ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Σταϊκούρας και Ταχιάος “θάβουν” τον Τριπλό Κόμβο Σκαραμαγκά

Το χρονοδιάγραμμα των μεγάλων έργων υποδομής της χώρας και οι νέες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, δεν περιλαμβάνουν τον Τριπλό Κόμβο Σκαραμαγκά. Τις τελευταίες μέρες τόσο ο υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας όσο και ο υφυπουργός Νίκος Ταχιάος παρουσίασαν τα σημαντικότερα projects στα δημόσια έργα, αλλά τη λέξη “Σκαραμαγκάς” δεν την ανέφεραν.

Ειδικότερη σημασία έχει η τοποθέτηση του Νίκου Ταχιάου κατά την παρουσίαση του ετήσιου απολογισμού του έργου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, κατά την οποία ιεράρχησε τις νέες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, όσον αφορά το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής, το οποίο μάλιστα χαρακτήρισε ως προτεραιότητα.

Στο πλαίσιο αυτό προανήγγειλε νομοθετική παρέμβαση για τις πρότυπες προτάσεις προκειμένου να προχωρήσουν, με το μικρότερο δυνατό κόστος για το Δημόσιο οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, τόσο προς τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, όσο και στο τμήμα Ελευσίνα – Οινόη. Χαρακτήρισε ως μεγάλη πρόκληση την παράδοση της Αττικής Οδού εντός του πρώτου τριμήνου του 2025, στο νέο παραχωρησιούχο, διευκρινίζοντας ότι στο μεσοδιάστημα θα διασφαλιστεί η λειτουργία υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου.

Είναι δεδομένο λοιπόν ότι ο «χάρτης» των μεγάλων δημοσίων επενδύσεων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το 2024 -τουλάχιστον- δεν περιλαμβάνει το έργο ανάσα για τη Δυτική Αττική. Η μεγαλύτερη βιομηχανική περιοχή της Ελλάδας, όπου προστίθενται τεράστιες μονάδες logistics και η οποία ταυτόχρονα αποτελεί πύλη της Αθήνας και του Πειραιά προς τη Δυτική Ελλάδα, συνεχίζει με οδικές υποδομές της δεκαετίες του 1970, οι οποίες δεν αντέχουν την κίνηση και τα μποτιλιαρίσματα στη Λεωφόρο Αθηνών, τη Λεωφόρο Σχιστού και την Εθνική Οδό είναι καθημερινά.

Από το 2021 το Υπουργείο παρουσίαζε ως επικείμενη τη δημοπράτηση του έργου, το οποίο χαρακτήριζε ως “εθνικής σημασίας”. Επί ημερών Σταϊκούρα και Ταχιάου όμως ξαναμπήκε στο συρτάρι.

Από το 1997 η Δυτική Αθήνα περιμένει. Οι τοπικές κοινωνίες δικαιούνται να αντιδράσουν. Δήμοι και βουλευτές οφείλουν να πάρουν θέση, ειδικά αυτοί του κυβερνώντος κόμματος, ώστε να πιεστεί η ηγεσία του Υπουργείου.

“Έργο εθνικής σημασίας”

Τον Δεκέμβριο του 2021 ο τότε υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, έγραψε στον Προσωπικό του λογαριασμό στο facebook:

Ένα ακόμα σημαντικό οδικό έργο που ήταν βαλτωμένο για χρόνια και το έχει πραγματικά ανάγκη η Δυτική Αττική μπαίνει επιτέλους σε τροχιά υλοποίησης. Η ολοκλήρωση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω και του Κόμβου Σκαραμαγκά αποτελεί την οριστική λύση στο κυκλοφοριακό ζήτημα που αντιμετωπίζει η περιοχή, καθώς θα αποσυμφορηθεί η κίνηση τόσο στη Λεωφόρο Σχιστού και τη Λεωφόρο Αθηνών, όσο και στην Εθνική Οδό.

Το φθινόπωρο του 2021 ο τότε υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, σε γενικότερη συνέντευξή του που μιλούσε για τον σχεδιασμό στις μεταφορές και το κυκλοφοριακό, είχε αναφερθεί και στον Κόμβο Σκαραμαγκά. Όπως τόνιζε, το έργο της Ολοκλήρωσης της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω χαρακτηρίζεται έργο «Εθνικής Σημασίας» και θα γίνουν σημαντικές παρεμβάσεις στην περιοχή για να αποσυμφορηθεί η κίνηση.

Δηλαδή, εξήγησε ο κ. Καραγιάννης «θα ολοκληρώσουμε το έργο της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω, το τελευταίο 1,5 χιλιόμετρο, γιατί κάποια στιγμή ο δρόμος σταματάει στη μέση του πουθενά. Επιπλέον, θα κατασκευάσουμε τον ανισόπεδο κόμβο στον Σκαραμαγκά, που δεν υπάρχει και δημιουργεί ένα τεράστιο μποτιλιάρισμα σε εκείνη την περιοχή, θα κατασκευάσουμε τον ανισόπεδο κόμβο στην περιοχή των Ναυπηγείων και θα αναβαθμίσουμε τον ανισόπεδο κόμβο στο Σχιστού. Επίσης θα αναβαθμίσουμε και την Εθνική Οδού Αθηνών – Κορίνθου στην ευρύτερη περιοχή».

Τότε παρουσιάστηκε σαν μεγάλος στόχος να προκηρυχθεί το έργο μέχρι τα τέλη του 2022 ή αρχές του 2023. Οι πληροφορίες ανέφεραν όχι είχε προγραμματιστεί η πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου για να συμβάλει στη ολοκλήρωση της ωρίμανσης του έργου μέχρι την σύνταξη των τευχών δημοπράτησης. Οι ίδιες πληροφορίες από το Υπουργείο διαβεβαίωναν ότι είχαν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες απαλλοτρίωσης ενώ προχώρησε και η επικαιροποίηση των περιβαλλοντικών όρων. Η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου όμως εξαφάνισε το έργο από το προσκήνιο.

Παρόμοια Άρθρα

Εγγραφή
Notify of
guest
0 Comments
Παλαιότερα
Νεότερα Δημοφιλέστερα
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα σχόλια
Back to top button
0
Πάρτε μέρος στη συζήτηση!x