ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Ολική μεταμόρφωση στο παράκτιο μέτωπο της Ελευσίνας – Πού μεταφέρεται το λιμάνι

Διαχρονικό αίτημα είναι να δοθεί το παράκτιο μέτωπο της Ελευσίνας στην τοπική κοινωνία και να υπάρχει επαφή της πόλης με τη θάλασσα. Μια τέτοια διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη αυτή την ώρα με ένα νέο μάστερ πλαν, που βασικά αποσκοπεί στην αναβάθμιση των υπηρεσιών του λιμανιού.

Υποβλήθηκε από τους μελετητές και εγκρίθηκε καταρχήν από το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ το νέο μάστερ πλαν του Λιμένα Ελευσίνας, το οποίο εναρμονίζεται πλήρως με το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Δήμου Ελευσίνας και αλλάζει ριζικά την εικόνα του παράκτιου μετώπου της περιοχής.

Προβλέπεται ο εκσυγχρονισμός του Λιμένα Ελευσίνας και η ανάπτυξη του παραθαλάσσιου μετώπου, που προσφέρει στην πόλη την περίφημη «έξοδο στη θάλασσα» ικανοποιώντας ένα πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας.

Νέο μάστερ πλαν για το παράκτιο μέτωπο της Ελευσίνας
Το νέο μάστερ πλαν για το παράκτιο μέτωπο της Ελευσίνας.

Από τα  πλέον σημαντικά σημεία του μάστερ πλαν για το το παράκτιο μέτωπο της Ελευσίνας είναι:

  • Μετεγκατάσταση του υφιστάμενου κεντρικού εμπορικού λιμένα Ελευσίνας σε νέα θέση (Βλύχα) και η σύνδεση του με το σιδηροδρομικό και το κεντρικό οδικό δίκτυο, με σκοπό την περαιτέρω ανάπτυξη και μετεξέλιξη του σε ένα σύγχρονο εμπορικό λιμάνι (bulk & general cargo terminal) με σύγχρονες υποδομές.
  • Αξιοποίηση του σημερινού κεντρικού εμπορικού λιμένα για ήπιες χρήσεις όπως είναι ελλιμενισμός τουριστικών σκαφών, ημερόπλοιων και σκαφών αναψυχής, ενώ προβλέπονται και χώροι εστίασης, εκδηλώσεων και αναψυχής, στα πρότυπα της διεθνούς πρακτικής για την αξιοποίηση παλαιών εμπορικών λιμένων.
  • Τουριστική ανάπτυξη της παράκτιας περιοχής, η οποία διατηρεί τον λιμενικό της χαρακτήρα με ένα πολυχρηστικό και καλαίσθητο παραθαλάσσιο μέτωπο μέσω του οποίου η πόλη αποκτά πρόσβαση στην θάλασσα.

Το Σχέδιο του μάστερ πλαν για το το παράκτιο μέτωπο της Ελευσίνας που αναρτήθηκε πρόκειται να τεθεί υπόψη όλων των εμπλεκομένων φορέων, δημοτικών αρχών κ.ά σε ενημερωτική Ημερίδα που θα διοργανωθεί από τον Ο.Λ.Ε. ΑΕ, με στόχο την συλλογή απόψεων από όλους τους συναρμόδιους φορείς προκειμένου να ακολουθήσει η παρουσίαση και η υποβολή του για γνωμοδότηση στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) στην οποία συμμετέχουν εκπρόσωποι των αρμόδιων Υπουργείων.

Από την πλευρά του το ΤΑΙΠΕΔ ως Αρχή Σχεδιασμού Λιμένων θα συμμετάσχει ενεργά σε όλη την διαδικασία έγκρισης του μάστερ πλαν για το παράκτιο μέτωπο της Ελευσίνας και στον συντονισμό της διαβούλευσης επί της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ), τον καθορισμό χρήσεων γης και όρων δόμησης, καθώς και στην προετοιμασία του εγκριτικού Προεδρικού Διατάγματος, όπως προβλέπει η νομοθεσία.

Διαβάστε και αυτό: Κόλπος της Ελευσίνας: Η “νεκρά θάλασσα” ξαναγεννιέται – Ο καθηγητής Μ. Σκούλλος ζητάει να πάψει η μονοκαλλιέργεια της βιομηχανίας

Παράκτιο μέτωπο της Ελευσίνας, μια ιστορία υποβάθμισης

Ολική μεταμόρφωση στο παράκτιο μέτωπο της Ελευσίνας - Πού μεταφέρεται το λιμάνι 4

Ο Δήμος Ελευσίνας δεν εξουσιάζει ούτε ένα τετραγωνικό μέτρο της παράκτιας ζώνης στην επικράτειά του! Όλη η ακτογραμμή αποτελεί Χερσαία Ζώνη Λιμένα μαζί με ολόκληρη την οδό Κανελλοπούλου, το γήπεδο του Καλυμπακίου μέχρι και την «μικρή  περιοχή» προς πλευρά της οδού Χαρ. Τρικούπη, ακόμα και ο διαμορφωμένος χώρος μπροστά από το Παλαιό Ελαιουργείο, όπου διεξάγονται τα Αισχύλεια και στο μέλλον θα ανεγερθεί το νέο Αρχαιολογικό Μουσείο της πόλης. Το παραλιακό πάρκο, ο «Φονιάς», το αναψυκτήριο, η παραλιακή πλατεία, το πρώην Αναψυκτήριο IRIS που έγινε παρανάλωμα πριν μερικά χρόνια, παραμένουν ασυντήρητα, απεριποίητα, καταθλιπτικά, χωρίς ούτε καν την  εκπόνηση μιας μελέτης συνολικής ανάπλασής τους. Μακροχρόνια σύμβαση δεσμεύει ακόμα και τον προβλήτα της πρώην Αμερικάνικης Βάσης.”

… “Τρεις ενεργές συμβάσεις του ΟΛΕ για την απομάκρυνση 8 ναυαγίων και 3 επικίνδυνων και επιβλαβών πλοίων λαμβάνουν συνεχείς χρονικές παρατάσεις και δεν έχουν ολοκληρωθεί,  με αποτέλεσμα 33 μικρά και μεγάλα ναυάγια να σαπίζουν στον βυθό του Κόλπου, ενώ τα 21 επικίνδυνα και επιβλαβή σαπιοκάραβα παραμένουν έχοντας απομακρυνθεί μόνο δύο! Τέλος, στον αριθμό 35 – ρεκόρ της τελευταίας εξαετίας – έφτασαν τα παροπλισμένα στα δύο Καραβοστάσια του Κόλπου.”

Αυτά σημείωνε δημοσίευμα της ιστοσελίδας ecoeleusis.org για το παράκτιο μέτωπο της Ελευσίνας τον Οκτώβριο του 2020 για το περιβαλλοντικό και κοινωνικό έγκλημα στην περιοχή. Δείτε ολόκληρο το άρθρο: “Παράκτιο μέτωπο: Έχουν τα κότσια;“.

Κόλπος της Ελευσίνας
Κόλπος της Ελευσίνας. Κάποια πράγματα, μπορούν να αλλάξουν!

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button