Ο Λεωνίδας Χρυσομάλης κάνει ένα νέο κύκλο εμφανίσεων στις “Άγριες Μέλισσες” σαν δικηγόρος της Δρόσως και της Ασημίνας. Δεν θα πούμε πόσο καλός είναι στο ρόλο του, γιατί η δική μας γνώμη είναι προκατειλημμένη, μια και αποτελεί συνεργάτη μας στο “Χαϊδάρι Σήμερα” εδώ και πολλά χρόνια. Θα αφήσουμε να μιλήσει στην Κωνσταντίνα Γαρνέλη και το TV24, που τον ρώτησε για τον ρόλο του, προσπάθησε να βγάλει νέα για την εξέλιξη της υπόθεσης και έμαθε μυστικά της ζωής του.

Συνέντευξη

“Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΑΔΕΛΦΕΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΟΙΝΗ ΑΓΩΓΗ”

Ο Λεωνίδας Χρυσομάλης ανήκει στους καλλιτέχνες που προσηλώνονται σε κάθε νέο πεδίο που ανοίγεται μπροστά τους, διατηρώντας τη φλόγα της δημιουργίας. Γι’ αυτό και δηλώνει αντίθετος με την αλαζονεία του σταρ σύστεμ που δεν έχει καμία σχέση με το χώρο του θεάτρου. Στις «Αγριες Μέλισσες» τον απολαμβάνουμε στο ρόλο του Κίμωνα Παπαστεργίου, του δικηγόρου της Δρόσως που θα αναλάβει και την υπόθεση της Ασημίνας στο θέμα της διεκδίκησης του μικρού Σέργιου.

Μπήκατε στις “Αγριες μέλισσες” με έναν κομβικό ρόλο που θα δρομολογήσει εξελίξεις, εκείνον του Κίμωνα Παπαστεργίου, δικηγόρου της Δρόσως.

«Ηταν και δικηγόρος του Λάμπρου στο διαζύγιό του με τη Θεοδοσία και τώρα έχει αναλάβει την υπόθεση της μικρότερης αδελφής των Σταμίρηδων στη διαμάχη που έχει με την Ασημίνα για το παιδί. Ο Κίμωνας από την πλευρά του τοποθετεί έναν καθρέφτη απέναντι στα γεγονότα και προσπαθεί να δώσει μια νομική συμβουλή η οποία θα είναι κοινωνικά συμβατή και κοντινή σε ό,τι πιο υγιές και δίκαιο υπάρχει για την πελάτισσά του. Η στάση που θα κρατήσει οδηγεί τις πρωταγωνίστριες σε μια διαφορετική συνεννόηση ώστε να λύσουν τα θέματα που τις απασχολούν».

Ο ήρωάς σας λειτουργεί με συνείδηση ή με ευσυνειδησία;

«Νομίζω ότι είναι ένα κράμα. Λειτουργεί με τη συνείδηση του επαγγελματία για να προστατεύσει την πελάτισσά του και με την ευσυνειδησία να βρει στο πλαίσιο του νόμου την καλύτερη δυνατή λύση. Αυτή η προσέγγιση μπορεί να φέρει τις αδελφές πιο κοντά. Η πρότασή του είναι να κάνουν κοινή αγωγή. Μάλιστα η σχέση τους θα αρχίσει να… ξεπαγώνει».

Οπότε η Ασημίνα θα συνεργαστεί για την επιμέλεια του Σέργιου με τη Δρόσω;

«Θεωρώ ότι τελικά θα συμβεί αλλά είναι μια διαδικασία που δεν θα γίνει ομαλά. Δεν ξεπερνιούνται εύκολα τόσο δύσκολες καταστάσεις. Θα βασανιστούν από τις τύψεις τους, η κάθε μία για διαφορετικό λόγο και η συνείδησή τους θα τις ταλαιπωρήσει μέχρι να φτάσουν να ενεργήσουν μαζί».

Ο Παπαστεργίου θα είναι ο από κοινού δικηγόρος τους;

«Ναι, τον καλούν στο σπίτι για να αναλάβει την υπόθεση της Ασημίνας καθώς ο Νικηφόρος της έχει κάνει ασφαλιστικά μέτρα. Οπότε λογικά θα συνεχίσουν μαζί».

Θα γίνει η δίκη για την επιμέλεια;

«Δεν έχω ιδέα».

Πώς θα αντιμετωπίσει ο δικηγόρος τις κατηγορίες για τη Δρόσω σχετικά με τον πρότερο ανέντιμο βίο;

«Δεν το γνωρίζω, αλλά αν συνέβαινε κάτι τέτοιο στην πραγματικότητα, ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθο βαλέτω. Είμαστε μια κοινωνία βαθιά υποκριτική και δείχνουμε τον άλλον με το δάχτυλο ξεχνώντας τι έχουμε κάνει εμείς. Μένουμε στις φθηνές τηλεδίκες και σε εύκολες κατηγορίες και ψάχνουμε να βρούμε τα εξιλαστήρια θύματα για να απενοχοποιήσουμε τα δικά μας αμαρτήματα και να αισθανθούμε λυτρωμένοι».

