Έργο για τη διευκόλυνση των πεζών σε ένα από τα πιο καίρια σημεία του Χαϊδαρίου πραγματοποιείται αυτές τις μέρες, χωρίς ωστόσο να παίρνει την έκταση και τη μορφή που απαιτείται, ώστε να μπορεί να πει κανείς ότι μπαίνουν -επιτέλους- οι βάσεις για τη δημιουργία άνετων πεζοδιαδρόμων προς τον σταθμό Μετρό που εξυπηρετεί κάθε μέρα χιλιάδες συμπολίτες, την Αγία Μαρίνα. Παρόλα αυτά, η αποκατάσταση του πεζοδρομίου δεν στερείται αξίας για την καθημερινότητα των πολιτών, μια και μέχρι τώρα δύσκολα μπορούσε να το περπατήσει κανείς εκεί.

Ουσιαστικά πρόκειται για βελτίωση – πλακόστρωση του υπάρχοντος πεζοδρομίου και όχι διαπλάτυνσή του, όπως εδώ και χρόνια έχει εξαγγείλει ο Δήμος για την οδό Πλαταιών. Η προηγούμενη δημοτική αρχή που είχε φέρει στο Δημοτικό Συμβούλιο μια πιο φιλόδοξη παρέμβαση δεν την υλοποίησε ποτέ, ενώ η σημερινή, που την είχε ψηφίσει, αρκείται σε μία μικρότερης εμβέλειας. Το “Χαϊδάρι Σήμερα” ζήτησε περισσότερα στοιχεία από τον αντιδήμαρχο Τεχνικής Υπηρεσίας, Βασίλη Καρατζαφέρη, καθώς και από τον πρώην δήμαρχο, Μιχάλη Σελέκο.

Πριν τους δώσουμε τον λόγο, πρέπει να τονίσουμε ότι πάρα πολλοί Χαϊδαριώτες πηγαίνουν κάθε μέρα με τα πόδια στην Αγία Μαρίνα και “περνάνε των παθών τους τον τάραχο”, διότι στην Αστυθέα δεν υπάρχει πουθενά βατό πεζοδρόμιο. Αν λοιπόν υλοποιούνταν μια καταλυτική παρέμβαση στο τελευταίο κομμάτι της Πλαταιών, όπου συγκλίνουν όλοι οι δρόμοι προς Μετρό, θα μπορούσε να αποτελέσει μια καλή αρχή για να επεκταθεί η διαπλάτυνση πεζοδρομίων (ή και πεζοδρομήσεις) προς την οδό Κολοκοτρώνη (εδώ υπάρχει και δημοτικό σχολείο και η Στέγη Πολιτισμού), τη Συνταγματάρχου Γιαννούλη κοκ.

Β. Καρατζαφέρης: Αναβάθμιση της περιοχής

Ο Βασίλη Καρατζαφέρη, μας είπε ότι με το πέρας των έργων θα προκύψει μία πλήρης αναβάθμιση της περιοχής. Κατά πρώτον, θα αρθούν εμπόδια στην βάδιση των πεζών, σε μια απόσταση περίπου 400 μέτρα πριν από τον σταθμό, με την απομάκρυνση των κορμών πέντε κομμένων δέντρων και των ριζών τους, που εξέχουν, αποτελώντας εμπόδια. Όλο αυτό το κομμάτι πλακοστρώνεται. Στα σημεία του πεζοδρομίου όπου υπάρχουν ρίζες υφιστάμενων δέντρων, θα γίνει ανύψωση, ενώ όπου το πεζοδρόμιο είναι στενό θα γίνει διαπλάτυνση προς το παρτέρι. Τις προηγούμενες ημέρες τα τεχνικά συνεργεία διαμόρφωσαν μια ράμπα ΑΜΕΑ, σε σημείο κοντά στην οδό Κολοκοτρώνη.

Σύμφωνα με τον κ. Καρατζαφέρη, θα γίνει και αναβάθμιση του δημοτικού φωτισμού και η υπηρεσία Πρασίνου θα προχωρήσει στις απαραίτητες εργασίες για τον ευπρεπισμό του μικρού ελεύθερου χώρου, που λέγεται και πλατεία Σπυρουνάκου.

