ΘΕΜΑΥΠΟΔΟΜΕΣ

Μεγάλη ανάπλαση στην Παλαιά Εθνική Οδό, από Ελευσίνα έως Μέγαρα – Αλλάζει η εικόνα της περιοχής

Η Παλαιά Εθνική Οδός Αθηνών Κορίνθου διατηρεί την ίδια εικόνα με αυτήν που είχε σχεδιαστεί πριν από πολλές δεκαετίες και ως εκ τούτου, παρόλο που εξυπηρετεί πόλεις και μεγάλες επιχειρήσεις, δεν ανταποκρίνεται με κανένα τρόπο στα σημερινά κριτήρια ασφαλείας και άνεσης.

Ωστόσο βρισκόμαστε κοντά στην έναρξη του έργου «Βελτίωση – Εκσυγχρονισμός και Αναβάθμιση Ασφάλειας και Σήμανσης της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών – Κορίνθου από Ελευσίνα έως Μέγαρα», συνολικού μήκους περίπου 12,4 χλμ. Φορέας του έργου είναι η ΝΕΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΤΤΙΚΗ Α.Ε. Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση έως τις 18/4/2024.

Δρόμος 80 ετών

Η παλαιά εθνική οδός Αθηνών Κορίνθου κατασκευάστηκε πριν το 1945 και έκτοτε η σήμανση και ο εξοπλισμός ασφαλείας έχουν επιδεχθεί επιμέρους βελτιώσεις, προσθήκες και παρεμβάσεις, ενώ τα γεωμετρικά της χαρακτηριστικά και οι τυπικές διατομές, δεν έχουν εκσυγχρονιστεί.

Επιπλέον, στα εντός των αστικών περιοχών τμήματά της, η οδός καλείται να εξυπηρετήσει τις παρόδιες ιδιοκτησίες, την κυκλοφορία των πεζών, τη στάση επί της οδού και άλλες λειτουργίες για τις οποίες δεν είναι εξοπλισμένη ενώ τα όρια των παρόδιων ιδιοκτησιών, κολώνες, δέντρα που έχουν αναπτυχθεί άναρχα, τοίχοι και εμπόδια ασκούν ιδιαίτερη πίεση και περιορισμό του εύρους της οδού.

Όλα αυτά, σε συνδυασμό με την επιβάρυνση της κυκλοφορίας της οδού λόγω της αστικοποίησης των παρόδιων περιοχών Νεράκι, Λουτρόπυργος και Νέα Πέραμος, και την επιλογή της από μεγάλο αριθμό οδηγών μεταξύ Μεγάρων – Ελευσίνας για την αποφυγή των διοδίων, δημιουργούν θέματα ασφάλειας και λειτουργικής εξυπηρέτησης, οδηγώντας σε πληθώρα ατυχημάτων.

Επομένως, η ανάγκη εκσυγχρονισμού της οδού, η αναβάθμιση της ασφάλειας και ασφάλισης, η εφαρμογή των κατάλληλων τυπικών αστικών και υπεραστικών διατομών, η μελέτη της αποστράγγισης και αποχέτευσης ομβρίων που θα συμβάλλει σημαντικά στην αντιπλημμυρική προστασία των όμορων περιοχών, καθώς τα δίκτυα αυτά δεν είναι ολοκληρωμένα, η μελέτη φωτισμού και κάθε στοιχείου που απαιτείται σύμφωνα με τις σύγχρονες προδιαγραφές αποτελούν άξονες υψίστης προτεραιότητας για την Περιφέρεια Αττικής.

Το προφίλ του έργου

Η παρέμβαση αφορά στην υλοποίηση έργων, για την βελτίωση και την αναβάθμιση, κατά τμήματα της υφιστάμενης οδού. Τα έργα αφορούν στη βελτίωση του πλάτους της οδού στα υπεραστικά τμήματά της. Παράλληλα, αλλάζει ριζικά και η εικόνα της περιοχής.

Αφετηρία αποτελεί ο κόμβος Ευταξία της ΠΕΟΑΚ αμέσως μετά τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, εν συνεχεία διατρέχει στην παραλιακή ζώνη τις περιοχές Λουτρόπυργος και Νεράκι, διασχίζει την Νέα Πέραμο όπου και μετονομάζεται σε 28ης Οκτωβρίου και καταλήγει στο νότιο άκρο της πόλης των Μεγάρων στην Ολυμπία οδό.

