ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πώς δημιουργείται ένα premium brand: Από την Ελευσίνα και τα Δερβενοχώρια στη Galeries Lafayette

Η οικογένεια Μουρίκη και κυρίως τα αδέλφια Παναγιώτης και Μαρία με το μέλι Μouriki Greek Premium Honey ξεπέρασε τα σύνορα της χώρας και ταξιδεύει σε πολλές χώρες του κόσμου. Έφτασε μάλιστα να πωλείται στην Ελληνική γωνία των Galeries Lafayette (Γκαλερί Λαφαγιέτ) στο Παρίσι.  Το success story των Ελλήνων μελισσοκόμων πήγασε από τον “τόπο του μυστηρίου της Ελευσίνας” που αναδύει ξεχωριστές μυρωδιές και μια ιδιαίτερη φιλοσοφία.

Πηγή: newmoney / ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΙΧΑΗΛΑΡΗΣ

Τα δύο αδέλφια συνδύασαν τις δυνάμεις και τις γνώσεις τους με μεράκι και κατάφεραν τη μικρή μελισσοκομική εταιρεία του πατέρα τους στα Δερβενοχώρια και στην Ελευσίνα να τη μετατρέψουν σε ένα διεθνές brand για premium μέλι που μπαίνει στα καλύτερα καταστήματα στην Ελλάδα αλλά και σε πολλές χώρες στον κόσμο.

Για τον 38χρονο Παναγιώτη όλα ξεκίνησαν από μικρή ηλικία μαθαίνοντας την τέχνη της μελισσοκομίας από τον πατέρα του που ξεκίνησε την δεκαετία το 1960, ως ο μικρότερος της οικογένειας ο οποίος αποφάσισε να ακολουθήσει τον ίδιο δρόμο.

«Από μικρό παιδάκι μου άρεσε η όλη η διαδικασία που πηγαίναμε στα βουνά, πηγαίναμε στην επαρχία, σε χωριά. Είχαμε εκεί τους φίλους τους μελισσοκόμους και άκουγα κι εγώ ιστορίες. Με γοήτευσε όλος αυτός ο κόσμος. Ήταν δεδομένο για μένα όταν ενηλικιώθηκα, ότι θα ασχοληθώ με αυτό. Έτσι αύξησα τον αριθμό των μελισσιών και σιγά σιγά κάναμε μια αρκετά μεγάλη μονάδα με βάση τα Δερβενοχώρια» θα πει μιλώντας στο newmoney.gr για το πως ξεκίνησαν όλα.

Πώς δημιουργείται ένα premium brand: Από την Ελευσίνα και τα Δερβενοχώρια στη Galeries Lafayette 3
Μouriki Greek Premium Honey

Λίγο πριν αλλά και κατά τη διάρκεια των δύσκολων χρόνων της κρίσης η οικογένεια επένδυσε στη μελισσοκομεία. Χωρίς δανεισμούς ότι έσοδα υπήρχαν τα επένδυαν ξανά στα μελίσσια. Έκαναν καινούργια μελίσσια, αποθήκη, αγοράσανε οχήματα και ότι χρειάζονταν για να διευκολυνθούν οι μελισσοκομικές εργασίες.

«Αυτό που μας έλειπε όμως ήταν η εξωστρέφεια. Και όταν λέμε εξωστρέφεια, δεν εννοούμε μόνο το να βγάλουμε το μέλι στο εξωτερικό» θα πει ο Παναγιώτης και θα συμπληρώσει: «Δίναμε τα μέλια μας μέχρι τότε σε χονδρική τιμή και χάναμε την υπεραξία που είχε το προϊόν μας καθώς το εμπορευόμασταν χύμα. Παραγάγαμε το προϊόν, το διώχναμε από την αποθήκη μας χωρίς ονοματεπώνυμο».

Πώς δημιουργείται ένα premium brand: Από την Ελευσίνα και τα Δερβενοχώρια στη Galeries Lafayette 5
Μouriki Greek Premium Honey

Επένδυση στη συσκευασία και την καινοτομία

Τη νέα πνοή όμως στην οικογενειακή επιχείρηση την έφερε η αδελφή του Μαρία όταν το 2020 αποφάσισε να βοηθήσει στον επιχειρηματικό τομέα μετά την απόφαση να καθετοποιήσουν την παραγωγή.

