ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑΕΛΛΑΔΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Διώρυγα της Κορίνθου: Πώς θα αναπτυχθεί το real estate – Σκέψεις να βαθύνει και να πλατύνει το κανάλι σημαντικά

Το Υπερταμείο προσπαθεί να “ξυπνήσει” την περιουσία του και στο πλαίσιο αυτό προωθείται ένα πλάνο βιώσιμης ανάπτυξης στη Διώρυγα της Κορίνθου. Το ζητούμενο είναι η αξιοποίηση της έκτασης εκατέρωθεν της Διώρυγας και το πρότζεκτ περιλαμβάνει εμπορικό πάρκο, δραστηριότητες αναψυχής και περιπάτου, καθώς και μαρίνες.

Επίσης κομμάτι του σχεδιασμού είναι η εκπλάτυνση και εκβάθυνση του καναλιού, ώστε να μπορούν να διέλθουν πλοία μεγαλύτερου εκτοπίσματος. Ωστόσο το φιλόδοξο αυτό σχέδιο αποτρέπεται από επιλογές του γίνονται σήμερα σε εργασίες αποκατάστασης, συμφωνα με την άποψη ειδικών.

Η Διώρυγα της Κορίνθου κορυφαίος τουριστικός προορισμός

Η Διώρυγα της Κορίνθου είναι ένας εξαιρετικά δημοφιλής προορισμός και μαλιστα το δευτερο σε επισκεψιμότητα τουριστικό αξιοθέατο της Ελλάδας, καθως βρίσκεται στην είσοδο της Πελοποννήσου, όπου βρίσκονται πάρα πολλοί τουριστικοί προορισμοί.

Κάθε χρόνο, έως και 12.000 εμπορικά και τουριστικά σκάφη τη διασχίζουν. Από αυτές, 8.328 μπορούν να χαρακτηριστούν “τουριστικού χαρακτήρα”. Ειδικά για τον θαλάσσιο τουρισμό στο Ιόνιο είναι πολύ σημαντική η διέλευση από αυτήν. 

Διώρυγα της Κορίνθου

Τα σχέδια του Υπερταμείου

Το Υπερταμείο, προχώρησε σε προκαταρκτική μελέτη σκοπιμότητας για την ανάπτυξη του Real Estate στη Διώρυγα της Κορίνθου. Πρόκειται για ένα στρατηγικό αναπτυξιακό σχέδιο για την αξιοποίησή της, με ποικιλία νέων λειτουργιών, που θα βελτιώσουν τις τουριστικές υποδομές προκειμένου να προσελκύσουν περαιτέρω ενδιαφέρον.

Σχεδιάζεται η λειτουργία ενός μουσείου και μιας ψηφιακής ιστοσελίδας που θα παρουσιάζει αντικείμενα που αντικατοπτρίζουν τη μακρά και περίπλοκη ιστορία της διώρυγας. Μεταξύ των εκθεμάτων θα είναι ιστορικές φωτογραφίες, έργα τέχνης και έγγραφα, καθώς και μηχανήματα και άλλα αντικείμενα που χρησιμοποιήθηκαν κατά τις δεκαετίες από το άνοιγμα της διώρυγας.

Έργα περίφραξης και πεζοδρόμησης –μήκους 3,5 χιλιομέτρων- στη Διώρυγα της Κορίνθου θα προσφέρουν τη δυνατότητα στους επισκέπτες να κινηθούν πεζή, παράλληλα με το κανάλι, αποκτώντας μια νέα οπτική, με απόλυτη ασφάλεια. 

Επίσης θα γίνει προκαταρκτική μελέτη σκοπιμότητας (prefeasibility study) χωροθέτησης τουριστικών λιμένων.

Μεγαλύτερη διώρυγα, μεγαλύτερα πλοία

Όσον αφορά την αύξηση των διαστάσεων, το πλάτος της Διώρυγας είναι σήμερα 24,60 μ, και οι προτάσεις είναι να διπλασιαστεί, διότι στη σύγχρονη εποχή ο ρόλος της στην Ελληνική οικονομία και ναυτιλία είναι περιορισμένος, καθώς τα περισσότερα εμπορικά πλοία δεν μπορούν να τη διασχίσουν. Το μέγιστο πλάτος διέλευσης είναι περίπου 22,5 μέτρα που αντιστοιχεί μόνο σε πλοία τύπου handysize. Επίσης προτείνεται το βάθος από τα 8 μ. να φτάσει τα 11-12 μ.

Αποκατάσταση των πρανών στη Διώρυγα της Κορίνθου

Την περίοδο αυτή γίνονται έργα αποκατάστασης των πρανών και καθαρισμού του πυθμένα, απο κατολισθήσεις που έχουν σημειωθεί. Η πρώτη φάση ολοκληρώθηκε το καλοκαίρι του 2023 και την 1η Ιουνίου δόθηκε ξανά στην πλωτή κυκλοφορία για την καλοκαιρινή περίοδο μέχρι τις 2 Οκτωβρίου 2023, οπότε έκλεισε και πάλι σύμφωνα με το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα, για τέσσερις μήνες. Τα εργα αναμλενεται να ολοκληρωθούν τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους.

Στο βίντεο τα έργα αποκατάστασης του δυτικού πρανούς στη Διώρυγα της Κορίνθου και την κατασκευή του πασσαλότοιχου, για την προστασία του ποδός του πρανούς.

Η διώρυγα πρέπει να διαπλατυνθεί, αλλά…

Ο Δρ. Απόστολος Παπαφωτίου, Πολιτικός Μηχανικός Ε.Μ.Π και Οικονομολόγος Ε.Κ.Π.Α. Γεωμετρία της Διατομής εκφράζει την άποψη ότι η κατασκευή του πασσαλότοιχου αντιστήριξης αποτρέπει την μελλοντική δυνατότητα εκπλάτυνσης της Διώρυγας.

Μια κρίσιμη παράμετρος για την ίδια την ύπαρξή της, για την επιβίωση της, την ασφαλή χρηστική επάρκεια της στο παρόν και στο μέλλον και το οικονομικό όφελος είναι η διαπλάτυνση αυτής σε πλάτος τουλάχιστον τα 42,0μ. και βάθους 11,0μ. – 12,0 μ.

Διώρυγα της Κορίνθου: Πώς θα αναπτυχθεί το real estate - Σκέψεις να βαθύνει και να πλατύνει το κανάλι σημαντικά 4

Όπως λέει, το προβλεπόμενο αρχικό πλάτος, στη στάθμη της θάλασσας ήταν 42. Στην πορεία τροποποιήθηκαν τα γεωμετρικά στοιχεία της, με το πλάτος να γίνεται 22μ. στον πυθμένα και 24,60μ. στην επιφάνεια της θάλασσας.

Με τις σημερινές επεμβάσεις αποκλείεται η ανάπτυξή της καθόσον δεν λαμβάνονται υπόψη η διαπλάτυνση και εκβάθυνση, που σύντομα επιβάλλεται να γίνει, απεναντίας δημιουργούν σχεδόν ανυπέρβλητα προβλήματα και υπερβάλλον κόστος σε μελλοντική επέκταση.

Πιο αναλυτικά η άποψη του κ. Παπαφωτίου:

Διάβασε και αυτό: Ισθμός της Κορίνθου, δίολκος – Σπάνιο, ιστορικό, φωτογραφικό υλικό

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button