρχείο, την αγορά, το Πασαλιμάνι, τα Δικαστήρια αλλά και άλλα σημεία του κέντρου δεν θα απέχει πάνω από 5 λεπτά με τα πόδια από τους σταθμούς ΠΕΙΡΑΙΑΣ και ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ.

Παράλληλα η διαδρομή Πειραιάς-Αεροδρόμιο θα γίνεται πλέον απευθείας σε λιγότερο από μια ώρα. Βέβαια θα πρέπει να πούμε ότι υπάρχει και ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος που κάνει το δρομολόγιο στο αεροδρόμιο εδώ και αρκετά χρόνια.

Τα εγκαίνια της επέκτασης της γραμμής 3 με τους σταθμούς ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ, εκτιμάται ότι θα γίνουν σε λίγες ημέρες, είτε στα τέλη του μήνα, είτε στις αρχές Οκτωβρίου. Το έργο κατασκευάζει η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM.