Προκηρύχθηκε ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής – Πού θα γίνουν οι σταθμοί
Στο πρόγραμμα επεκτάσεων του Προαστιακού της Αθήνας εντάσσεται η νέα προαστιακή σαιδηροδρομική γραμμής Δυτικής Αττικής, για την οποία προκηρύχθηκε διαγωνισμός από την ΟΣΕ Α.Ε. Πρόκειται για το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο που έχει δημοπρατήσει ο ΟΣΕ εδώ και δύο δεκαετίες.
Το έργο “πατάει” στην παλιά γραμμή του ΟΣΕ στην περιοχή και αφορά την αναβάθμισή της σε Προαστιακό Σιδηρόδρομο Δυτικής Αττικής. Το κόστος του έργου είναι 132,61 εκατ. ευρώ (ποσό με ΦΠΑ). Η δημοπράτηση έχει προγραμματιστεί για τις 24 Ιανουαρίου 2023 και στις 26 του μήνα θα αποσφραγιστούν οι προσφορές.
Θα κατασκευαστεί νέα γραμμή μήκους 36 χλμ. στο Θριάσιο, από τα Άνω Λιόσια μέχρι τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Μεγάρων, εξυπηρετώντας τις περιοχές Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Λουτρόπυργου, καθώς και Νερακίου, Νέας Περάμου και Μεγάρων. Οι νέοι σιδηροδρομικοί σταθμοί είναι οι: ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπροπύργου, Βαμβακιάς, Ελευσίνας, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργου, Νέας Περάμου, Μέγαρα (ως προαίρεση).
Εφόσον το έργο υπογραφεί εντός του 2023 θα μπορεί να ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του 2026. Η χρηματοδότηση του έργου προέρχεται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Αποτελεί το μοναδικό αμιγώς κατασκευαστικό σιδηροδρομικό έργο που έχει ενταχθεί στο Ταμείο.
Με αυτό το έργο ο Προαστιακός της Αθήνας θα αποκτήσει ακόμα μια γραμμή που θα εξυπηρετεί τα δυτικά προάστια της πόλης, την βιομηχανική περιοχή Ασπροπύργου-Ελευσίνας αλλά και την Δυτική Αττική μέχρι τα Μέγαρα. Συνολικά θα είναι η 4η γραμμή του Προαστιακού Σιδηροδρόμου (Χαλκίδα-Αθήνα, Πειραιάς-Κιάτο, Πειραιάς – Αεροδρομίο και Άνω Λιόσια-Μέγαρα).
Το αντικείμενο του έργου
Το έργο αφορά στην ανακαίνιση της επιδομής της Σ.Γ. με νέα υλικά και πιστοποίησή της στις αρχές Διαλειτουργικότητας και περιλαμβάνει εγκατάσταση συστήματος εναέριας γραμμής επαφής τύπου τρόλεϋ 25kV/50 Hz, εγκατάσταση συστήματος σηματοδότησης με ETCS L1 με τηλεδιοίκηση και πληροφοριακά συστήματα σταθμών, συστήματα τηλεπικοινωνιών και Η/Μ εγκαταστάσεις στους σταθμούς και στάσεις του έργου (ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπρόπυργος, Ελευσίνα, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπουργος, Νέα Πέραμος, Μέγαρα (ΣΓΥΤ) και Παλαιός Σ.Σ. Μεγάρων).
Επίσης στο έργο περιλαμβάνονται εργασίες αντικατάστασης μικρών και μεγάλων τεχνικών γραμμής, υδραυλικά έργα σε όλο το μήκος, αποκαταστάσεις και ενισχύσεις τεχνικών γραμμής καθώς και εργασίες κατασκευής αποβαθρών.
Στον προϋπολογισμό του έργου περιλαμβάνεται και ο κλάδος γραμμής προς τον παλαιό σταθμό Μεγάρων, η κατασκευή του οποίου αποτελεί δικαίωμα προαίρεσης που ενεργοποιείται με την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για το εν λόγω τμήμα.
………………………………………………………………………………….
Θα μπορούσε να συνδυαστεί μια γραμμή Μετρό κατά μήκος της Λ. Αθηνών με τον νέο Προαστιακό του Θριάσιου; Διάβασε περισσότερα εδώ:
το Χαϊδάρι πληρώνει τις επιλογές των τελευταίων 3-4 δημάρχων που είχε ΔΥΣΤΥΧΩΣ