Η οδός προσαρμόζεται κατά το δυνατό στην υφιστάμενη κατάσταση οποία αποτελείται από ενιαίο οδόστρωμα με μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση.

Σε γενικές γραμμές εφαρμόζεται τυπική διατομή μιας λωρίδας κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους 3 ή 3,50μ, συμπεριλαμβανομένης λωρίδας καθοδήγησης 0,25μ, με έρεισμα ελάχιστου πλάτους 1,50μ. αριστερά της οδού και έρεισμα σταθερού πλάτους 1,50μ. και τάφρο σταθερού πλάτους 1,66μ. στα δεξιά.

Η μηκοτομή της χάραξης για το σύνολο της οδού διαμορφώνεται προσεγγίζοντας όσο το δυνατό περισσότερο τη μηκοτομή της υφιστάμενης οδού.

Επιπλέον έχει ληφθεί μέριμνα με κατάλληλη σήμανση να αρθεί η επικινδυνότητα στα δυσχερή τμήματα. Θα γίνει πλήρη ανακατασκευή του οδοστρώματος.

Μεγάλη ανάπλαση στην Παλαιά Εθνική Οδό, από Ελευσίνα έως Μέγαρα - Αλλάζει η εικόνα της περιοχής 3

Αναλυτικότερα, το αντικείμενο του  Έργου, περιλαμβάνει τα ακόλουθα:

  1. Ανακατασκευή/ διεύρυνση των πεζοδρομίων κατά μήκος της ΠΕΟΑΚ.
  2. Αστική ανάπλαση από το σημεό «Φόρος» μέχρι την Ολυμπία Οδό
  3. Τοποθέτηση οδεύσεων τυφλών και κατασκευή ραμπών στις απολήξεις των ΟΤ., καθώς και στις θέσεις που προβλέπονται διαβάσεις πεζών.
  4. Ανακατασκευή του οδοστρώματος στο τμήμα που διευρύνονται τα πεζοδρόμια και τροποποιούνται οι χώροι στάσεις των λεωφορείων
  5. Υδραυλικά έργα για την απορροή των ομβρίων υδάτων.
  6. Νέες φυτεύσεις και ανάδειξη των υφιστάμενων.
  7. Αντικατάσταση των φωτιστικών σε όλο το μήκος της ανάπλασης.
  8. Προμήθεια και τοποθέτηση νέου αστικού εξοπλισμού (καθιστικά και καλάθια απορριμμάτων, κάδοι απορριμμάτων, στέγαστρα λεωφορείων, στέγαστρα καθημένων).
  9. Οριζόντια σήμανση: α) συνεχής διαγράμμιση στις οριογραμμές της οδού και β) εγκάρσια διαγράμμιση στις προβλεπόμενες από τη μελέτη διαβάσεις πεζών.
  10. Κατακόρυφη σήμανση που αφορά στη σήμανση των διαβάσεων πεζών, στη μείωση του ορίου ταχύτητας επί της ΠΕΟΑΚ
  11. Αποξηλώσεις εμποδίων επί του πεζοδρομίου
  12. Κατεδάφιση και ανακατασκευή σε νέα θέση τοιχίου περίφραξης στρατοπέδου Σχολής Πυροβολικού
Μεγάλη ανάπλαση στην Παλαιά Εθνική Οδό, από Ελευσίνα έως Μέγαρα - Αλλάζει η εικόνα της περιοχής 5

Οι παρεμβάσεις που προβλέπονται από την μελέτη, είναι οι παρακάτω:

  • Οριοθέτηση οδού
  • Διαπλάτυνση των πεζοδρομίων
  • Οριοθέτηση θέσεων στάθμευσης
  • Χώρος κίνησης πεζών
  • Σήμανση
  • Αστικός φωτισμός
  • Δημιουργία χώρων πρασίνου
  • Τοποθέτηση καθιστικών (παγκάκια)
  • Δημιουργία παρτεριών και επικάλυψη με υδατοπερατό δάπεδο
  • Κάδοι απορριμμάτων με ή χωρίς στέγαστρα
  • Πεζοδιαβάσεις
  • Διαγραμμίσεις πεζοδιαβάσεων
  • Υποδομή ασφαλούς προσπέλασης για όλους τους χρήστες – οδηγοί τυφλών
  • Διαμόρφωση διάβασης πεζών με ράμπα
  • Χώροι στάσης λεωφορείων
  • Διαμόρφωση ζώνης έμπροσθεν στρατοπέδου

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button