ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑΥΠΟΔΟΜΕΣ

Ε… όχι και “αρχαιότερο” έργο το Μετρό Θεσσαλονίκης! – Έχουμε νικητή!

Οι κυβερνήσεις πανηγυρίζουν ακόμη και όταν κόβουν κορδέλες με καθυστέρηση δεκαετιών! Το ζήσαμε εχτές με τα εγκαίνια της Αμβρακίας Οδού. 14 χρόνια για 49 χιλιόμετρα αυτοκινητόδρομου. Και όμως, δεν είναι πολλά! Στην Αττική υπάρχει 1 σούπερ κρίσιμο χιλιόμετρο που “ξεκουράζεται” πολύ περισσότερα χρόνια…

Κάποιοι λένε ότι στην κορυφή της λίστας των αιώνιων έργων βρίσκεται το Μετρό Θεσσαλονίκης, που μετρά 18 χρόνια αναμονής. Ούτε αυτό είναι αλήθεια.

Τα σκήπτρα της παλαιότητας έχει ο Κόμβος Σκαραμαγκά, η εκτέλεση του οποίου ξεκίνησε πριν από την τρέχουσα χιλιετηρίδα. Το περιλαμβάνουμε στον κατάλογο με τα ανεκτέλεστα έργα περιωπής, διότι κυβερνητικά χείλη το έχουν χαρακτηρίσει “εθνικής σημασίας έργο” και υπόσχονταν (για μια ακόμη φορά) δημοπράτηση πριν από τρία χρόνια. Επίσης το 2023 πέρασε με πλήθος υποσχέσεων. Ωστόσο για το 2024 δεν ακούγεται απολύτως τίποτα. Δεν περιλαμβάνεται σε κανέναν από τους καταλόγους των υπό δημοπράτηση έργων που δημοσιεύουν οικονομικές και τεχνικές ιστοσελίδες, αλλά και σε καμία συνέντευξη των αρμόδιων κυβερνητικών στελεχών.

Δεν χρειάζεται να είναι κανένας σοφός για να καταλάβει ότι ο Κόμβος Σκαραμαγκά είναι ένα από τα πιο σημαντικά οδικά έργα της Αττικής. Εξυπηρετεί τις μετακινήσεις μεταξύ Αθήνας και Δυτικής Ελλάδας, όπως και αυτές από τον Πειραιά και το Λιμάνι του προς την Αττική Οδό και την Εθνική Οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης. Επίσης, η έκρηξη των logistics στο Θριάσιο απαιτεί πολύ καλύτερες οδικές προσβάσεις από τη σημερινή κατάσταση που παραπέμπει στη δεκαετία του 1970.

Προσοχή: Μιλάμε για ένα έργο που δημοπρατήθηκε για πρώτη φορά το 1997!!!

Από εκείνη την εποχή της “ισχυρής Ελλάδας” μάς έμειναν κληρονομιά και τεκμήριο ντροπής του ελληνικού συστήματος δημοσίων έργων οι άχρηστες δίδυμες σήραγγες του Σκαραμαγκά, που «κατάπιαν» 22 εκατ. ευρώ (τιμές της δεκαετίας του 2000). Εντάχθηκε με νέα μελέτη στο ΠΕΠ Αττικής τον Νοέμβριο του 2012 επί Γιάννη Σγουρού, αλλά γρήγορα “θάφτηκε”. Η Ρένα Δούρου υποσχέθηκε -χωρίς αντίκρισμα- ότι το βγάζει οριστικά από τη ναφθαλίνη… Ο Γιώργος Πατούλης το χαρακτήρισε “μεγάλο έργο υποδομής” και υποσχέθηκε επανεκκίνηση. Στο μεταξύ το κόστος είχε εκτοξευτεί από τα 50.000.000 εκατ. ευρώ στα 70.000.000 εκατ. ευρώ.

Τον Δεκέμβριο του 2021 ο τότε υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής έγραφε στην προσωπική σελίδα του στο facebbok: Ένα ακόμα σημαντικό οδικό έργο που ήταν βαλτωμένο για χρόνια και το έχει πραγματικά ανάγκη η Δυτική Αττική μπαίνει επιτέλους σε τροχιά υλοποίησης. Η ολοκλήρωση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω και του Κόμβου Σκαραμαγκά αποτελεί την οριστική λύση στο κυκλοφοριακό ζήτημα που αντιμετωπίζει η περιοχή, καθώς θα αποσυμφορηθεί η κίνηση τόσο στη Λεωφόρο Σχιστού και τη Λεωφόρο Αθηνών, όσο και στην Εθνική Οδό.

Τον Νοέμβριο του 2024 (όπως διαβεβαιώνεται επισήμως) θα κοπούν οι κορδέλες στο Μετρό Θεσσαλονίκης, φυσικά με το βαθύ αίσθημα της επιτυχίας να φουσκώνει τα στήθη των κυβερνητικών στελεχών. Το ίδιο περήφανοι θα είναι και όταν, σε κάποια τέρμινα, εγκαινιάσουν τον Τριπλό Κόμβο Σκαραμαγκά. Αυτό όμως δεν θα αλλάξει το γεγονός ότι το κράτος μας είναι ανίκανο να κάνει κρίσιμα έργα στην ώρα τους, με σωστές μελέτες, με “χαλινάρι” στους εργολάβους και ελέγξιμο κόστος.

Λοιπόν, ποιο είναι το “αρχαιότερο” έργο σε αναμονή; Αναμφίβολα έχουμε νικητή που “ρίχνει” 10 χρόνια στο Μετρό Θεσσαλονίκης!

Για το 27χρονο (!) “σήριαλ” του Τριπλού Κόμβου Σκαραμαγκά, εδώ: Υπερ-κόμβος Σκαραμαγκά: Από το 1997 έως το 2020… κατάφεραν δυο τρύπες στο βουνό!

Μ.Χ.

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button