Η καρδιά της IKEA θα χτυπάει στον Ασπρόπυργο – Η αναγγελία της εντυπωσιακής επένδυσης

Τα προερχόμενα από την Άπω Ανατολική προϊόντα του κολοσσού της λιανικής κάνουν περίπλοκες διαδρομές για να φτάσουν από την Ασία στις εκθέσεις και τα ράφια των καταστημάτων του, επιβαρύνοντας το τελικό κόστος τους. Όσον αφορά την IKEA, η αγορά της νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής χρειαζόταν απαραιτήτως τον δικό της κόμβο συγκέντρωσης και εν συνεχεία διανομής όλων αυτών των ειδών.
Σαν έδρα επιλέχθηκε το Θριάσιο, όπου έτσι κι αλλιώς αυτή την ώρα συντελείται μια “έκρηξη” στα logistics, για συγκεκριμένους λόγους, καθώς είναι έντονο στο εξωτερικό το ενδιαφέρον για επενδύσεις στη χώρα μας στον κλάδο της διαμετακόμισης και αποθήκευσης,
Στη σειρά, λοιπόν, των ανακοινώσεων μεγάλων επενδυτικών σχεδίων στην περιοχή προστέθηκε η εντυπωσιακή αναγγελία της επένδυσης ύψους 70 εκατ. ευρώ που θα δημιουργήσει Διεθνές Κέντρο Διανομής της IKEA για την Ανατ. Μεσόγειο. Με την υλοποίηση του έργου θα δημιουργηθούν 100 νέες θέσεις εργασίας μόνιμης απασχόλησης, από τις οποίες οι 18 αφορούν υψηλής εξειδίκευσης προσωπικό που θα στελεχώσει τα τμήματα μηχανογράφησης, logistics και τεχνητής νοημοσύνης.
Στελέχη του Ομίλου Fourlis υποστηρίζουν ότι η εν λόγω επένδυση θα σηματοδοτήσει τη μείωση των τιμών των προϊόντων IKEA στη χώρα μας, διότι θα συρρικνωθεί το κόστος μεταφοράς με το οποίο σήμερα βαρύνονται οι εισαγωγές που κάνει ο Όμιλος Fourlis ως master franchisee της IKEA απ’ τα κέντρα διανομής της πολυεθνικής που βρίσκονται σε άλλες χώρες.

Η συγκεκριμένη επένδυση, που εξαγγέλθηκε τον Φεβρουάριο του 2024 μπήκε σε “τροχιά εκκίνησης” με φορέα την EVITENCO Α.Ε. Το έργο αφορά στη δημιουργία νέου κέντρου αποθήκευσης και διανομής εμπορευμάτων για την INTER- IKEA.
Το προφίλ επένδυσης της IKEA
Σύμφωνα με τη ΜΠΕ, το νέο κέντρο logistics πρόκειται να χωροθετηθεί σε γήπεδο συνολικής έκτασης 112.345,20 m2, στην περιοχή Πάτημα – Λάκκο Κατσάρη.
Στις εγκαταστάσεις του νέου κέντρου logistics πρόκειται να αποθηκεύονται τυποποιημένα προϊόντα και αποκλειστικά ξηρό φορτίο χωρίς ψύξη ή κατάψυξη. Ειδικότερα, πρόκειται για οικιακά είδη και οικιακό εξοπλισμό (έπιπλα, ηλεκτρικές συσκευές, είδη φωτισμού και διακόσμησης, υφάσματα κ.α.).
Στη μονάδα εκτός της αποθήκευσης δεν θα πραγματοποιείται άλλου είδους παραγωγική διαδικασία, πλην της αποσυσκευασίας των προϊόντων και του διαχωρισμού τους σε επιμέρους συσκευασίες, καθώς και η ανασυσκευασία τους, με σκοπό να διανέμονται στη συνέχεια στα καταστήματα λιανικής πώλησης.
Οι χώροι που θα διαθέτει η μονάδα θα είναι οι ακόλουθοι:
- Ισόγειο κτίριο αποθήκευσης ξηρού φορτίου – Κτίριο Α΄ (ΚΑ)
- Ισόγειο κτίριο αποθήκευσης ξηρού φορτίου με μεσοπάτωμα όπου θα στεγάζεται ο χώρος γραφείων – Κτίριο Β ΄(ΚΒ)
- Χώροι φορτοεκφόρτωσης
- Χώρος εναπόθεσης container
- Χώρος ελιγμών-αναμονής οχημάτων
- Χώρος επαναφόρτισης περονοφόρων οχημάτων / μπαταριών
- Χώρος στάθμευσης 56 θέσεων για Ι.Χ. εκ των οποίων οι 3 θέσεις προορίζονται για επιβατικά οχήματα ΑΜΕΑ και οι 11 θέσεις προβλέπονται για τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων. Επιπλέον, προβλέπονται και 15 χώροι στάθμευσης μεγάλων οχημάτων.

Στη στέγη του κτιρίου πρόκειται να τοποθετηθεί σύστημα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά ηλιακά συστήματα.
Επιπλέον, περιλαμβάνεται η φύτευση έκτασης περίπου 4.000 m2 με χαμηλή βλάστηση, καλλωπιστικά φυτά και τουλάχιστον 50 δέντρα.
Σημαντική επένδυση

Ο Βασίλης Φουρλής, πρόεδρος του ομίλου Fourlis, κατά τη διάρκεια της συνάντησης με τον πρωθυπουργό δήλωσε: «Μας χαροποιεί ιδιαίτερα που βρισκόμαστε εδώ σε μία τόσο σημαντική ημέρα για εμάς. Ανακοινώνουμε μια πολύ σημαντική επένδυση, τόσο για την Ελλάδα όσο και για τον όμιλό μας. Η Inter IKEA αποφάσισε να επενδύσει σε ένα κέντρο διανομής που θα εξυπηρετεί όλες τις χώρες της ανατολικής Μεσογείου, όπως είναι το Ισραήλ, η Ιορδανία, η Ελλάδα, η Κύπρος φυσικά, και, σε δεύτερο στάδιο, η Αίγυπτος και πιθανώς άλλες χώρες. Περισσότερα από 250.000 κυβικά μέτρα εμπορευμάτων θα εκφορτώνονται στον Πειραιά και στη συνέχεια θα επαναφορτώνονται για διανομή σε όλη την ανατολική Μεσόγειο».
People Positive Plan
Από την πλευρά του ο Andrea Colzani, Category Distribution Manager της Inter IKEA, ανέφερε: «Η απόφαση να έρθουμε σε αυτή την περιοχή ήταν πολύ απλή για εμάς. Όσον αφορά τις παραλαβές από την Άπω Ανατολή και την Ασία, το λιμάνι του Πειραιά θα είναι ο καλύτερος τρόπος για να συντομεύσουμε το χρόνο παράδοσης και επίσης για να μεριμνήσουμε για το σκέλος της βιωσιμότητας. Αυτό είναι μέρος του σχεδίου μας, αυτού που αποκαλούμε “People Positive Plan”, για να φτάσουμε στο σημείο να μειωθεί ο αντίκτυπος των εκπομπών άνθρακα. Όσον αφορά τις αποστολές μας, θα είναι δυνατό να γίνονται παραδόσεις και να εξυπηρετούνται όλες αυτές οι χώρες με πολύ ταχύτερο τρόπο».