ΘΕΜΑΙΣΤΟΡΙΑ

Σαν πλοίο που ναυάγησε… – Το εφοπλιστικό όνειρο του Σταμάτη Κόκοτα σκουριάζει στην Παραλία Ασπροπύργου

“Σαν πλοίο που ναυάγησε…” τραγουδούσε κάποτε ο Σταμάτης Κόκοτας και σίγουρα δεν είχε φανταστεί ότι οι συγκεκριμένοι στίχοι της Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου που θα αποθέωνε με τη φωνή του θα ήταν προφητικοί για το ναυάγιο του δικού του πλοίου στον Σαρωνικό.

Όλα άρχισαν με τη φιλία του δημοφιλή τραγουδιστή με τον μεγιστάνα Αριστοτέλη Ωνάση. Λέγεται πως η στενή του σχέση με τον Έλληνα μύθο των ναυτιλιακών του κόλλησε και το μικρόβιο με τα καράβια και τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις. Έτσι, με ένα «όνειρο τρελό» μπήκε στο χώρο της ναυτιλίας ο Σταμάτης Κόκοτας.

Το πρώτο και το μοναδικό εμπορικό πλοίο που απέκτησε ο Σταμάτης Κόκοτας στην μικρή σταδιοδρομία του ως πλοιοκτήτης είναι το STACOCO, ένα πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου. Ονομαζόταν “Μαρία Π.” και μετονομάστηκε με τα αρχικά του ονόματος και του επιθέτου του τραγουδιστή στα Αγγλικά. Αγοράστηκε από τον τραγουδιστή το 1977.

Έναν χρόνο μετά την αγορά του το πλοίο «κόλλησε» στον Ασπρόπυργο. Ενώ ήταν φορτωμένο με τόνους τσιμέντου, έμπασε νερά. Το αποτέλεσμα ήταν το τσιμέντο να μετατραπεί σε πέτρα και να μην μπορεί πλέον να μετακινηθεί. Το πλοίο εκτός από τσιμέντο είχε και καύσιμα και άλλα υλικά, πράγμα που το καθιστούσε οικολογικό κίνδυνο. Η απομάκρυνσή ωστόσο αποδείχθηκε εξαιρετικά δύσκολη και δαπανηρή υπόθεση και παραμένει στο ίδιο σημείο για πάνω 40 χρόνια.

Ο Σταμάτης Κόκοτας άρχισε να συχνάζει στην ταβέρνα Λελέκια, στην Παραλία Ασπροπύργου, «και να κοιτάει με τις ώρες το ημιβυθισμένο τότε βαπόρι του και να αναπολεί τη χαμένη ευκαιρία να γίνει μεγαλοεφοπλιστής»…

Ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας μάλιστα επέβαλε πρόστιμο στον καλλιτέχνη, αλλά αργότερα ανακλήθηκε η απόφαση.

Ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας προχώρησε στην εκποίηση του βαποριού του Σταμάτη Κόκοτα και το απέκτησε το “Ελληνικό Κέντρο Καταδύσεων” του δύτη Κώστα Νιζάμη. Ο Νιζάμης φιλοδοξεί να βυθίσει το «Sta Coco» ανοιχτά της Σαλαμίνας και να φτιάξει ένα καταδυτικό πάρκο και καταδυτικό κέντρο.

Ο Νιζάμης πιστεύει ότι η κατασκευή του πλοίου παρουσιάζει μοναδικά ναυπηγικά χαρακτηριστικά, όπως το γεγονός ότι είναι καρφωτό (πριτσινωτό). Η καλή και μοναδική ναυπηγική του εικόνα, σε συνδυασμό με την πάρα πολύ καλή κατάσταση και ποιότητα των ελασμάτων του, το καθιστά ξεχωριστό στο είδος του. Σε περίπτωση που προχωρήσει η πρόταση, το σκάφος θα επικαθήσει στον βυθό με τεχνητή – χειρουργική βύθιση.

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button