“Ωριμάζει” η υποθαλάσσια σύνδεση Σαλαμίνας

Η υποθαλάσσια σύνδεση της Σαλαμίνας με το Πέραμα είναι έργο που συζητιέται εδώ και πολλά χρόνια. Από εικοσαετίας σχεδόν σε θεωρητικό επίπεδο και εδώ και μια πενταετία σε πιο πρακτικό. Όλα δείχνουν ότι πλησιάζουμε στη δημοπράτησή του.

Το οδικό έργο που θα εξυπηρετεί εκατομμύρια διελεύσεις ετησίως «ωριμάζει» σταδιακά από το 2014. Αφορά στην δημιουργία μιας υποθαλλάσιας σήραγγας διέλευσης οχημάτων, με την οποία θα επιταχυνθεί η σύνδεση μεταξύ του νησιού του Αργοσαρωνικού και της ενδοχώρας. Είναι και από τα πρώτα που εντάχθηκαν στο “πακέτο Γιουνκέρ”. 

Οικονομικό ενδιαφέρον

 

Η σύνδεση του Περάματος με τα Παλούκια γίνεται σήμερα με φερυμπότ. Υπολογίζεται ότι τη διαδρομή κάνουν ετησίως περί τα 4 εκατ. Ι.Χ. και 11 εκατ. επιβάτες. Το αρχικό σχέδιο περιελάμβανε την κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας μήκους περίπου 1,1 χλμ. Επιπλέον οι εκατέρωθεν προσβάσεις της (συνολικό μήκος έργου περί τα 3 χλμ.) από τον ανισόπεδο κόμβο Περάματος μέχρι τoν κόμβο Παλουκίων. Ενδεχομένως και των παρακάμψεων των πόλεων Περάματος και Σαλαμίνας, μήκους περίπου 14,5 χλμ.

Αυτή είναι η υποθαλάσσια σύνδεση Σαλαμίνας

Η σήραγγα θα ξεκινά από την περιοχή του Περάματος κοντά στην περιοχή του κολυμβητηρίου. Θα καταλήγει στη Σαλαμίνα ανάμεσα από το νησάκι του Αγίου Γεωργίου και την είσοδο του Ναυστάθμου (δεξιά από τα φέρυ). Για να υπάρξει καλύτερη διοχέτευση των οχημάτων θα διαπλατυνθεί ο υπάρχων άξονας Παλούκια – Σαλαμίνα.
Το έργο έχει καθυστερήσει, διότι προκρίθηκε η διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου (όπως είχε συμβεί και με τα έργα των μεγάλων οδικών αξόνων που ολοκληρώθηκαν στο τέλος του 2017), βάσει της οποίας οι ενδιαφερόμενοι υποβάλλουν προτάσεις υλοποίησης, σε συνεργασία με τους εμπλεκόμενους φορείς και την τοπική αυτοδιοίκηση.
Αυτή η διαδικασία οδήγησε στην απόφαση της εκπόνησης Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η οποία και οδεύει προς ολοκλήρωση σε λίγες εβδομάδες. Μόλις αυτό συμβεί, θα πρέπει να εγκριθεί από την Περιφέρεια και το Υπουργείο Υποδομών κι εν συνεχεία να οριστεί ημερομηνία υποβολής των δεσμευτικών οικονομικών προσφορών, από τις οποίες θα προκύψει ο ανάδοχος του έργου.
Εκτιμάται ότι είναι εφικτή η έναρξη των εργασιών πιθανώς κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020.