Ποια μέτρα θα ισχύουν – Πώς θα γίνεται η διαχείριση τυχόντων κρουσμάτων – Το σχέδιο του Υπ. Παιδείας.

Στις θέσεις τους θα βρίσκονται από την Δευτέρα οι εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προκειμένου να προετοιμάσουν τα σχολεία μαζί με τα συνεργεία των δήμων για την υποδοχή των μαθητών, αρχικά της Γ΄ λυκείου στις 11 Μαΐου και όλων των τάξεων γυμνασίου και λυκείου από 18 του μηνός.

Οι μαθητές θα προσέρχονται στις τάξεις εκ περιτροπής, οι μισοί Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή και οι άλλοι μισοί Τρίτη, Πέμπτη, ώστε να σχηματισθούν μικρότερα τμήματα, το πολύ 15 ατόμων και να τηρούνται οι απαιτούμενες αποστάσεις ασφαλείας.

Το σχέδιο της κυβέρνησης είναι διπλό: Πρώτον για την εφαρμογή των μέτρων προφύλαξης και την διδασκαλία των μαθημάτων με διασφάλιση της προστασίας της υγείας μαθητών και καθηγητών και δεύτερον για την διαχείριση και αντιμετώπιση τυχόν νέων κρουσμάτων κορωνοϊού που μπορεί να εμφανιστούν .

Αναλυτικά το κυβερνητικό σχέδιο προβλέπει:

-Την πρώτη ημέρα λειτουργίας των σχολείων θα δοθούν οδηγίες προς διευθυντές, εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς με έντυπο και οπτικοακουστικό υλικό.

– Η χρήση μάσκας θα είναι προαιρετική. Στα σχολικά λεωφορεία η χρήση μάσκας από τους μαθητές είναι επίσης προαιρετική ενώ, οι μαθητές που θα μετακινούνται με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, θα φορούν μάσκα, όπως όλοι που θα εισέρχονται σε αυτά.

-Στα σχολεία θα υπάρχουν αντισηπτικά, θα γίνεται φυσικός εξαερισμός.

-Προβλέπεται καθαρισμός 2 φορές την ημέρα.

-Θα υπάρχουν διαφορετικά διαλείμματα για τους μαθητές.

-Απαγορεύεται η λειτουργία των κυλικείων.

-Μαθητές που έχουν ειδικό λόγο με βάση δήλωσης του γονέα δεν θα προσέρχονται στο σχολείο, με μη προσμετρούμενες απουσίες. 

-Ζωντανή εξ αποστάσεως παρακολούθηση μαθήματος για όσους μαθητές έχουν λόγο απουσίας από το σχολείο-Τον Σεπτέμβριο Πανελλαδικές όσοι νοσήσουν

Τη Δευτέρα 15 Ιουνίου θα ξεκινήσουν οι φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις για τη μεγάλη μερίδα υποψηφίων, των Γενικών λυκείων και ολοκληρώνονται στα βασικά μαθήματα την Παρασκευή 26 Ιουνίου. Τις ίδιες ημερομηνίες θα εξετασθούν οι απόφοιτοι προηγούμενων ετών που επέλεξαν να εξεταστούν με το προηγούμενο σύστημα. Οι μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων θα ξεκινήσουν την Τρίτη 16 Ιουνίου και θα ολοκληρώσουν τις εξετάσεις την Τρίτη 30 Ιουνίου με τις εξετάσεις σε μαθήματα ειδικότητας. Ο αριθμός των εισακτέων στα ΑΕΙ είναι κοντά τους 78.000, στα ίδια επίπεδα με πέρυσι πέρυσι.

Αν υπάρξουν κρούσματα

Ειδική επεξεργασία γίνεται από τον ΕΟΔΥ για την περίπτωση που υπάρξει κρούσμα σε μέλος της εκπαιδευτικής κοινότητας και την διαδικασία ιχνηλάτησης. Η ομάδα εμπειρογνωμώνων, για το άνοιγμα των σχολείων, δημιουργεί ειδικό πρωτόκολλο. «Η αναζήτηση της επαφής δεν θα οδηγεί στο κλείσιμο των σχολείων», σύμφωνα με το σχέδιο.

Πιθανότατα να μην ακολουθηθεί η ίδια τακτική που εφαρμόστηκε στην αρχή της πανδημίας στη χώρα, σύμφωνα με την οποία ένα σχολείο έκλεινε για δύο εβδομάδες όταν μαθητής ερχόταν σε επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα. Σε κάθε περίπτωση θα γίνεται ιχνηλάτηση των επαφών κρούσματος εντούτοις θα υπάρχει ειδική διαβάθμιση στα μέτρα ανάλογα με την ευρύτητα της διασποράς.

Οι εμπειρογνώμονες αναζητούν κριτήρια που θα κλείνει μία σχολική μονάδα. Θα κρίνεται ανά περίπτωση η σοβαρότητα του περιστατικού και της έκτασης των κρουσμάτων και σε πρώτη φάση θα απομονώνονται τα κρούσματα σε κατ οίκον απομόνωση ενώ όπου χρειάζεται θα κλείνουν τάξεις ή συγκεκριμένα σχολεία και ποτέ οριζόντια.

Όπως είπε ο καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρας για το ζήτημα της θερμομέτρησης των μαθητών, αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάποια τέτοια πρόβλεψη για θερμομέτρηση των μαθητών. «Η θερμομέτρηση είναι ένα μη ασφαλές μέτρο, ιδιαίτερα για κάποιον ο οποίος δεν έχει συμπτώματα της νόσου, περίπου 10% όπως φαίνεται μπορεί να συμπεριφέρεται έτσι σε μεγάλες μελέτες, περιμένουμε ακόμα περισσότερα επιστημονικά δεδομένα. Και φυσικά μπορεί να είναι στο χρόνο επώασης. Άρα η θερμομέτρηση δεν προσφέρει κάτι παραπάνω. Αυτό επαφίεται στην οικογένεια του παιδιού, να παρακολουθεί το παιδί για τα συμπτώματα, τα συμπτώματα που αναφέραμε και πολύ διεξοδικά προχθές, που έχουν σχέση με την καινούρια νόσο, ώστε να δίνεται η προτεραιότητα στην αποφυγή του να πάει στο σχολείο το παιδί με τα συμπτώματα και να μεταδώσει τη νόσο».