Μια οδυνηρή εικόνα, αν και αναμενόμενη, αντίκρισαν σήμερα πρωί πρωί οι εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Η πλωτή δεξαμενή Νο 1 έχει πάρει κλίση και βυθίζεται, ενώ ήδη δύο μεγάλοι γερανοί της έχουν πέσει στο βυθό της θάλασσας. Είναι μια καταστροφή που στα δακρυσμένα μάτια κάποιων εργαζόμενων συμβολίζει την απαξίωση και τη βύθιση ολόκληρου του Ναυπηγείου.

Η ζημιά έγινε αντιληπτή σήμερα λίγο μετά τις 7 το πρωί και βρίσκεται ολόκληρη τη μέρα σε εξέλιξη, χωρίς κανένας να μπορεί να κάνει οτιδήποτε. Το γεγονός προκλήθηκε από τον δυνατό αέρα που φυσούσε τη νύχτα, αλλά βασική αιτία είναι ότι η δεξαμενή έχει εγκαταλειφθεί στην τύχη της, λόγω της πολύχρονης απραξίας του Ναυπηγείου. Σύμφωνα με πληροφορίες μας, είναι πλήρως ασυντήρητη, αλλά ασυντήρητα είναι και τα μηχανήματα συντήρησης! Από το 2014 έχει απαγορευτεί στο προσωπικό να την πλησιάζει. Κάποιοι εργαζόμενοι προσπάθησαν το πρωί με κίνδυνο της ζωής τους να τη σώσουν, αλλά χωρίς αποτέλεσμα.

Η δεξαμενή Νο 1 έχει μήκος 220 μ., πλάτος 37 μ. και μπορεί να φιλοξενήσει για επισκευές πλοία έως 80.000 τόννους. Αυτή την ώρα έχει τσακιστεί στη μέση και η πρύμνη της (το τμήμα προς τη θάλασσα) βυθίζεται σταδιακά στο νερό. Οι δύο μεγάλοι γερανοί βάρους 50 τόνων ο καθένας, που βλέπετε στη θέση τους στην πρωινή φωτογραφία (φωτό 2), ήδη έχουν γλιστρήσει στη θάλασσα, σε βάθος 15-17 μέτρων. Η βύθιση της δεξαμενής θεωρείται ναυάγιο και στο Ναυπηγείο βρίσκεται ο Λιμενάρχης Ελευσίνας. Υπάρχει και κίνδυνος θαλάσσιας ρύπανσης.

χαιδαρι σημερα

Η διοίκηση του Ναυπηγείου δεν αναλαμβάνει το κόστος χρηματοδότησης της συντήρησης των δεξαμενών και από το 2102 έχει αμελήσει τελείως τις ευθύνες της για την επιχείρηση, οπότε το Ναυπηγείο στηρίζεται αποκλειστικά στις κατασκευές και επισκευές του Πολεμικού Ναυτικού.  

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, ανάλογα σοβαρά προβλήματα έχει και η δεξαμενή Νο 3. Είναι απολύτως ξεκάθαρο ότι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά αφέθηκαν στην τύχη τους, με ευθύνη της γερμανικής διοίκησης της δεκαετίας του 2000 – 2010, της κατοπινής διοίκησης Σάφα και των ελληνικών κυβερνήσεων. Όπως πολλές φορές έχουμε γράψει, μια πολύτιμη ελληνική βιομηχανία με μεγάλες δυνατότητες (βλέπε κατασκευή υπερσύγχρονων υποβρυχίων με τις δικές της δυνάμεις) και υψηλής ειδίκευσης προσωπικό οδηγήθηκε στην απαξίωση. Εσκεμμένα, υποστηρίζουν κάποιοι εργαζόμενοι.