Αποφάσισαν τότε να κάνουν κάτι διαφορετικό, μια συσκευασία η οποία να είναι πρωτοποριακή ώστε να ξεχωρίσουν. Και έτσι επένδυσαν στη συσκευασία, στην καινοτομία και ταυτόχρονα να αποκτήσουν ξεχωριστή προσωπικότητα.

Αυτό που διευκρινίζει ο Παναγιώτης είναι ότι «δεν αλλάξαμε τη βασική μας αρχή, ότι μπαίνοντας στην αγορά θα κάνουμε πίσω στο θέμα της ποιότητας. Γιατί, και το καλύτερο μπουκαλάκι να πάρεις αν το προϊόν δεν είναι καλό θα το καταλάβουν».

Πώς δημιουργείται ένα premium brand: Από την Ελευσίνα και τα Δερβενοχώρια στη Galeries Lafayette 7
Μouriki Greek Premium Honey

Σιγά σιγά συμμετέχοντας σε εκθέσεις και προωθώντας το προϊόν στα μαγαζιά άρχισε να έρχεται η αναγνωρισιμότητα.

Και το επόμενο βήμα ήταν η είσοδος στα καλλυντικά με βάση το μέλι παράγοντας μια σειρά με συστατικό το φυσικό μελισοκέρι, τη γύρη, την πρόπολη. Προϊόντα πιστοποιημένα και ελεγμένα. Κεραλιφές που είναι ένα φυσικό φάρμακο, φυτικά σαπούνια, σαπούνια ελαιολάδου, φυτικές κρέμες με μαστίχα Χίου, αρωματικά κεριά.

Όπως θα πουν άλλωστε τα δύο αδέλφια τα πράγματα δεν είναι εύκολα ειδικά τα τελευταία χρόνια. Τα αυξημένα κόστη από τα υλικά συσκευασίας, οι τροφές για τα μελίσσια, το πετρέλαιο, τα μεροκάματα που έχουν ανέβει και ταυτόχρονα να θέλεις να πουλήσεις το προϊόν σου στην σωστή τιμή. Και μαζί με όλα αυτά έχουν να αντιμετωπίσουν καταστάσεις όπως οι παράνομες ελληνοποιήσεις, το μεγαλύτερο ίσως πλήγμα για ελληνικό μέλι.

Πώς δημιουργείται ένα premium brand: Από την Ελευσίνα και τα Δερβενοχώρια στη Galeries Lafayette 9
Μouriki Greek Premium Honey

Οι δυσκολίες και το ταξίδι της νομαδικής ζωής

Η οικογένεια ουσιαστικά ασκεί νομαδική μελισσοκομία. Αυτό σημαίνει ότι πηγαίνουν τα μελίσσια από Θάσο, στην Καλαμάτα, στην Κεντρική Ελλάδα, στην Γκιώνα για έλατο, στον Παρνασό για Βανίλια και γενικότερα σε πολλά μέρη και σε διαφορετικές περιοχές για να πετύχουν διαφορετικές ποιότητες μελιού.

Αναφερόμενος στις δυσκολίες του επαγγέλματος, ο Παναγιώτης είπε: «Είσαι οδηγός, μπογιατζής, τεχνίτης και κυρίως γεωπόνος να καταλαβαίνεις τη φύση που πας τις μέλισσες να τρυγήσουν, να καταλαβαίνεις τις καιρικές συνθήκες. Δεν είσαι μόνο μελισσοκόμος».

Πώς δημιουργείται ένα premium brand: Από την Ελευσίνα και τα Δερβενοχώρια στη Galeries Lafayette 11
Μouriki Greek Premium Honey

Δυστυχώς σύμμαχος του μελισσοκόμου δεν είναι πια το κλίμα, καθώς η αλλαγή έχει προκαλέσει σοβαρά προβλήματα. Χαρακτηριστικό είναί ότι σαν χώρα έχουμε χάσει τη μεγαλύτερη ποσότητα μελιού που είναι το πεύκο στην Ελλάδα.

«Χάθηκε η μισή Εύβοια. Χάθηκε η μισή Χαλκιδική, η Ρόδος και κυρίως η Αττική, ενώ συνεχή είναι τα προβλήματα με τα δασαρχεία που δεν επιτρέπουν μελισσοκομία σε καμμένες περιοχές, αλλά όταν βγουν τα λουλούδια πως θα γονιμοποιηθούν αν δεν πάνε μέλισσες να τρυγήσουν» είπε ο Παναγιώτης Μουρίκης.

Πώς δημιουργείται ένα premium brand: Από την Ελευσίνα και τα Δερβενοχώρια στη Galeries Lafayette 13
Μouriki Greek Premium Honey

Η Galeries Lafayette και το ελληνικό μέλι

Σημείο σταθμός για τα προϊόντα της επιχείρησης είναι η είσοδος στο ιστορικό πολυκατάστημα του Παρισιού Galeries Lafayette. Το «ταξίδι» στον γαλλικό παράδεισο του luxury shopping ξεκίνησε πριν δύο χρόνια από έκθεση στο Παρίσι όπου πέρασαν οι υπεύθυνοι του πολυκαταστήματος και έτσι έγινε η πρώτη επαφή.

«Περάσανε εννιά μήνες όπου έστελνα προϊόντα και είχαμε συνεχή επικοινωνία για να μου πουν ότι τελικά ενδιαφέρονται για το μέλι» είπε η Μ. Μουρίκη που έχει αναλάβει τις επαφές της επιχείρησης και τις εξαγωγές. Μάλιστα για να μπει το μέλι στο κατάστημα έγινε απαραίτητα ποιοτικός έλεγχος.

«Δεν σημαίνει ότι κάνεις μεγάλες πωλήσεις στο συγκεκριμένο κατάστημα. Σημασία έχει όμως ότι αποκτάς παγκόσμια αναγνωρισιμότητα, μου έχουν πει ξένοι “σας είδαμε εκεί”, μετράει δείχνει ότι είσαι σε ένα άλλο επίπεδο με premium μέλι» επισήμανε η Μ. Μουρίκη για να συμπληρώσει ότι πλέον σαν προϊόν έχουν παρουσία στους καλύτερους τουριστικούς προορισμούς στην Ελλάδα, στα καλύτερα delicatessen.

Πώς δημιουργείται ένα premium brand: Από την Ελευσίνα και τα Δερβενοχώρια στη Galeries Lafayette 15
Μouriki Greek Premium Honey

Όσον αφορά το εξωτερικό το «Μέλι Μουρίκη» έχει φτάσει πλέον μέχρι τη Νότια Κορέα. «Για να μπορέσεις να στείλεις μέλι εκεί θέλεις ειδική άδεια εξειδικευμένου εξαγωγέα, που μας πήρε τρεις μήνες για να την βγάλουμε. Εμείς αυτό το παλεύουμε με πολλές χώρες», είπε η Μ. Μουρίκη.

Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά, «πάμε με πιο αργά βήματα γιατί έχουμε τέτοια φιλοσοφία. Κάναμε το μαγαζί στη περιοχή της Ελευσίνας δίπλα στον αρχαιολογικό χώρο να δείξουμε ότι αυτή η πόλη παράγει δεν είναι μόνο βιομηχανική περιοχή παρόλο που δεν βοηθάει κανένας. Είμαστε πρεσβευτές της Ελευσίνας».

Πώς δημιουργείται ένα premium brand: Από την Ελευσίνα και τα Δερβενοχώρια στη Galeries Lafayette 17
Μouriki Greek Premium Honey

Όταν την ρωτήσαμε τι είναι αυτό που κάνει τα προϊόντα τους να ξεχωρίζουν η Μ. Μουρίκη είπε: «Το Α και το Ω είναι να λες στον άλλο την αλήθεια γιατί δεν είναι μόνο οι πωλήσεις. Τα ξέρω τα κόλπα αλλά δεν είναι το ονειρό μου να κάνω μεγάλες πωλήσεις και να βγάλω πολλά λεφτά. Έχουμε φτιάξει μια ομάδα στην παραγωγή. Δεν έχουμε μπει σε κανένα πρόγραμμα ΕΣΠΑ. Έχουμε στηριχτεί 100% σε δικά μας κεφάλαια και ότι έχουμε βγάλει το επανεπενδύουμε. Δεν έχω λογική έμπορα».

Παρόμοια Άρθρα

Εγγραφή
Notify of
guest
0 Comments
Παλαιότερα
Νεότερα Δημοφιλέστερα
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα σχόλια
Back to top button
0
Πάρτε μέρος στη συζήτηση!x