ΕΛΛΑΔΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Η “τρύπα του Κούβελα” έγινε Μετρό – Ποιο είναι τώρα το “πιο αρχαίο έργο της χώρας”;

Μετά βαΐων και κλάδων η Θεσσαλονίκη υποδέχεται σήμερα τον μητροπολιτικό υπόγειο σιδηρόδρομό της. Η τελετή έναρξης λειτουργίας θα γίνει στις 12 το μεσημέρι, παρουσία της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και με ομιλία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη. 

Η παράδοση του “αραχνιασμένου έργου”, πέραν της προφανούς σημασίας που έχει για την καθημερινότητα των κατοίκων της συμπρωτεύουσας, λήγει και μια άτυπη διαμάχη για το πιο είναι το πιο παλιό μισοκατασκευασμένο έργο στην Ελλάδα.

Στην αρχή του χρόνου το “Χαϊδάρι Σήμερα” είχε ισχυριστεί ότι το μακροβιότερο ημιτελές δημόσιο γιαπί είναι ο Κόμβος Σκαραμαγκά (βλέπε Ε… όχι και “αρχαιότερο” έργο το Μετρό Θεσσαλονίκης! – Έχουμε νικητή!). Δεν μπορούσαμε να φανταστούμε ότι το άρθρο αυτό θα έκανε το γύρο της Ελλάδας. Τα κατάφερε όμως να γίνει viral, κυρίως στη Θεσσαλονίκη, διότι τολμήσαμε να αμφισβητήσουμε την πρωτοκαθεδρία της συμπρωτεύουσας στην κατηγορία “Το πιο αρχαίο έργο της χώρας”.

Εν συντομία, γράψαμε ότι η εργολαβία του Μετρό Θεσσαλονίκης μετρά μόλις 18 χρόνια, ενώ το έργο των σηράγγων του Σκαραμαγκά ξεκίνησε το 1997. Οπότε ο επίζηλος τίτλος ανήκει στο Χαϊδάρι, αφού το δικό του “ζόμπι” είναι… 27 Μαΐων.

“Γατάκια, δεν μας πιάνετε με τίποτα!”

Το είδαν τα καρντάσια και έφριξαν! Με σχόλια του τύπου “γατάκια, δεν μας πιάνετε με τίποτα!στη σελίδα μας στο fb μάς έκαναν σκόνη (πιο αναλυτικά: Αδέρφια, χάσαμε! – Τα καρντάσια μάς τάπωσαν με την “τρύπα του Κούβελα”). Συνοπτικά, απέδειξαν ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι δέκα ολόκληρα χρόνια παλιότερο, μετρά δηλαδή 37 χρόνια σε εκκρεμότητα! Αυτό διότι ξεκίνησε με την περίφημη “τρύπα του Κούβελα” το 1987 κάτω από την Εγνατία Οδό.

Η "τρύπα του Κούβελα" έγινε Μετρό - Ποιο είναι τώρα το "πιο αρχαίο έργο της χώρας"; 3

Ο ίδιος ο πρώην δήμαρχος Σωτήρης Κούβελας παρακολούθησε συγκινημένος την χτεσινοβραδινή παρουσίαση του εμβληματικού Σταθμού Βενιζέλου. Μάλιστα ο πρωθυπουργός κατά την εν λόγω τελετή επεξέτεινε ακόμη περισσότερο την ηλικία του έργου, θυμίζοντας ότι η πρώτη εγγραφή του Μετρό Θεσσαλονίκης στον κρατικό προϋπολογισμό έγινε το 1976 επί της θητείας του νομάρχη Κώστα Πυλαρινού. Με αυτό τον υπολογισμό, το Μετρό της συμπρωτεύουσας πλησιάζει τα 50 χρόνια “φαγούρα”!

Ο Κόμβος έγινε θηλιά

Όμως το Μετρό Θεσσαλονίκης ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε πια. Οπότε στο πρώτο σκαλί του βάθρου για “το πιο αρχαίο έργο της χώρας” ανεβαίνει ο Σκαραμαγκάς με τις δικές του τρύπες. Το Χαϊδάρι είναι πρωταθλητής!

Ο υπερ-Κόμβος στην περιοχή εγκαταλείφθηκε ημιτελής και έχει μετατραπεί σε θηλιά για εργαζόμενους, επιχειρήσεις και επισκέπτες, παρότι είναι ένα ώριμο έργο, το οποίο κοστίζει μόλις 70 εκατ. ευρώ με την αναθεωρημένη τιμή, δηλαδή ψήγμα των κονδυλίων που δαπανώνται αυτή την περίοδο για έργα στην Αττική, κυρίως πέριξ της επένδυσης του Ελληνικού. Πριν από λίγο καιρό είχαμε την πολλοστή υπόσχεση ότι στους επόμενους μήνες θα δημοπρατηθεί (βλέπε Η κυβέρνηση “βγάζει από τη ναφθαλίνη” τον Κόμβο Σκαραμαγκά – Πιέζουν οι νέες επενδύσεις στην περιοχή). Θα πάψει άραγε να είναι το μεγαλύτερο ανέκδοτο στα δημόσια έργα της χώρας;;

Μενέλαος Χρόνης

ΔΙΑΒΑΣΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟ: Υπερ-κόμβος Σκαραμαγκά: Από το 1997… κατάφεραν δυο τρύπες στο βουνό!

Παρόμοια Άρθρα

Εγγραφή
Notify of
guest
0 Comments
Παλαιότερα
Νεότερα Δημοφιλέστερα
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα σχόλια
Back to top button
0
Πάρτε μέρος στη συζήτηση!x