Στην Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Χαϊδαρίου θα συζητηθεί αύριο Δευτέρα 7/12 το έργο “Ανάπλαση της οδού Φαβιέρου για την ενίσχυση της εμπορικότητας και της επισκεψιμότητας”, που έχει έχει ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αττική 2014-2020, με προϋπολογισμό 680.500 ευρώ.

Με την ευκαιρία της ριζικής επέμβασης σε έναν κεντρικό δρόμο της πόλης, ο επικεφαλής των Πολιτών σε Δράση, Θοδωρής Σπηλιόπουλος, φέρνει στην επιφάνεια το ζήτημα του ποδηλατόδρομου, τον οποίο θεωρεί απαραίτητο και ικανό να αλλάξει προς το καλύτερο τις κυκλοφοριακές συνθήκες στο Κέντρο.

Γράφει:

Για την διαμόρφωση της οδού Φαβιέρου στο πλαίσιο της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης αναρωτιέμαι τι σχεδιασμός είναι αυτός, στον οποίο δεν προβλέπεται σήμανση για ποδηλάτες / ποδηλατόδρομο, παρά το γεγονός ότι έχει δρομολογηθεί η εκπόνηση μελέτης για το ΣΒΑΚ (Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας), όπου στο ερώτημα “τι είδους πόλη θέλουμε”, η χρήση του ποδήλατου έχει ιδιαίτερη σημασία.

Να σας πω για παράδειγμα, σχετικά με τη σημασία του ποδηλάτου, τούτο: Αν ο Δήμος στη στάση Μετρό Αγία Μαρίνα διαθέσει ποδήλατα δωρεάν για κίνηση στην πόλη του Χαϊδαρίου (υπάρχει η τεχνολογική λύση, όπως Στοκχόλμη) τότε θα μειωθεί η κίνηση αυτοκινήτων άρα και η ζήτηση για θέσεις πάρκινγκ στο κέντρο, άρα θα υπάρχει περισσότερος χώρος στους λοιπούς χρήστες του κέντρου, άρα και περισσότερη ασφάλεια στις κινήσεις και βεβαίως λιγότερη ρύπανση.

Επομένως είναι απαραίτητο στην εν λόγω μελέτη να υπάρξει πρόβλεψη για σήμανση λωρίδων για ποδήλατα, οι οποίες μπορούν βεβαίως να είναι ενσωματωμένες στις λωρίδες αυτοκινήτων με προτεραιότητα στα ποδήλατα (άρα και μικρότερες ταχύτητες εντός της πόλης). Η επανάσταση θέλει τρόπο, ο οποίος απαιτεί γνώση αλλά και διάθεση. Υγείαν έχετε. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ: Αλλάζει ριζικά η οδός Φαβιέρου // Δήμος Χαϊδαρίου: 4 νέα έργα για την αναβάθμιση της ζωής των κατοίκων