Νέο σταθμό Υπεραστικών Λεωφορείων θα αποκτήσει η Αθήνα ο οποίος δεν θα θυμίζει σε τίποτα αυτό της Λεωφόρου Κηφισού ή της Λιοσίων σύμφωνα τουλάχιστον με τις φωτογραφίες από τις μακέτες που είδαν το φως της δημοσιότητας.

Σύμφωνα με τα σχέδια από το νέο σταθμό αναμένεται να εξυπηρετούνται περί τις 35.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ θα υπάρχουν 70 θέσεις στάθμευσης λεωφορείων γραμμής κι άλλες 23 για διεθνείς προορισμούς. Οι εμπορικές χρήσεις θα εκτείνονται σε 16.000 τ.μ., ενώ έχει προβλεφθεί ακόμη και ξενοδοχείο. Επιπλέον αναμένεται να λυθεί κι ένα πρόβλημα που ταλαιπωρούσε χρόνια τους επιβάτες των υπεραστικών αφού θα υπάρχει πλέον ειδικός χώρος στάθμευσης για ταξί και για αστικές συγκοινωνίες.

Σύμφωνα με τα σχέδια, τα ΚΤΕΛ θα βρίσκονται στο επίπεδο και από πάνω οι διάφορες ψυχαγωγικές και άλλες εγκαταστάσεις, ενώ από κάτω θα είναι το Μετρό. Η υπόγεια διάβαση έχει ήδη κατασκευαστεί.

Ο νέος σταθμός αναμένεται να κοστίσει περί τα 90 εκατ. ευρώ και η κατασκευή του πιθανόν να είναι αποτέλεσμα συγχρηματοδότησης από την ΕτΕΠ και το «πακέτο Γιούνκερ», από δανεισμό των ΚΤΕΛ, κι από την κοινοπραξία εταιρειών που θα αναλάβουν την κατασκευή του. Η κατασκευή του ωστόσο κρίνεται απαραίτητη αφού οι δύο υπάρχοντες σταθμοί ΚΤΕΛ της πρωτεύουσας, έχουν ξεπεράσει τη χωρητικότητά τους, επιπλέον με την δημιουργία του στη συγκεκριμένη τοποθεσία αναμένεται να αποσυμφορηθούν οι κεντρικές οδικές αρτηρίες της Αθήνας.

Ο διαγωνισμός για το νέο σταθμό υπεραστικών λεωφορείων που θα κατασκευαστεί πάνω από το αμαξοστάσιο του Μετρό στον Ελαιώνα, θα βγει στον αέρα εντός του 2017 ενώ η ολοκλήρωσή του δεν αναμένεται πριν από το 2020.

Oι ετήσιες δαπάνες συντήρησης και λειτουργίας θα αγγίζουν τα 3,2 εκατ. ευρώ, ενώ τα ετήσια έσοδα αναμένεται να φτάνουν τα 16 εκατ. ευρώ. Όσο για τα μισθώματα εμπορικών χρήσεων θα κυμαίνονται από 2,8 έως 4,9 εκατ. ευρώ. Έσοδα αναμένονται κι από τον χώρο στάθμευσης αναμένονται γύρω στα 0,4 εκατ. ευρώ ετησίως.
Πηγή: e-dimosio