ΘΕΜΑ

Επεκτάσεις Μετρό: Δύο νέες γραμμές στη Δυτική Αθήνα και το Χαϊδάρι; – Πολύ λογικό

Οι επεκτάσεις Μετρό της Αθήνας απέχουν πολύ από το να θωρηθούν ότι καλύπτουν όλα τα μήκη και τα πλάτη της πρωτεύουσας. Έχουν πολύ δρόμο, ακόμη και μετά τη νέα γραμμή η κατασκευή της οποίας ξεκίνησε (Γραμμή 4, Πετρούπολη – Ηλιούπολη) και την δρομολογημένη επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον.

“Όταν το Μετρό ξεκινήσει σε μια μεγαλούπολη, δεν σταματά ποτέ να επεκτείνεται” είναι μια διεθνής παραδοχή για τις δημόσιες συγκοινωνίες, που εστιάζει στις επεκτάσεις Μετρό. Στο πλαίσιο αυτό το “Χαϊδάρι Σήμερα” είχε μια εξαιρετικά δημιουργική συζήτηση με τον Ηρακλή Δρούλια, υποψήφιο βουλευτή με το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, πολύ έμπειρο μηχανικό – συγκοινωνιολόγο.

Ο κ. Δρούλιας προτείνει νέες επεκτάσεις Μετρό στα δυτικά. Όχι μία νέα γραμμή στη Δυτική Αθήνα (και ειδικά προς Χαϊδάρι που δεν έχει καμία), αλλά δύο! Με σημαντικά ευρύτερη χρησιμότητα φυσικά, που αρθρώνουν πολύ καλύτερα το Μετρό με επιπλέον συνοικίες, αλλά και άλλες πολυσύχναστες χρήσεις, καθώς και αναπτυξιακές ανάγκες.

Τερματικός σταθμός στη Μονή Δαφνίου, κάτι που θα συμβάλλει στην τουριστική αξιοποίηση ενός μοναδικού Παγκόσμιου Μνημείου Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Ταυτόχρονα με τις επεκτάσεις Μετρό, να γίνει η υπογειοποίηση της Λεωφόρου Αθηνών σε εκείνο το τμήμα και ενοποίηση του Βοτανικού Κήπου με το Άλσος Δαφνίου. Σε συνδυασμό με την ανάδειξη της αρχαίας διαδρομής της Ιεράς Οδού και την εφαρμογή μελέτης που υπάρχει για τη δημιουργία πεζοδρόμου και ποδηλατοδρόμου στο πλάι της Ιεράς Οδού, θα μετατρέψει τη Μονή Δαφνίου σε πόλο έλξης για όλους τους τουρίστες που επισκέπτονται την Αθήνα.

Ο Ηρακλής Δρούλιας θα εξηγήσει παρακάτω ποια είναι η συγκεκριμένη ιδέα του για τις επεκτάσεις Μετρό, αλλά πιο πριν θέλουμε να επισημάνουμε δύο πράγματα. Το πρώτο είναι ότι αυτή η προεκλογική περίοδος άφησε πολύ πλουσιότερο το οπλοστάσιο των προτάσεων για την πρόοδο της Δυτικής Αθήνας και τις ωφέλειες θα τις βρούμε μπροστά μας. Το δεύτερο είναι ότι απαγορεύεται να θεωρούμε αδύνατες τις ακριβές προτάσεις (σαν τη σημερινή του συνομιλητή μας), διότι απλά αντίστοιχες παρεμβάσεις ήδη υλοποιούνται σωρηδόν στα βόρεια και τα νότια προάστια. Το ίδιο να γίνει και στα δυτικά! Όλοι καταλαβαίνουμε βέβαια ότι αυτά δεν γίνονται σε 2-3 χρόνια, αλλά αν δεν το “κυνηγήσεις” δεν γίνονται ποτέ. Θα τα πάρουν άλλοι.

Οι νέοι άξονες για τις επεκτάσεις Μετρό στην Αθήνα

Πάμε τώρα στην ανάλυση του σχεδίου του Ηρακλή Δρούλια. Θα μας βοηθήσει το σχέδιο με τις Γραμμές Μετρό που έχει φτιάξει, ώστε στον χάρτη με τις υπάρχουσες να διακρίνονται και οι προτεινόμενες από αυτόν.