Το κόστος του έργου θα είναι λιγότερο από 5.000 ευρώ και υλοποιείται από συνεργεία της Αυτεπιστασίας του Δήμου. Να σημειωθεί πως για τα έργα της Αυτεπιστασίας δεν απαιτείται μελέτη και προϋπολογισμός.

«Ήταν μια προεκλογική μας δέσμευση που υλοποιούμε, γιατί το συγκεκριμένο σημείο αποτελεί μία από τις εισόδους της πόλης. Ο Δήμος μας έχει μπει σε κανονική λειτουργία μετά από πολλά χρόνια απραξίας και τα αυτονόητα για τους δημότες γίνονται πράξη. Η προσβασιμότητα για τα ΑΜΕΑ, η ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών στα πεζοδρόμια είναι αναφαίρετο δικαίωμα όλων. Βέβαια οι ανάγκες των πεζοδρομίων της πόλης είναι τεράστιες, επειδή για χρόνια το Χαϊδάρι ήταν παρατημένο. Θαύματα δεν γίνονται από τη μία μέρα στην άλλη, αλλά με συνεχή δουλειά θα γίνει ανθρώπινο και θα φτάσει στο επίπεδο που θέλουμε», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Καρατζαφέρης.

«Ήταν περίεργη η απόφαση που πήραμε πριν από τρία χρόνια στο  Δημοτικό Συμβούλιο» 

Το «Χαϊδάρι Σήμερα» παρατήρησε πως επί δημαρχίας Σελέκου το Δημοτικό Συμβούλιο της (8 Ιουνίου 2017) είχε εγκρίνει ομόφωνα σχετική απόφαση, για το ίδιο θέμα και μάλιστα με διαπλάτυνση του πεζοδρομίου, ώστε να βελτιωθεί πολύ η προσβασιμότητα στο μετρό. Την είχε ψηφίσει και ο κ. Καρατζαφέρης από τη θέση της αντιπολίτευσης.

Να τι μας απάντησε για αυτό: «Ήταν μια περίεργη απόφαση, αφού δεν παρέπεμπε σε κάποια μελέτη. Η απόφαση έλεγε πως εγκρίνουμε τη διαπλάτυνση κατά 1,5 μέτρο, τη βελτίωση του φωτισμού και την αντικατάσταση πλακόστρωσης. Δεν μπορείς να προχωρήσεις σε διαπλάτυνση προς τα έξω και να καταργήσεις θέσεις  στάθμευσης, χωρίς να υπάρχει μελέτη και προϋπολογισμός.  Εμείς αυτή τη στιγμή κάνουμε διαδικασίες αποκατάστασης πλακοστρώσεων», κατέληξε.

Σελέκος: Υπάρχει μελέτη 

Για το ίδιο θέμα και προς αναζήτηση διευκρινίσεων για όσα είπε ο κ. Καρατζαφέρης για την έλλειψη μελέτης, το «Χαϊδάρι Σήμερα» επικοινώνησε με τον πρώην δήμαρχο, Μιχάλη Σελέκο.

Δηλώνει, λοιπόν, χωρίς περιστροφές πως υπάρχει μελέτη στην Τεχνική Υπηρεσία, την οποία κατάρτισε ο τότε υπάλληλος του Δήμου, αρχιτέκτονας Φραγκίσκος Τράνυ. Προέβλεπε τη διαπλάτυνση του πεζοδρομίου κατά 1,5 μέτρο προς την πλευρά του δρόμου, με σκοπό να γίνει ένας δημιουργικός πεζόδρομος και να δοθεί προς χρήση για την εξυπηρέτηση των πεζών.

Ο κ. Σελέκος χαρακτήρισε τις εργασίες που γίνονται σήμερα ως “πασαλείμματα”, καθώς αλλάζουν απλά κάποιες πλάκες και δεν γίνεται καμία ουσιαστική παρέμβαση. Πρόσθεσε ακόμα πως και σε περίπτωση που η μελέτη «έκανε φτερά», η διοίκηση Ντηνιακού θα μπορούσε, σύμφωνα με τη συγκεκριμένη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, να δώσει εντολή προκειμένου να γίνει μια καινούρια. «Είναι τόσο δύσκολο;», είπε χαρακτηριστικά.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ: Δημιουργία διαδρόμου πεζών προς το Σταθμό «Αγία Μαρίνα» // Βασίλης Καρατζαφέρης: Για άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις στο Χαϊδάρι //