Εκκίνηση για το μεγάλο Εμπορευματικό Κέντρο Θριασίου – Πάνω από 3.000 θέσεις εργασίας

Έπεσαν οι υπογραφές για την δημιουργία του πρώτου Logistics Park στην Ελλάδα, στην περιοχή του Ασπροπύργου. Πρόκειται για την εναρκτήρια προσπάθεια μιας πολλά υποσχόμενης αναπτυξιακής προοπτικής για τη χώρα.

Η Μυτιλιναίος Α.Ε ανακοίνωσε την υπογραφή σύμβασης με την ένωση εταιρειών ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ-Goldair (ΘΕΚ Α.Ε.), αρχικού συμβατικού ποσού €109 εκατ. Η Μυτιλιναίος αναλαμβάνει την κατασκευή των υποδομών, την ανάπτυξη και εκμετάλλευση των οποίων έχει για τα επόμενα 60 χρόνια η κοινοπραξία των εταιρειών ΕΤΒΑ-ΒΙΠΕ και Goldair.

Η σύμβαση παραχώρησης της έκτασης των 588 στρεμμάτων υπεγράφη μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου, της ΓΑΙΟΣΕ και της εταιρείας ΘΕΚ ΑΕ. Η χρηματοδότηση του έργου θα γίνει με ίδια συμμετοχή της εταιρείας ΘΕΚ ΑΕ και με δάνειο από την Τράπεζα Πειραιώς, η οποία είναι μέτοχος της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ σε ποσοστό 65%.

Logistics Park

Πρόκειται για το σημαντικότερο κτηριακό έργο υποδομής στην Αττική. Αναμένεται ότι θα φέρει σημαντική ώθηση στον τεχνικό κλάδο και εκατοντάδες θέσεις εργασίας. Με τη λειτουργία του εμπορευματικού κέντρου εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν περισσότερες από 3.000 θέσεις εργασίας.

Συγκεκριμένα το έργο αφορά στη μελέτη και κατασκευή του πρώτου Logistics Park στην Ελλάδα. Περιλαμβάνει την ανάπτυξη αποθηκών καθώς και υποστηρικτικών κτηρίων συνολικής επιφάνειας 235.000 m2 εντός οικοπέδου επιφάνειας 588 στρεμμάτων, ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ.

Παράλληλα με τις κατασκευές των κτηριακών εγκαταστάσεων, θα κατασκευαστεί οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο εντός του πάρκου. Σκοπός η δυνατότητα ανεφοδιασμού των αποθηκών, με συνδυασμό μεταφορικών μέσων, μία δυνατότητα μοναδική για τα ελληνικά δεδομένα. Η πρώτη φάση του έργου αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός 24 μηνών από την έναρξη ισχύος της σύμβασης παραχώρησης, που τοποθετείται εντός του επόμενου τριμήνου.

Μέσα στο 2018 θα έχουμε και το δεύτερο ΣΔΙΤ για το νέο Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο (γνωστό και ως Θριάσιο 2). Θα έχει τριπλάσια έκταση (περίπου 1.650 στρέμματα!) και φορέα υλοποίησης τον ΟΣΕ. Ελληνικός στόχος δεν είναι μόνο οι μεταφορές αλλά συμμετοχή και στο κομμάτι της τελικής συναρμολόγησης των ασιατικών προϊόντων προκειμένου να ενταχθούν στις ευρωπαϊκές αγορές.

Σύμφωνα με τον καθηγητή Παραγωγής – Μεταφορών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Θανάση Ζηλιασκόπουλο, «στο Θριάσιο πρέπει να δημιουργηθούν περί τις 20.000 θέσεις εργασίας στη συναρμολόγηση προϊόντων, διαφορετικά θα μιλάμε για αποτυχία».

ΣΧΕΤΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ

“Στις ράγες” το εμπορικό τρένο που περνάει από το Δαφνί