Επεκτάσεις Μετρό: Δύο νέες γραμμές στη Δυτική Αθήνα και το Χαϊδάρι; - Πολύ λογικό 2
Επεκτάσεις Μετρό, προτάσεις Ηρακλή Δρούλια. Μιλάμε σήμερα για την κίτρινη γραμμή (Γραμμή 7) και την πορτοκαλί γραμμή (επέκταση της Γραμής 4)

Επεκτάσεις Μετρό 1: Δρομολογημένη προς Ίλιον Καματερό

Όπως ήδη γνωρίζουμε, η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον και Καματερό έχει ήδη δρομολογηθεί και ο διαγωνισμός για την κατασκευή των τριών πρώτων σταθμών έχει προκηρυχθεί. Πρόκειται για τους σταθμούς Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος. Σε επόμενη φάση προβλέπεται η επέκταση προς το Καματερό (Πλατεία Δημοκρατίας) και τα Άνω Λιόσια, όπου θα υπάρχει σύνδεση με τον προαστιακό.

Επεκτάσεις Μετρό 2: Ανάπτυξη της Γραμμής 4 προς Αττικό Νοσοκομείο, Χαϊδάρι και Αιγάλεω

Ας έρθουμε τώρα στην ρηξικέλευθη ιδέα του για την ήδη υλοποιούμενη στην Αθήνα Γραμμή 4. Αρχικά περιλαμβάνεται στον σχεδιασμό της Αττικό Μετρό η επέκταση της Γραμμής έως τους Αγίους Αναργύρους και την Πετρούπολη. Προτείνεται στη συνέχεια η περαιτέρω επέκταση της Γραμμής από Πετρούπολη, όπου τώρα σχεδιάζεται να φτάσει, προς Άγιο Ιερόθεο – βόρειο Περιστέρι, Αττικό Νοσοκομείο, Χαϊδάρι (Δρομοκαΐτειο), σύνδεση με τη γραμμή 3 στην Αγία Βαρβάρα και τερματικό σταθμό στο Πανεπιστήμιο Αττικής (πρώην ΤΕΙ Πειραιά).

Είναι η πορτοκαλί γραμμή στο σχέδιο.

Επεκτάσεις Μετρό 3: Γραμμή κατά μήκος της Λεωφόρου Αθηνών

Κατασκευή της κίτρινης γραμμής (βλέπε χάρτη πιο πάνω), που είναι χαρακτηρισμένη από παλαιότερα στον σχεδιασμό του Μετρό ως Γραμμή 7. Προτείνεται να κατασκευαστεί η Γραμμή κατά μήκος της Λεωφόρου Αθηνών που συνδέει τη Δυτική Αθήνα με το παραλιακό μέτωπο ως εξής:

Τερματικός σταθμός στη Μονή Δαφνίου, κάτι που θα συμβάλλει στην τουριστική αξιοποίηση ενός μοναδικού Παγκόσμιου Μνημείου Πολιτιστικής Κληρονομιάς.

Επεκτάσεις Μετρό: Δύο νέες γραμμές στη Δυτική Αθήνα και το Χαϊδάρι; - Πολύ λογικό 4

Ταυτόχρονα με τις επεκτάσεις Μετρό, να γίνει υπογειοποίηση της Λεωφόρου Αθηνών σε εκείνο το τμήμα και ενοποίηση του Βοτανικού Κήπου με το Άλσος Δαφνίου. Σε συνδυασμό με την ανάδειξη της αρχαίας διαδρομής της Ιεράς Οδού και την εφαρμογή μελέτης που υπάρχει για τη δημιουργία πεζοδρόμου και ποδηλατοδρόμου στο πλάι της Ιεράς Οδού, θα μετατρέψει τη Μονή Δαφνίου σε πόλο έλξης για όλους τους τουρίστες που επισκέπτονται την Αθήνα.

Ο τερματικός σταθμός στο ύψος του Δαφνίου εξυπηρετεί πολύ καλά τους κατοίκους του Θριάσιου, αλλά και τους εργαζόμενους στις επιχειρήσεις της εκεί βιομηχανικής ζώνης (μπορεί μελλοντικά να μελετηθεί και η σύνδεση με τον προκηρυχθέντα Μίνι Προαστιακό έως Μέγαρα). Ο σταθμός Μετρό στο Δαφνί, λοιπόν, θα συμβάλει στην αισθητή μείωση της κίνησης στη Λεωφόρο Αθηνών με συνακόλουθη βελτίωση της ποιότητας της ατμόσφαιρας.

