Στόχος 20.000 θέσεις εργασίας για συναρμολόγηση κινεζικών προϊόντων στο Θριάσιο

Το σχέδιο για τη δημιουργία μεγάλου κέντρου logistics στο Θριάσιο συζητιέται χρόνια, χωρίς ουσιαστική πρόοδο. Ωστόσο η δυναμική που αναπτύσσει το λιμάνι του Πειραιά μετά την άφιξη της COSCO αναπόφευκτα αναζωπυρώνει το ενδιαφέρον, με την παράλληλη ανάγκη για ανάπτυξη επιχειρήσεων τελικής συναρμολόγησης κινεζικών προϊόντων, τα απευθύνονται στις ευρωπαϊκές αγορές με πύλη την Ελλάδα. Κομβικό ρόλο έχει η ιδιοκτησία του ΟΣΕ και της ΓΑΙΑΟΣΕ στον Ασπρόπυργο, έκτασης περίπου 2.000 στρ., για την ανάπτυξη της οποίας σε κέντρο logistics ο Οργανισμός βρίσκεται σε αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή!
 
Όπως αναφέρει σε ρεπορτάζ του tovima.gr ο κ. Αθανάσιος Σχίζας, διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ, «Στη στρατηγική μας, το Θριάσιο είναι η «ναυαρχίδα». Άλλο εμπορευματικό κέντρο τέτοιου μεγέθους δεν μπορεί να έχει η χώρα».  Η ενεργοποίηση, λοιπόν, του «δρόμου του μεταξιού» από τους Κινέζους, για την προώθηση των προϊόντων τους στην Ευρώπη, δημιουργεί προοπτικές. 

Η παραχώρηση των 588 στρεμμάτων της ΓΑΙΑΟΣΕ στο Θριάσιο, που φαίνεται πως μπαίνει σε πορεία ολοκλήρωσης, θα σημάνει την έναρξη μιας επένδυσης που αναμένεται να ξεπεράσει τα 250 εκατ. ευρώ σε βάθος 10ετίας. Η έκταση παρέχει δυνατότητα δόμησης περίπου 240.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων. Παράλληλα, στο τέλος της χρονιάς αναμένεται να βρίσκονται στη διάθεση του ΟΣΕ τα αποτελέσματα των μελετών που θα δώσουν τις γενικές κατευθύνσεις για την ολοκλήρωση και αξιοποίηση του υπόλοιπου τμήματος του Θριάσιου, έκτασης 1.450 στρεμμάτων, που αποτελεί ιδιοκτησία του. Προίκα της έκτασης, όπου έχουν γίνει έργα αξίας περίπου 300 εκατ. ευρώ, αποτελούν οι αποθήκες Κ1 και Κ2 και η σιδηροδρομική υποδομή που συνδέει το Θριάσιο με το εμπορευματικό λιμάνι του Πειραιά, η οποία διέρχεται από το Χαϊδάρι, ανάμεσα στο Δαφνί και τον Σκαραμαγκά. 

Το εμπορικό τρένο Ν. Ικόνιο – Ασπρόπυργος διέρχεται από τη γέφυρα πάνω από τη Λ. Αθηνών, στο ύψος του Δαφνίου.

Η υλοποίηση των έργων με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση δεν επιτρέπει την παραχώρηση της έκτασης, οπότε η λύση της σύμπραξης ιδιωτικού και δημόσιου τομέα φαντάζει ιδανική. Ουσιαστικά ο ΟΣΕ αναζητεί έναν στρατηγικό επενδυτή,  που θα έχει την τεχνογνωσία να τρέξει ένα τέτοιου μεγέθους διαμετακομιστικό κέντρο.
 
Όπως τονίζει, μιλώντας στο «Βήμα», ο Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, καθηγητής Παραγωγής – Μεταφορών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, «στο Θριάσιο πρέπει να δημιουργηθούν περί τις 20.000 θέσεις εργασίας στη συναρμολόγηση προϊόντων, διαφορετικά θα μιλάμε για αποτυχία».