Ηλεκτρικό ρεύμα: Καταγγελίες οργισμένων καταναλωτών για χάος στις μετρήσεις και τους λογαριασμούς

Καταναλωτές αναφέρουν καθυστερήσεις στις μετρήσεις του ΔΕΔΔΗΕ με αποτέλεσμα να δημιουργείται χάος στους οικιακούς λογαριασμούς που αφορούν το ηλεκτρικό ρεύμα.
Σύμφωνα με το ισχύον πλαίσιο, ο ΔΕΔΔΗΕ οφείλει να μετρά σε μηνιαία βάση αντί του τετραμήνου ώστε να η μην επιβαρύνονται οι λογαριασμοί ηλεκτρικού ρεύματος με συσσώρευση κιλοβατωρών και άρα υπέρογκων ποσών, αλλά και για την αποφυγή ρευματοκλοπών. Ο ΔΕΔΔΗΕ όμως δε φαίνεται να είναι τυπικός σχετικά με αυτό, σύμφωνα με τα όσα δηλώνουν πολίτες.
Περιοχές της Ανατολικής Αττικής εξακολουθούν να μένουν για μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς μέτρηση της κατανάλωσης από την ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε κατά συνέπεια οι λογαριασμοί ηλεκτρικού ρεύματος να έρχονται υπερφουσκωμένοι στα νοικοκυριά
Καθυστερημένες μετρήσεις και μη εκκαθαριστικοί λογαριασμοί στο ηλεκτρικό ρεύμα των κατοικιών
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το Financial Report, καταναλωτές αναφέρουν ότι οι μετρήσεις του ΔΕΔΔΗΕ δεν γίνονται εντός του χρονοδιαγράμματος που αναγράφεται στους λογαριασμούς, δηλαδή η μέτρηση δεν πραγματοποιείται την τελευταία μέρα του μήνα 30 ή 31 όπως ισχύει κανονικά και συνεπώς, οι εταιρίες–πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας δε λαμβάνουν έγκαιρα τις μετρήσεις από το ΔΕΔΔΗΕ ώστε να εκδώσουν εκκαθαριστικό λογαριασμό.
Πηγές από τον ΔΕΔΔΗΕ αναφέρουν όπου υπάρχουν παράπονα, αναθέτουν στα συνεργεία να επαναλαμβάνουν τους ελέγχους στις περιοχές που εντοπίζοναι και επιλύονται τα προβλήματα. Επίσης, ο ΔΕΔΔΗΕ αναφέρει πως καμία εικόνα δεν έχει για τους επιμέρους παρόχους και συνεπώς δε φέρει καμία ευθύνη καθώς υποστηρίζεται ότι οι ενδείξεις στέλνονται απευθείας στους παρόχους, από τους οποίους και εκδίδονται οι λογαριασμοί ηλεκτρικού ρεύματος ρεύματος.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι λογαριασμοί ηλεκτρικού ρεύματος που φτάνουν στα χέρια των καταναλωτών να δείχνουν διαφορετικό διάστημα καταμέτρησης από το μηνιαίο. Για παράδειγμα, αναφέρεται ότι υπήρχαν λογαριασμοί για ηλεκτρικό ρεύμα μη εκκαθαριστικοί για διάστημα 7 ή 10 ημερών λόγω μη καταχώρησης των μετρήσεων από το ΔΕΔΔΗΕ, όπως ανέφεραν οι πάροχοι σαν αιτιολογία σε πελάτη και συνεπώς αναγράφεται διαφορετικός αριθμός κιλοβατώρων από αυτές που καταχωρεί ο καταναλωτής.
Ιδιοκτήτης οικίας σε επαρχιακή πόλη βρήκε ένα σημείωμα στην πόρτα του σπιτιού του από συνεργείο του ΔΕΔΔΗΕ, που ενημέρωνε ότι δεν έγινε μέτρηση στο ρολόι του ρεύματος με την δικαιολογία ότι δεν είχε πρόσβαση στο ρολόι, ενώ το ρολόι ήταν ακριβώς μπροστά του και εάν έκανε τον κόπο θα μπορούσε να καταγράψει τη μέτρηση.

Λογαριασμοί για ηλεκτρικό ρεύμα: Ένας μήνας πίσω
Η κατάσταση αυτή έχει προκαλέσει σύγχυση στους καταναλωτές, καθώς δεν βλέπουν να έρχεται εκκαθαριστικός λογαριασμός ρεύματος τους τελευταίους δυο μήνες. Μετά από επικοινωνία των ιδίων με τους παρόχους τους, αποσαφηνίστηκε ότι οι λογαριασμοί τους θα πηγαίνουν στο εξής κατά ένα μήνα πίσω επιπλέον ώστε να λαμβάνεται η σωστή μέτρηση από το ΔΕΔΔΗΕ. Δηλαδή, στις αρχές Απριλίου θα εκδοθεί ο ορθός λογαριασμός της κατανάλωσης Φεβρουαρίου και όχι του Μαρτίου, όπως συνέβαινε μέχρι προσφάτως.
Το πρόβλημα από ό,τι φαίνεται ωστόσο δεν εντοπίζεται μόνο στον Πειραιά αλλά και στην περιοχή της Ανατολικής Αττικής. Το ζήτημα τέθηκε με Ερώτηση στη Βουλή από τον ΣΥΡΙΖΑ και τον βουλευτή Ανατολικής Αττικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Γιώργο Καραμέρο. Συγκεκριμένα, περιοχές της Ανατολικής Αττικής εξακολουθούν να μένουν για μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς μέτρηση της κατανάλωσης από την ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε κατά συνέπεια ο λογαριασμός ρεύματος να έρχονται υπερφουσκωμένοι στα νοικοκυριά.
Τι αναφέρει ο ΔΕΔΔΗΕ
Κατόπιν επικοινωνίας του Financial Report με τον ΔΕΔΔΗΕ, φάνηκε πως ο ΔΕΔΔΗΕ δεν έχει πλήρη επίγνωση της κατάστασης.

Συγκεκριμένα, πηγές από το ΔΕΔΔΗΕ αναφέρουν όπου υπάρχουν παράπονα, αναθέτουν στα συνεργεία να επαναλαμβάνουν τους ελέγχους στις περιοχές που εντοπίζοναι και επιλύονται τα προβλήματα. Επίσης, ο ΔΕΔΔΗΕ αναφέρει πως καμία εικόνα δεν έχει για τους επιμέρους παρόχους και συνεπώς δε φέρει καμία ευθύνη καθώς υποστηρίζεται ότι οι ενδείξεις στέλνονται απευθείας στους παρόχους.
Σε σχετικό ερώτημα για την περίπτωση που συμβαίνουν λάθη σε μετρήσεις ο ΔΕΔΔΗΕ απάντησε πως οι πολίτες μπορούν να καταχωρίσουν στην σχετική πλατφόρμα τις ενδείξεις τους ή και τηλεφωνικά 800 400 000 και πως αν εκεί υπάρχει διαφορά, λαμβάνεται υπόψιν η μέτρηση του συνεργείου. Ωστόσο, παρατηρείται από μεριάς τους ότι δεν υπάρχουν συχνά τέτοια λάθη, κι όσα υφίστανται διορθώνονται το συντομότερο δυνατό ώστε ο λογαριασμός ρεύματος να αποτυπώνει την ακριβή κατανάλωση.