Η Γραμμή 7 θα έχει σταθμούς στο Παλατάκι, στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αθήνας στο Αιγάλεω, στη ΒΙΑΜΑΞ, στα Ελληνικά Χρηματιστήρια και στη συνέχεια θα συνδέεται με όλες τις άλλες γραμμές στο Σταθμό Λαρίσης, στη Βικτώρια, στην Αλεξάνδρας, στους Αμπελόκηπους, στο Παγκράτι, στο Νέο Κόσμο. Οι επόμενοι σταθμοί θα είναι στην Πάντειο, στη Νέα Σμύρνη, στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, στην Αμφιθέας- Φάληρο και στον  Άλιμο.

Με αυτή τη χάραξη της Γραμμής 7 επιτυγχάνεται η σύνδεση της Δυτικής Αθήνας με το παραλιακό μέτωπο, αλλά ταυτόχρονα δημιουργείται με τις επεκτάσεις Μετρό και μια ημικυκλική διαδρομή που συνδέει όλες τις υπόλοιπες γραμμές, ενώ αποφεύγεται και η άμεση διέλευση από το κέντρο της πόλης, όπου λόγω πιθανών αρχαίων ευρημάτων θα μπορούσε να προκαλέσει προβλήματα και καθυστερήσεις κατά την κατασκευή.

Με τις παραπάνω προτάσεις θα συνδέονται πλέον με το Μετρό όλα τα νοσοκομεία της Δυτικής Αθήνας και τα δύο Campus του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, αλλά και όλες οι συνοικίες της Δυτικής Αθήνας.

Οι παραπάνω προτάσεις σε συνδυασμό με την πρόταση δημιουργίας Γραμμής Τραμ στη Λεωφόρο Θηβών δημιουργούν ένα νέο πλήρη συγκοινωνιακό χάρτη για όλες τις πόλεις της δυτικής Αθήνας που θα αναβαθμίσει την καθημερινότητα των πολιτών της και θα βελτιώσει αισθητά την εικόνα της περιοχής μας.

Μενέλαος Χρόνης

Βιογραφικό Ηρακλή Δρούλια

Ο Ηρακλής Δρούλιας γεννήθηκε, μεγάλωσε, κατοικεί και δραστηριοποιείται επαγγελματικά στο Χαϊδάρι, όπου ήταν υποψήφιος Δήμαρχος (2014) και Δημοτικός Σύμβουλος (2014 – 2019).

Είναι απόφοιτος του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και της Λεόντειου Σχολής Αθηνών (Λεόντειο Λύκειο Πατησίων). Από το 1994 ασκεί το επάγγελμα του Πολιτικού Μηχανικού ως ελεύθερος επαγγελματίας κατασκευαστής ιδιωτικών έργων με έδρα το Χαϊδάρι.

Επεκτάσεις Μετρό: Δύο νέες γραμμές στη Δυτική Αθήνα και το Χαϊδάρι; - Πολύ λογικό 6
Ηρακλής Δρούλιας

Ο Ηρακλής έχει πολυετή θητεία σε θέσεις υψηλής ευθύνης τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα. Το διάστημα 2010-2016 κατείχε τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου και Προέδρου στον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων και στην εταιρεία ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΑΕ, η οποία προέκυψε από τη συγχώνευση του ΟΣΚ με άλλες κατασκευαστικές εταιρείες του δημοσίου. Την περίοδο 2001 – 2004 ήταν Διευθυντής Παρακολούθησης Ολυμπιακών Έργων στην Οργανωτική Επιτροπή Ολυμπιακών Αγώνων ΑΘΗΝΑ 2004. Το 2005 δημιούργησε τη δική του κατασκευαστική εταιρεία με αντικείμενο την κατασκευή ιδιωτικών έργων.

Διετέλεσε Γενικός Γραμματέας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (2007 – 2010). Είχε εκλεγεί μέλος στη Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ (2003 – 2012) και νωρίτερα ήταν Αντιπρόεδρος του Συλλόγου Πολιτικών Μηχανικών Ελλάδος (2000 – 2003). Έχει διατελέσει Πρόεδρος στο ΚΕΔΕΟ (Κέντρο Ελληνικών Δημόσιων Επιχειρήσεων και Οργανισμών) την περίοδο 2010 – 2015.

Ο Ηρακλής Δρούλιας είναι εκλεγμένο μέλος της κεντρικής πολιτικής επιτροπής του ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής.

Παρόμοια Άρθρα

Εγγραφή
Notify of
guest
0 Comments
Παλαιότερα
Νεότερα Δημοφιλέστερα
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα σχόλια
Back to top button
0
Πάρτε μέρος στη συζήτηση!x