Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά μένουν εκτός του μεγάλου προγράμματος της αναβάθμισης των φρεγατών κλάσης Ύδρα
Το ΚΥΣΕΑ της 1ης Μαΐου δεν πήρε οριστικές αποφάσεις, όπως άλλωστε αναμενόταν, για τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών MEKO 200 του Πολεμικού Ναυτικού. Ωστόσο οι πληροφορίες του αμυντικού Τύπου συγκλίνουν ότι το μέχρι τώρα φαβορί της ανάληψης του προγράμματος, τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, βγαίνει εκτός διεκδίκησης του έργου, προϋπολογισμού περίπου 800 εκατ. ευρώ.
Ως προς το πρόγραμμα Εκσυγχρονισμού Μέσης Ζωής (ΕΜΖ) το ΚΥΣΕΑ εξέτασε την διάσταση του ναυπηγείου με το οποίο θα συνεργαστεί η κοινοπραξία των TKMS και Thales. Η πρώτη αποτελεί κύριο ανάδοχο για την εκτέλεση του συνόλου των ηλεκτρολογικών και μηχανολογικών εργασιών επί των φρεγατών ενώ η δεύτερη την εγκατάσταση και ολοκλήρωση των νέων ηλεκτρονικών συστημάτων στο νέο τακτικό σύστημα των φρεγατών.
Η κυβέρνηση δεν ασχολήθηκε καν με την περίπτωση των ναυπηγείων Ελευσίνας του Ομίλου ONEX ενώ αποκλείστηκαν και τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά της NAFS. Η κυβέρνηση πρόκρινε την εκτέλεση των εργασιών στα Ναυπηγεία Σαλαμίνας με διευθύνοντα σύμβουλο τον Γεώργιο Κόρο.
Τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας εμπλέκονται ήδη στην κατασκευή προεξοπλισμένων μπλοκ φρεγατών FDI, βάσει συμφωνίας με την γαλλική Naval Group. Κατασκευάζονται συγκεκριμένα 5 διαφορετικά μπλοκ της φρεγάτας (μεταφέρονται στη Λοριάν της Γαλλίας όπου γίνεται η ναυπήγηση) και βάσει συμβάσεως η ελληνική εταιρεία έχει αναλάβει να παραδώσει στην Naval Group μπλοκ για συνολικώς έξι φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού και του Γαλλικού Ναυτικού.
Η αναβάθμιση των φρεγατών MEKO 200 είναι ένα πρόγραμμα που συζητιέται εδώ και μία 15ετία, αλλά η οικονομική κρίση το έφερε πολύ πίσω και μάλιστα ακόμη δεν έχει κατασταλάξει οριστικά παρά τον χαρακτήρα του επείγοντος που έχει για τον Στόλο. Αυτό θα γίνει σε επόμενο ΚΥΣΕΑ. Μέχρι τώρα ο Σκαραμαγκάς ήταν το αδιαφιλονίκητο φαβορί για να αναλάβει το έργο, καθώς άλλωστε πάντοτε εκεί εκτελούνται οι εργασίες συντήρησης των πλοίων, ακόμη και την περίοδο που το Ναυπηγείο είχε κλείσει και το Πολεμικό Ναυτικό τις διαχειριζόταν μόνο του, διατηρώντας σε υπηρεσία μέρος του προσωπικού του Ναυπηγείου με δικά του έξοδα. Φαίνεται όμως ότι η NAFS του Γιώργου Προκοπίου χάνει το τρένο της αναβάθμισης από τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας, που εκτελούν με επάρκεια τη σύμβαση με την Naval Group για τις νέες φρεγάτες FDI του Πολεμικού Ναυτικού. Ο Σκαραμαγκάς χρειάζεται περισσότερο χρόνο και χρήμα για να επανέλεθει σε καλή κατάσταση.