Τι πιθανότητες έχουν η Δρόσω και η Ασημίνα να πάρουν το παιδί;

«Αυτό θα το κρίνουν οι σεναριογράφοι».

Βλέπατε τις «Άγριες μέλισσες» μέλισσες και πριν μπείτε στο καστ;

«Φυσικά και νομίζω ότι η επιτυχία της σειράς έγκειται στο γεγονός ότι έχουμε μια ωραία ιστορία, μια συγγραφική ομάδα που βάζει στο στόμα των συναδέλφων ένα εκπληκτικά όμορφο λόγο που αγγίζει τα όρια της λογοτεχνίας, σασπένς, δράση και συναίσθημα τα οποία είναι πολύ όμορφα ζυγισμένα. Επίσης υπάρχει ένα κράμα παλιών και νέων ηθοποιών, που έχουν την καθαρή ματιά της πρώτης ανάσας στην υποκριτική. Το να φτερουγίζει η καρδιά σου όταν παίζεις. Αυτό που αρκετοί ηθοποιοί έχουν χάσει ανεπιστρεπτί και με τους οποίους δεν αισθάνομαι συνάδελφος, καθώς προσπαθώ να διατηρώ μια παιδικότητα και να έχω τη φλόγα της επιθυμίας σε ό,τι κάνω και να ανανεώνω τα εκφραστικά μου μέσα. Το θέμα στη δουλειά μας είναι να μην είσαι προβλέψιμος και να μην παίζεις με μανιέρα».

Υπάρχουν όμως και οι συμπεριφορές αλαζονείας από τους σταρ συναδέλφους σας.

«Η αλήθεια είναι ότι στον χώρο δημιουργούνται τέτοιες καταστάσεις που φτάνουν κάποιους σε σημεία περίεργης συμπεριφοράς με αποτέλεσμα ένας ολόκληρος χώρος, ο οποίος θεωρητικά είναι αγνός, να μολύνεται. Αυτά γίνονται εξαιτίας της έπαρσης ενός σταρ σύστεμ που με βρίσκει κάθετα αντίθετο. Στη δουλειά μου είμαι αντιστάρ. Οταν ένα σύστημα συντηρεί και αναπαράγει συγκεκριμένα μοντέλα θα υπάρξει αδιαφορία, αλαζονεία, βεντετισμοί που οδηγούν τους ανθρώπους σε χαμηλής δόνησης συναισθήματα τα οποία δεν έχουν σχέση με τον χώρο του θεάτρου. Η υποκριτική δεν μας έχει ανάγκη. Είμαστε απλά φορείς της. Είμαι ευτυχής που ασχολούμαι με τρία πράγματα τα οποία είναι ταυτόχρονα και μεγάλες μου αγάπες, με την υποκριτική, τη φυσική, είμαι καθηγητής αυτής της επιστήμης, και τη χειροτεχνία καθώς φτιάχνω κοσμήματα για τη γυναίκα μου».

Οπότε είστε πολυτεχνίτης.

«Εχω ένα εργαστήριο στο κέντρο της Αθήνας που λέγεται “Καλλιτέχνες” και υπάρχει μια ομάδα υποκριτικής υπό την ευθύνη μου και κάνουμε παραστάσεις. Τώρα δουλεύουμε τις “Τρεις αδελφές” και το “Ποιος ανακάλυψε την Αμερική” και περιμένουμε να ανοίξουμε από την καραντίνα για να τις παρουσιάσουμε. Το μότο του εργαστηρίου είναι ότι δεν υπάρχουν όροι. Είναι ένας χώρος έκφρασης που δονείται. Υπάρχει αίσθηση ελευθερίας που είναι στηριγμένη στην αυτοπειθαρχία».

Και παράλληλα είστε καθηγητής. Είναι αλληλένδετη η επιστήμη σας με την υποκριτική;

«Απολύτως καθώς ως καθηγητής καλείσαι να μεταδώσεις τη γνώση και αυτό σε ωθεί στο να χρησιμοποιήσεις όλα τα εκφραστικά σου μέσα για να καταλάβει το παιδί. Αυτό συμβαίνει και με τους θεατές. Καλείσαι να μεταφέρεις το συναίσθημα του ρόλου. Μέσα από τους ήρωές μας ζούμε τις ζωές των άλλων και όλο το κλασικό ρεπερτόριο είναι διαδρομές ζωής. Και να φανταστείτε ότι υπάρχουν επαγγελματίες ηθοποιοί που δεν ξέρουν τις τραγωδίες. Δεν γνωρίζω τα πάντα αλλά αγωνίζομαι πολύ. Δεν διεκδικώ δάφνες, όμως είμαι ένας άνθρωπος που δεν σταματά ποτέ».

………………………….

Δείτε τον Λεωνίδα Χρυσομάλη στην ερευνητική εκπομπή “Δυτικές ιστορίες”: